lunyum skrev 2025-09-18 17:01:31 följande:
Ja, det var kul att se att det var fler! Hade troligen ÄL den 10:e. Sist hade jag en rätt lång och konstig lutealfas så har fortfarande inte helt koll på när BIM borde vara.
Precis, när BIM varit är det bara mens och sedan väldigt kort kvar till fasen där man faktiskt gör något annat än bara vänta!
Jag tror att jag ska försöka vänta till mensen men det är nog lättare sagt än gjort haha. Jag har inte reagerat särsilt negativt på negativa test utan snarare inte tagit in alls att de varit negativa utan bara viftat bort det. Att vänta till dess att jag inte kan skylla ett negativt test på att det är för tidigt för att se något helt tydligt är nog bättre för min del.
Jag hade också ÄL den 10, då räknat på cykeldag 16, brukar ha mellan 14-16, och nu då en beräknat cykel på 28 dagar, som ligger vanligen mellan 26-28 Beroende på ägglossning.
Jag tror jag ska försöka vänta, men slog oss att mannen min är bortrest över BIM och dagen efter, så vet inte hur jag vill göra då, testa tillsammans innan han åker för att ändå göra ihop, eller att jag får reda på det när han är borta och ta det som det kommer.
Vad skönt! är vårt första försök denna vända och våra två innan gick på första försöket, eller ja typ. Innan första fick jag ett X. Men nu är vi även äldre, var 24 med första o 26 med andra, nu är jag ändå 31. Så inställd på att det inte kommer gå lika lätt denna gång. Så vet inte hur jag kommer reagera på ett negativt resultat fasten jag är inställd på det 😬