• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Sarasi
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-09-22 17:37:46 följande:
    Otroligt långsamt! Ja, precis, i takt med att HCG stiger lär alla tråkiga symtom som att behöva kissa ofta, sova dåligt, vara tröttare än vad man någonsin har upplevt, magproblem och förändrad aptit :P Jag gillade inte första trimestern så är lagom pepp på att behöva uppleva det igen, men just nu vill jag såklart inget hellre än att ha ett plus, oavsett hur många jobbiga veckor som väntar... 
    Utöver trötthet tyckte jag inte det var så farligt förra gången. Men jag var ju yngre och i en mycket bättre fysisk form så vem vet vad som väntar den dagen jag plussar, vilket jag hoppas sker denna cykel. 
  • Anonym (Höstlövet)

Hej,

Har inga barn sedan tidigare och är 30+. Jag och min kille försökte i fjol och fick efter ett halvår ett tidigt missfall i vecka 5, vi tog paus efter det pga olika anledningar och jag har inte kommit igång med varken basaltempmätning eller ägglossningstester efter det. 

Jag har en Apple Watch som mäter handledstemperatur men precis vid ägglossning vid dag 13 i cykeln hade jag den inte på en natt. Dagen efter (14) hade vi sex och dagen därpå säger hälso-appen att jag troligtvis hade ÄL två dar innan samlaget på dag 12.

Anledningen till att jag skriver är för att jag varit öm i bröst och bröstvårtor (brukar ytterst sällan vara det) sedan två dar tillbaka, upplever molande värk i buken och är lätt illamående. Upplever ökade flygningar också. Alla symptom kan vara ett resultat av PMS då jag har BIM på lördag/söndag 27-28, men jag tycker också att det är tidigt för symptom - och för många. Och samtidigt känns det som att vi ?missade? fönstret om jag ska lita på mina appar. 

• Anonym (Höstlövet)

Glömde att uppdatera listan. :)

Anonym (Höstlövet) skrev 2025-09-22 22:02:51 följande:

Hej,

Har inga barn sedan tidigare och är 30+. Jag och min kille försökte i fjol och fick efter ett halvår ett tidigt missfall i vecka 5, vi tog paus efter det pga olika anledningar och jag har inte kommit igång med varken basaltempmätning eller ägglossningstester efter det. 

Jag har en Apple Watch som mäter handledstemperatur men precis vid ägglossning vid dag 13 i cykeln hade jag den inte på en natt. Dagen efter (14) hade vi sex och dagen därpå säger hälso-appen att jag troligtvis hade ÄL två dar innan samlaget på dag 12.

Anledningen till att jag skriver är för att jag varit öm i bröst och bröstvårtor (brukar ytterst sällan vara det) sedan två dar tillbaka, upplever molande värk i buken och är lätt illamående. Upplever ökade flygningar också. Alla symptom kan vara ett resultat av PMS då jag har BIM på lördag/söndag 27-28, men jag tycker också att det är tidigt för symptom - och för många. Och samtidigt känns det som att vi ?missade? fönstret om jag ska lita på mina appar. 

Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9 ➖
    Craigbob - 2/9 ➖
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9 ➖
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9  ➖ 
    Universitetsbebis - 7/9 ➖
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9 ➖
    Lalviv - 9/9
    Jullan00 - 10/9 ➖
    Mololo - 10/9 ➕
    Neksta - 11/9 ➕
    Tredje - 11/9
    Memmis48 - 11/9 ➖
    Miniblomma - 12/9 ➕
    Qwerty1988 - 12/9 ➕
    Errorika - 13/9
    Drömmar22 - 14/9 ➕
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    RainbowFamilyDreams 14/9 ➕
    Yny - 15/9 ➕
    Loviisa92 16/9
    En som längtar 17/9
    Hoppaspånr1 - 19/9
    Vallmo93 - 20/9
    Elisand - 20/9
    Nanathalie - 21/9 ➕
    lollip0p - 22/9
    Lillkroken - 22/9
    Isa94 - 23/9
    anonym2026 - 27/9
    Juliflicka - 27/9
    Sarasi -27/9
    Moderjosefina 28/9
    Höstlövet 28/9
    Lunyum - 29/9

Craigbob - 29/9

• Elisand
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-09-22 17:51:05 följande:
    Visst tog du kosttillskott denna cykel? Kanske är du en av de som får plus senare, eller så är det i alla fall positivt att du lyckats få lutealfasen längre tänker jag.

