• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Elisand

Bim idag på äl+11, negativt tidigt-test i morse. Inga tecken på mens ännu, men förväntar mig att den kommer senast ikväll som vanligt. Besviken över att ännu ett försök inte gick.. Det gör så ont ❤️ 

• Anonym (anonym2026)
    Sarasi skrev 2025-09-21 18:46:04 följande:

Jag har lite värk i magen som kommer och går. Tycker inte riktigt det känns som min ibs😛 sen har jag börjat få lite ömma bröst (eller så har de blivit ömma för att jag går och känner på dem ofta 😂). Men inför mens brukar jag ju inte ha ömma bröst förrän de sista ca 3-4 dagarna. Men nu är det ju typ en vecka kvar så är lite tidigt, om nu inte mensen kommer tidigare än den brukar efter äl. Dessutom har jag behövt kissa nattetid utan att jag har druckit massor på kvällen. 

Spännande! Samma för mig, känns annorlunda mot min ibs och upplever att magen är lite mer spänd men kan ju vara enbart progesteronet också så svårt att veta. Men minns absolut att jag behövde kissa på natten ofta när jag var gravid (slutade dock i MA), och brösten exploderade men kanske inte märkte det förrän efter bim? Minns bara att jag hade sjuka humörsvängningar när jag plussade. Hoppas dagarna går snabbt nu så att du kan få ett positivt test!
  • Anonym (anonym2026)
    Elisand skrev 2025-09-22 12:04:52 följande:

Bim idag på äl+11, negativt tidigt-test i morse. Inga tecken på mens ännu, men förväntar mig att den kommer senast ikväll som vanligt. Besviken över att ännu ett försök inte gick.. Det gör så ont ❤️ 

Åh vad tråkigt, hoppades verkligen för din skull❤️ kram
  • Sarasi
    Elisand skrev 2025-09-22 12:04:52 följande:

Vad tråkigt! Håller fortfarande tummarna för dig att hcg bara är långsamt nu i början.
  • Sarasi
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-09-22 12:06:38 följande:
    Spännande! Samma för mig, känns annorlunda mot min ibs och upplever att magen är lite mer spänd men kan ju vara enbart progesteronet också så svårt att veta. Men minns absolut att jag behövde kissa på natten ofta när jag var gravid (slutade dock i MA), och brösten exploderade men kanske inte märkte det förrän efter bim? Minns bara att jag hade sjuka humörsvängningar när jag plussade. Hoppas dagarna går snabbt nu så att du kan få ett positivt test!
    Ja dagarna går långsamt nu? Minns också att jag kissade ofta i tidigare graviditet, men det var för många år sedan och jag gjorde abort. Men exakt när saker inträffade i början är lite luddigt men minns att jag testade för att jag tyckte det var konstigt att jag hade haft ömma bröst så länge och molvärk i magen utan att mensen dök upp när den skulle. Minns även att jag då var så oerhört trött trots att jag sov bra på nätterna samt funderade över uvi för att jag kissade så ofta. Riktigt så är det inte nu, har snarare sovit sämre, men om jag är gravid så kanske de symtomen dyker upp mer under veckan. 
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Sarasi skrev 2025-09-22 11:16:11 följande:
    Läste nyss om det och lutealfasen kan variera från en cykel till en annan. Men jag vet inte om det är med någon dag eller flera. Är du helt säker på när du hade ägglossning så den inte var senare än du tror?
    Jag har haft ett par cykler då mensen blivit en vecka sen trots negativa test. Jag har då valt att tolka det som befruktning men där något ändå blivit fel så att hcg inte har stigit och kroppen sedan stött ut det. 
    Jag är rätt säker. Fick positivt äl-test 8/9 och tempen steg 11/9. Den har hållit sig hög men sjönk idag. Så borde ha haft ägglossning runt 9-10/9. Har fått några svaga streck men helt negativt idag, så kan ju vara kemiskt❤️
  • Elisand
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-09-22 12:07:26 följande:
    Åh vad tråkigt, hoppades verkligen för din skull❤️ kram
    Sarasi skrev 2025-09-22 12:33:16 följande:
    Vad tråkigt! Håller fortfarande tummarna för dig att hcg bara är långsamt nu i början.

Tack för er omtanke ❤️ hoppet är väl inte ute helt förrän mensen faktiskt kommit, men känns lite hopplöst ändå när man testar med tidigt-test liksom.. 
  • Sarasi
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-09-22 13:22:27 följande:
    Jag är rätt säker. Fick positivt äl-test 8/9 och tempen steg 11/9. Den har hållit sig hög men sjönk idag. Så borde ha haft ägglossning runt 9-10/9. Har fått några svaga streck men helt negativt idag, så kan ju vara kemiskt❤️
    Ja då kan det nog vara så. Hoppas på nästa månad 😊
    Elisand skrev 2025-09-22 16:18:10 följande:

Tack för er omtanke ❤️ hoppet är väl inte ute helt förrän mensen faktiskt kommit, men känns lite hopplöst ändå när man testar med tidigt-test liksom.. 

Nu kanske du bara brukar ha 11 dagars lutealfas men jag tänker att det inte är kört förrän efter 14 dagar eller då mensen kommer. 
  • Anonym (anonym2026)
    Sarasi skrev 2025-09-22 12:44:04 följande:
    Ja dagarna går långsamt nu? Minns också att jag kissade ofta i tidigare graviditet, men det var för många år sedan och jag gjorde abort. Men exakt när saker inträffade i början är lite luddigt men minns att jag testade för att jag tyckte det var konstigt att jag hade haft ömma bröst så länge och molvärk i magen utan att mensen dök upp när den skulle. Minns även att jag då var så oerhört trött trots att jag sov bra på nätterna samt funderade över uvi för att jag kissade så ofta. Riktigt så är det inte nu, har snarare sovit sämre, men om jag är gravid så kanske de symtomen dyker upp mer under veckan. 
    Otroligt långsamt! Ja, precis, i takt med att HCG stiger lär alla tråkiga symtom som att behöva kissa ofta, sova dåligt, vara tröttare än vad man någonsin har upplevt, magproblem och förändrad aptit :P Jag gillade inte första trimestern så är lagom pepp på att behöva uppleva det igen, men just nu vill jag såklart inget hellre än att ha ett plus, oavsett hur många jobbiga veckor som väntar... 
  • Anonym (anonym2026)
    Elisand skrev 2025-09-22 16:18:10 följande:

Visst tog du kosttillskott denna cykel? Kanske är du en av de som får plus senare, eller så är det i alla fall positivt att du lyckats få lutealfasen längre tänker jag.
Svar på tråden BIM september 2025