• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • lunyum
    isa94 skrev 2025-09-18 16:35:51 följande:

Vad roligt att vi är fel aktiva med typ samma datum. 

Ja, tycker det är ganska skönt när man känner att man närmar sig BIM ändå. för känslan att det om det blir negativt så är det typ bara en vecka kvar till nästa ÄL 

Har du tänkt att testa nått innan BIM? 

Jag känner mig kluven om jag ska testa eller bara vänta och se om mensen kommer eller inte och testa om den inte kommer. Känns typ lättare att ta att mensen kommer än att få ett negativt test? 

Ja, det var kul att se att det var fler! Hade troligen ÄL den 10:e. Sist hade jag en rätt lång och konstig lutealfas så har fortfarande inte helt koll på när BIM borde vara.  

Precis, när BIM varit är det bara mens och sedan väldigt kort kvar till fasen där man faktiskt gör något annat än bara vänta! 

Jag tror att jag ska försöka vänta till mensen men det är nog lättare sagt än gjort haha. Jag har inte reagerat särsilt negativt på negativa test utan snarare inte tagit in alls att de varit negativa utan bara viftat bort det. Att vänta till dess att jag inte kan skylla ett negativt test på att det är för tidigt för att se något helt tydligt är nog bättre för min del. 

• isa94
    lunyum skrev 2025-09-18 17:01:31 följande:

Ja, det var kul att se att det var fler! Hade troligen ÄL den 10:e. Sist hade jag en rätt lång och konstig lutealfas så har fortfarande inte helt koll på när BIM borde vara.  

Precis, när BIM varit är det bara mens och sedan väldigt kort kvar till fasen där man faktiskt gör något annat än bara vänta! 

Jag tror att jag ska försöka vänta till mensen men det är nog lättare sagt än gjort haha. Jag har inte reagerat särsilt negativt på negativa test utan snarare inte tagit in alls att de varit negativa utan bara viftat bort det. Att vänta till dess att jag inte kan skylla ett negativt test på att det är för tidigt för att se något helt tydligt är nog bättre för min del. 

Jag hade också ÄL den 10, då räknat på cykeldag 16, brukar ha mellan 14-16, och nu då en beräknat cykel på 28 dagar, som ligger vanligen mellan 26-28 Beroende på ägglossning. 

Jag tror jag ska försöka vänta, men slog oss att mannen min är bortrest över BIM och dagen efter, så vet inte hur jag vill göra då, testa tillsammans innan han åker för att ändå göra ihop, eller att jag får reda på det när han är borta och ta det som det kommer. 

Vad skönt! är vårt första försök denna vända och våra två innan gick på första försöket, eller ja typ. Innan första fick jag ett X. Men nu är vi även äldre, var 24 med första o 26 med andra, nu är jag ändå 31. Så inställd på att det inte kommer gå lika lätt denna gång. Så vet inte hur jag kommer reagera på ett negativt resultat fasten jag är inställd på det 😬
  • Anonym (Elly)
    Annpor skrev 2025-09-18 16:17:15 följande:
    Glömde också att skriva att mensvärk är vanligt vid tidig gravidite! Har det också och haft i några dagar. Vad är det som gör att du tror att du har en kemisk graviditet?
    jag blöder klumpar och mörkt blod som mens. Så antar det är en kemisk graviditet. Har blödit sedan lunch..
  • Anonym (Elly)
    Sarasi skrev 2025-09-18 16:22:00 följande:
    Har du haft någon mer blödning eller har den avtagit? Kan ju vara nidblödning om det inte blir något mer. Men du behöver inte kontakta vården om det är ett missfall (om man ens kallar det för det så tidigt) för kroppen sköter det oftast själv. Om det inte blöder mer kan du ju ta ett nytt test om typ en vecka, visar det fortfarande positivt tar du kontakt med vården som vanligt vid graviditet så får de titta om de ser något som fortsätter utvecklas i livmodern 😊
    Jag blöder fortfarande som mens. Så detta gick tyvärr inte vägen denna gång..
  • Sarasi
    Anonym (Elly) skrev 2025-09-18 20:10:12 följande:
    jag blöder klumpar och mörkt blod som mens. Så antar det är en kemisk graviditet. Har blödit sedan lunch..