Anonym (anonym2026) skrev 2025-09-22 17:51:05 följande:
    Visst tog du kosttillskott denna cykel? Kanske är du en av de som får plus senare, eller så är det i alla fall positivt att du lyckats få lutealfasen längre tänker jag.

Jag tar q10 och gravid-multivitamin just nu. Har inte fått mens idag som jag alltid brukar få senast på äl+11, så ja det är ju väldigt positivt att lutealfasen blir längre! 9-10 dagars lutealfas som jag har är ju på gränsen till för kort för att ägget ska hinna fästa. 

Jag var så säker på att jag skulle få mens idag så packade inte med mig några grav-tester och nu är jag hemifrån hela denna vecka med begränsade möjligheter att kunna köpa ett.. Så nu får tiden utvisa helt enkelt. Hoppas såklart fortfarande på mirakel och långsam hcg-ökning men har inte så jättestora hopp. 

Hur går det för dig? <3

• Anonym (Höstlövet)

När man är full av tankar och inte har någon att bolla med, kan man alltid läsa igenom över 400 inlägg och städa upp listan...

Lovve123 - 1/9 ➕

Lily96 - 1/9

Juliflicka - 1/9 ➖

Lillrömpa - 1/9 ➖

anonym2026 - 1/9 ➖

Craigbob - 2/9 ➖

Elisand - 2/9 ➖

Aisof - 3/9 ➖

Hokusookusan - 4/9 ➕

Blomman1997 - 7/9 ➖

Universitetsbebis - 7/9 ➖

Rumpetrollet - 9/9 ➖

Skorpan - 9/9 ➖

Lalviv - 9/9

Jullan00 - 10/9 ➖

Mololo - 10/9 ➕

Neksta - 11/9 ➕

Tredje - 11/9 ➖

Memmis48 - 11/9 ➖

Miniblomma - 12/9 ➕

Qwerty1988 - 12/9 ➕

Annpor - 12/9 - ➕ 

Errorika - 13/9 ➖

Valentines - 14/9 ➖

Drömmar22 - 14/9 ➕

Annasandra - 14/9 ➖

RainbowFamilyDreams 14/9 ➕

Yny - 15/9 ➕

AnnieBeez - 16/9

Elly - 16/9 ➕

Bellis 9207 - 16/9 ➕

Loviisa92 - 16/9

En som längtar 17/9

Hoppaspånr1 - 19/9

anonym2026 - 19/9

Vallmo93 - 20/9

Elisand - 20/9

Nanathalie - 21/9 ➕

Försöktill3an - 21/9 ➕

lollip0p - 22/9

Lillkroken - 22/9 ➖

Isa94 - 23/9

anonym2026 - 27/9

Juliflicka - 27/9

Sarasi - 27/9

Moderjosefina - 28/9

Lunyum - 29/9

Craigbob - 29/9

• Sarasi
    Anonym (Höstlövet) skrev 2025-09-22 22:02:51 följande:

Hej,

Ingenting är omöjligt och apparna är ju inte helt tillförlitliga utan all info så det kan ju digfa någon dag. Ta ett test om du vill typ på onsdag/torsdag eller vänta på bim och hoppas den uteblir 😊
    Elisand skrev 2025-09-22 22:53:37 följande:

Jag tar q10 och gravid-multivitamin just nu. Har inte fått mens idag som jag alltid brukar få senast på äl+11, så ja det är ju väldigt positivt att lutealfasen blir längre! 9-10 dagars lutealfas som jag har är ju på gränsen till för kort för att ägget ska hinna fästa. 

