• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Miniblomma
    Anonym (Elly) skrev 2025-09-18 07:41:45 följande:

Tog ett test i morse trodde det skulle visa negativt men nej? positiv. Är jättechockad. Jag har precis slutat med p-piller. Vet inte ens när jag ägglossad. Min lilla tjej på snart 3 år ska bli storasyster 

Jag har inte heller några märkbara symtom som jag hade med min dotter 😮

Underbart! Grattis ❤️

• Anonym (Försöktill3an)

Tack snälla!
    Tog ett imorse och där blev det en svagt men lite tydligare streck ganska direkt. Förväntad mens på söndag men känns nästan som jag vågar lite på detta och köpa ett digitalt snart
  • RainbowFamilyDreams

Ruvardag 10 med en femdagars blastocyst. Test taget vid lunchtid. Börjar tro försiktigt att det här kan bli något. Officiell testdag på lördag.

• Annasandra

Än har jag en liiiten gnutta hopp, bim+3 och ingen mens i sikte, har inte några tunga och sprängda bröst som jag brukar ha strax innan mens (brukar känna mig som Dolly parton) utan bara känsliga, men annars inga graviditetssymtom, jag har inte tagit något mer test sen de jag tog strax innan bim. Jag försöker hålla på det tills mensen är 1 vecka sen ???? jag har dock tidigare graviditeter haft hyperemesis och blivit väldigt dålig kring bim men inget sånt nu, vilket sänker hoppet en aning. 

Slänger även in ett grattis till er som plussat sen sist jag gratulerade ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

• Anonym (Elly)
    Anonym (Elly) skrev 2025-09-18 07:41:45 följande:

Tog ett test i morse trodde det skulle visa negativt men nej? positiv. Är jättechockad. Jag har precis slutat med p-piller. Vet inte ens när jag ägglossad. Min lilla tjej på snart 3 år ska bli storasyster 

Jag har inte heller några märkbara symtom som jag hade med min dotter 😮

Jag fick en blödning nu vid lunch tid och har mensvärk. Så antar det var en kemisk graviditet. Känns lite jobbigt. Behöver jag kontakta vården eller ordnar kroppen detta själv?

• Annpor
    Anonym (Elly) skrev 2025-09-18 15:53:35 följande:

Jag fick en blödning nu vid lunch tid och har mensvärk. Så antar det var en kemisk graviditet. Känns lite jobbigt. Behöver jag kontakta vården eller ordnar kroppen detta själv?

Jag hade också en blödning nån dag efter jag testat positivt, men sen inte något mer. Det är något som kan hända och som inte är farligt. Oavsett så är det inget vården behövas kontaktas för, om du inte har extrema buksmärtor, allmänpåverkan/yrsel och eller större blödning etc 😊 
  • Annpor

Glömde också att skriva att mensvärk är vanligt vid tidig gravidite! Har det också och haft i några dagar. Vad är det som gör att du tror att du har en kemisk graviditet?
  • Sarasi

Har du haft någon mer blödning eller har den avtagit? Kan ju vara nidblödning om det inte blir något mer. Men du behöver inte kontakta vården om det är ett missfall (om man ens kallar det för det så tidigt) för kroppen sköter det oftast själv. Om det inte blöder mer kan du ju ta ett nytt test om typ en vecka, visar det fortfarande positivt tar du kontakt med vården som vanligt vid graviditet så får de titta om de ser något som fortsätter utvecklas i livmodern 😊
  • isa94
    lunyum skrev 2025-09-17 22:22:54 följande:

En till i ÄL+7/8 klubben här! Har inte så mycket hopp om den här cykeln, men vill att nästa vecka går fort så att man antingen kan fira eller göra sig redo för nya tag.

Vad roligt att vi är fel aktiva med typ samma datum. 

Ja, tycker det är ganska skönt när man känner att man närmar sig BIM ändå. för känslan att det om det blir negativt så är det typ bara en vecka kvar till nästa ÄL 

Har du tänkt att testa nått innan BIM? 

Jag känner mig kluven om jag ska testa eller bara vänta och se om mensen kommer eller inte och testa om den inte kommer. Känns typ lättare att ta att mensen kommer än att få ett negativt test? 

• mothertotwo

Grattis till er alla som plussat denna månaden. 😃

Jag var i dag på mitt efterlängtade besök hos gyn. 😌🙂

Ni som inte vet hade jag mens 30 Jan, sen med provera 21 april och sedan dess inget förrän förra veckan då jag fick oxiderat. Men gyn kallade det för flytning och inte mens.

Har en slemhinna på 8mm. 
    Min vänstra äggstock har MASSOOOR av små folliklar. Det är mycket möjligt att det är därför jag ömmar på den sidan. Min högra är u.a. 

Pcos bild, men mina prover såg bra ut så inte fått diagnosen pcos. Ska ner i vikt så kanske det stabiliserar sig. Har nu fått utskrivet provera som jag ska ta i 4 månader. 

Provera 10 dagar, vänta på mens och efter mens vänta 16 dagar och ta provera igen i 10 dagar. Det ska jag upprepa i 4 månader. 

Därefter får vi se om det kommer igång. Gör det inte det så ska jag kontakta gyn igen. 🙂

Svar på tråden BIM september 2025