• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Anonym (anonym2026)
    Nanathalie skrev 2025-09-15 22:19:49 följande:

Nej men, hallå? Är detta på riktigt? Jag kan inte tro på det här? Får lite panik. Kan det se ut såhär som negativt? Det är ett rfsu tidigt men öppnade det.. Livrädd för att något är knas med testet och att det imorgon är blankt...

Med/utan blixt

Ingen aning men hoppas verkligen det är positivt! Kan du köpa ett cb tidigt digitalt? ❤️
  • Nanathalie
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-09-16 05:10:54 följande:
    Ingen aning men hoppas verkligen det är positivt! Kan du köpa ett cb tidigt digitalt? ❤️
    Ska köpa ett ultratidigt idag... Åh gud mitt hjärta smattrar. Började med progesteronet igår iallafall just in case liksom. Herregud är i c h o c k. Så rädd att det inte ska vara på riktigt och så rädd att att det inte stannar som de andra gångerna. ❤️
  • Vallmo93
    Nanathalie skrev 2025-09-16 05:37:35 följande:
    Ska köpa ett ultratidigt idag... Åh gud mitt hjärta smattrar. Började med progesteronet igår iallafall just in case liksom. Herregud är i c h o c k. Så rädd att det inte ska vara på riktigt och så rädd att att det inte stannar som de andra gångerna. ❤️
    Åh så stort grattis! 😍🤩
  • Vallmo93
    Elisand skrev 2025-09-15 23:16:51 följande:

Kunde inte ta äl-test den här månaden och nu känner jag mig lite förvirrad på när äl var. Enligt FF-appen utifrån temp så hade jag äl cd13 men har haft massa fertilt sekret i 3 dagar i sträck efter det så det känns liksom konstigt att det inte helt sammanfaller. Brukar vanligtvis ha liksom typ 4 dagar innan äl och sista dagen är själva äl-dagen. Hur brukar ert fertila sekret va i samband med äl?? 

Börjar för övrigt känna mig uppgiven, som vanligt några dagar efter äl. Som att det nog aldrig kommer fungera för oss. Försöker hålla hoppet uppe iaf <3

Jag är ÄL+7 idag och också uppgiven. Inte för att det finns anledning till det, men känns som det aldrig kommer bli min tur och att något är fel. Dessa dagar i väntan på mens är fan jobbiga? men ja vi får hålla hoppet uppe!

Angående sekret så kan det skilja sig för mig månad från månad. Denna cykeln hade jag också en del sekret ca 3ish dagar efter ÄL. Körde dock Bisolvon metoden så kanske att det hängde kvar lite från det. Men använder temp för att bekräfta ÄL.

Håller tummarna för oss! 🌟❤️
  • Vallmo93
    Anonym (Ardna) skrev 2025-09-15 16:18:39 följande:

bara koll på progesteron och man säger att över 10 ng (=ca 30 nmol)är tillräckligt för att supporta en graviditet (men i Sverige brukar man tycka det är ok med lägre nivåer också). 

Anonym (anonym2026) skrev 2025-09-15 17:22:14 följande:

Ingen koll men blev nyfiken! Enligt copilot är balansen mellan östrogen och progesteron viktig med tanke på var du befinner dig i cykeln. Högre progesteron kan vara bättre för en graviditet men 30 och uppåt är, precis som Ardna skriver, tillräckligt. Håller tummarna för att du snart får ett plus :)

🤰 Vad betyder detta för eventuell graviditet?

Ägglossning har sannolikt skett, eftersom progesteron är över 30 nmol/L ? ett vanligt tröskelvärde för att bekräfta ägglossning.

Östrogenet är i balans, vilket är viktigt för att livmoderslemhinnan ska vara mottaglig för implantation.

LH är lågt, vilket är normalt efter ägglossning ? det stiger bara runt själva ägglossningen.

Så: om du försöker bli gravid, är detta en lovande hormonprofil för lutealfasen. Det visar att kroppen har gått igenom ägglossning och nu är i en fas där implantation kan ske.