Ja då låter det ju tyvärr inte som en nidblödning. Vad tråkigt! 😭
    så länge blödningen avtar på typ en vecka och du inte får feber eller jätteont i magen behöver du inte kontakta vården. Men känner du osäkerhet kan du ju alltid ringa och rådgöra. 

återigen så ledsen för din skull!

• Anonym (Elly)
    Sarasi skrev 2025-09-18 20:18:30 följande:

Ja då låter det ju tyvärr inte som en nidblödning. Vad tråkigt! 😭
    så länge blödningen avtar på typ en vecka och du inte får feber eller jätteont i magen behöver du inte kontakta vården. Men känner du osäkerhet kan du ju alltid ringa och rådgöra. 

återigen så ledsen för din skull!

Tack. Känns så overkligt att ena stunden var glad och sen plötsligt få ta det här. Får försöka med syskon snart igen efter detta.
  • Elisand

Börjar bli sugen på att testa! Vill veta nu nu nu. Senaste åtminstone halvåret skulle jag säga har jag skippat att testa innan bim för sinnesro. Men nu känner jag mig jättesugen. Äl+8 imorgon, känns onödigt men tänk om..

• lunyum
    isa94 skrev 2025-09-18 19:19:38 följande:
    Jag hade också ÄL den 10, då räknat på cykeldag 16, brukar ha mellan 14-16, och nu då en beräknat cykel på 28 dagar, som ligger vanligen mellan 26-28 Beroende på ägglossning. 

Jag tror jag ska försöka vänta, men slog oss att mannen min är bortrest över BIM och dagen efter, så vet inte hur jag vill göra då, testa tillsammans innan han åker för att ändå göra ihop, eller att jag får reda på det när han är borta och ta det som det kommer. 

Vad skönt! är vårt första försök denna vända och våra två innan gick på första försöket, eller ja typ. Innan första fick jag ett X. Men nu är vi även äldre, var 24 med första o 26 med andra, nu är jag ändå 31. Så inställd på att det inte kommer gå lika lätt denna gång. Så vet inte hur jag kommer reagera på ett negativt resultat fasten jag är inställd på det 😬
    Klurigt att veta om det är bäst att testa i förväg eller göra det själv bör han är bortrest! 

Håller tummarna för att det går lika enkelt för dig den här gånge! Är också 31 men har inga barn sedan tidigare, och är inne på tredje cykeln nu. Jag blev gravid på första försöket (på vår bröllopsresa till och med! Kändes romantiskt) och fick tyvärr ett tidigt missfall, men det kändes ändå på något sätt skönt att veta att det gick att bli gravid. Har kompisar i samma ålder eller lite äldre där det gått på första försöket och de fått behålla, men också flera som behövt göra IVF innan 30, så åldern behöver verkligen inte säga så mycket redan nu. 
  • isa94
    lunyum skrev 2025-09-18 22:36:17 följande:
    Klurigt att veta om det är bäst att testa i förväg eller göra det själv bör han är bortrest! 

Håller tummarna för att det går lika enkelt för dig den här gånge! Är också 31 men har inga barn sedan tidigare, och är inne på tredje cykeln nu. Jag blev gravid på första försöket (på vår bröllopsresa till och med! Kändes romantiskt) och fick tyvärr ett tidigt missfall, men det kändes ändå på något sätt skönt att veta att det gick att bli gravid. Har kompisar i samma ålder eller lite äldre där det gått på första försöket och de fått behålla, men också flera som behövt göra IVF innan 30, så åldern behöver verkligen inte säga så mycket redan nu. 
    Men åh så spännande! Haha, vi gifte oss också i somras. I Juni❤️ 
    Men vad skönt ändå att veta att det går, bra med den inställningen. 
    Ja. nä., det kanske är för ?tidigt? för att ålderns ska hunnit påverka så mycket. Håller tummarna för det. 
  • yny

Vad tror ni om stegringen? 
    Översta är på BIM nedersta är idag på BIM+3. Är det normal stegring?
    Testet är RFSU testa ofta.
Svar på tråden BIM september 2025