Jag var så säker på att jag skulle få mens idag så packade inte med mig några grav-tester och nu är jag hemifrån hela denna vecka med begränsade möjligheter att kunna köpa ett.. Så nu får tiden utvisa helt enkelt. Hoppas såklart fortfarande på mirakel och långsam hcg-ökning men har inte så jättestora hopp. 

Hur går det för dig? <3

Då är det bara att vänta och se. Och annars positivt inför nästa månad att lutealfasen förlängs 😊
  • Anonym (anonym2026)

Åh, lite frustrerande att inte kunna köpa ett test men är nog bättre att bara låta tiden ha sin gång ❤️ Om det inte går för mig denna cykeln ska jag se över mina tillskott. 

Jag är kluven men försöker tänka att kroppen behöver sin tid och att det kommer gå när min menscykel är återställd.  Hade väldigt sen ägglossning denna cykeln, är på äl+7 idag med fortsatt temp över cover line i alla fall? förra cykeln började brun flytning äl+8, mens äl+9. Gyn sa att allt såg bra ut när jag var där efter mensen, men vågar inte lita på det. Försöker ha som mål att lutealfasen åtminstone ska bli längre denna gången, men har redan testat för att det på något sätt vore kul att se hur tidigt man kan få positivt?? Så sjukt beteende 😅 förväntar mig dock inget förrän äl+10 så först i helgen finns det risk för besvikelse.

Elisand skrev 2025-09-22 22:53:37 följande:

Hur går det för dig? <3

• isa94

Nu har tempen dykt 3 dagar i rad, och idag STÖRTdök den. så inväntar mensen idag som alltid brukar börja sent på kvällen. 
    Har inte tagit något test sedan lördags morse, men känns onödigt när temperaturen sjunker så tydligt. 
    men men, nästa helg är det dags för ägglossning igen och en ny chans. 

Lycka till ni som fortfarande väntar ❤️

• Elisand
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-09-23 05:20:25 följande:

Åh, lite frustrerande att inte kunna köpa ett test men är nog bättre att bara låta tiden ha sin gång ❤️ Om det inte går för mig denna cykeln ska jag se över mina tillskott. 

Jag är kluven men försöker tänka att kroppen behöver sin tid och att det kommer gå när min menscykel är återställd.  Hade väldigt sen ägglossning denna cykeln, är på äl+7 idag med fortsatt temp över cover line i alla fall? förra cykeln började brun flytning äl+8, mens äl+9. Gyn sa att allt såg bra ut när jag var där efter mensen, men vågar inte lita på det. Försöker ha som mål att lutealfasen åtminstone ska bli längre denna gången, men har redan testat för att det på något sätt vore kul att se hur tidigt man kan få positivt?? Så sjukt beteende 😅 förväntar mig dock inget förrän äl+10 så först i helgen finns det risk för besvikelse.

Förstår kluvenheten! ❤️ Och det är inte alls ett onormalt beteende i alla fall, tror vi är flera som varit där vad gäller testandet. Håller tummarna för att det kommer ett plus snart som stannar och växer friskt❤️❤️
  • Anonym (Virrpannan)

Hejsan. Vi verkar vara några stycken som har BIM i slutet på denna månad. Jag har haft lite paus från forumet, men det är roligare att följas åt med andra i väntan på plusset 🤞🏻💕

Jag har varit gravid några gånger i år redan, fått både missfall och MA. Känts lite hopplöst emellanåt, inte kul att gå gravid och aldrig få komma längre än vecka 12 typ. 

Har barn sedan tidigare och verkar uppenbarligen ha ganska lätt för att bli gravid, men nu vill dom små liven inte stanna kvar, är äldre så beror nog på sämre äggkvalite men än ger vi inte upp jag och min man 😊

Den här gången har vi nog missat ÄL då jag försökt vara med chill. Gissar att jag har BIM om några dagar, baserat på symtom, temp m.m är jag nog på ÄL+8 ungefär. I vanliga fall har jag stenkoll men har känt att jag behöver va mer chill? men det känns då verkligen inte bra heller för nu har jag kanske missat ÄL och vet inte exakt när BIM är 😆 

Svar på tråden BIM september 2025