Tack för svar! Och Siripiri (kan inte citera dig i samma svar då ditt svar ligger på annan sida ❤️).

Haha chatGPT är verkligen ens bästa vän ibland, frågar så mycket om symptom, cykler och annat men ibland känns det som att den bara svarar vad man vill höra (o h om det ligger inom referens).

Men ja, jag ska nog inte stressa upp mig alltför mycket över min progesteron nivå då den verkar ändå ligga helt OK och för att kunna stötta en graviditet. Hoppas bara så att det är min tur snart 🙈❤️
  • Hokuspokusan
    Nanathalie skrev 2025-09-16 05:37:35 följande:

Stort Grattis!! Håller alla tummar o tår 

• Bellis9207
    Vallmo93 skrev 2025-09-15 16:10:35 följande:
    Tycker absolut det ser ut att vara ett svagt, men tjockt streck. Inte alls som de klassiska spökstrecken som cb gärna ger.

Ta ett nytt imorgon! Jag tror det är början på något bra 😍
    Tack för svar ❤️ testade idag o det visades sig vara positiv, så glad men också så sjukt orolig, men det hör väl till ❤️
  • Anonym (anonym2026)
    Vallmo93 skrev 2025-09-16 12:30:37 följande:
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-09-15 17:22:14 följande:

Ingen koll men blev nyfiken! Enligt copilot är balansen mellan östrogen och progesteron viktig med tanke på var du befinner dig i cykeln. Högre progesteron kan vara bättre för en graviditet men 30 och uppåt är, precis som Ardna skriver, tillräckligt. Håller tummarna för att du snart får ett plus :)

🤰 Vad betyder detta för eventuell graviditet?

Ägglossning har sannolikt skett, eftersom progesteron är över 30 nmol/L ? ett vanligt tröskelvärde för att bekräfta ägglossning.

Östrogenet är i balans, vilket är viktigt för att livmoderslemhinnan ska vara mottaglig för implantation.

LH är lågt, vilket är normalt efter ägglossning ? det stiger bara runt själva ägglossningen.

Så: om du försöker bli gravid, är detta en lovande hormonprofil för lutealfasen. Det visar att kroppen har gått igenom ägglossning och nu är i en fas där implantation kan ske.

Tack för svar! Och Siripiri (kan inte citera dig i samma svar då ditt svar ligger på annan sida ❤️).

Haha chatGPT är verkligen ens bästa vän ibland, frågar så mycket om symptom, cykler och annat men ibland känns det som att den bara svarar vad man vill höra (o h om det ligger inom referens).

Men ja, jag ska nog inte stressa upp mig alltför mycket över min progesteron nivå då den verkar ändå ligga helt OK och för att kunna stötta en graviditet. Hoppas bara så att det är min tur snart 🙈❤️
    Haha verkligen, copilot vet mer än tillräckligt om min kvinnliga hälsa vid det här laget :) Man får verkligen formulera sig bra och ställa rätt följdfrågor för att få så tillförlitligt svar som möjligt. Brukar även be om ett rakt och ärligt svar när jag vill ha det, då blir det utan krusiduller.

Förstår absolut stressen, det är lätt att överanalysera minsta tecken... Men det blir vår tur snart (och då hittar vi nya saker att oroa oss över - men det tar vi då) <3
  • Anonym (anonym2026)
    Bellis9207 skrev 2025-09-16 16:21:42 följande:
    Tack för svar ❤️ testade idag o det visades sig vara positiv, så glad men också så sjukt orolig, men det hör väl till ❤️
    Grattis!! <3 Du är gravid tills motsatsen bevisas, försök njuta :)
  • Mitu93

Hej alla, och grattis till så många plus!
    Har bim idag eller imorgon och idag var jag på vul för att sätta igång med ivf nästa cykel. 

Skulle det vara möjligt för läkaren att se om det var en graviditet med vul så här tidigt? 

Har ett sista hopp om att det ska lösa sig på naturlig väg 

Svar på tråden BIM september 2025