Anonym (Pingu) skrev 2025-08-23 13:57:32 följande:
Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också.
Jag skulle vilja veta hur du för träffa någon.
Som autistisk vet jag också att det kan vara svårare med det sociala. Jag har själv autism och har lite svårt med sociala situationer vilket såklart också kan påverka vid relationer då.
Men har du försökt i någon form av samtalskontakt att få hjälp i hur du känner och tänker i dejtingsammanhang?
Är ju inte heller så att man kan bli för gammal för att kunna hitta någon. Även i äldre ålder så inleder ju folk nya relationer.
Det finns säkert fler vägar du kan gå för att hitta en partner, och på så vis få en riktig relation,
men äkta närhet och intimitet, för det är ju trots allt det du söker.
Och jag har verkligen all förståelse för att du hade velat träffa någon, men då kanske det är där fokus ska ligga. Att få hjälp i hur du ska få det, snarare än att välja att köpa sex vilket onekligen också är olagligt, vilket t.o.m. kunnat leda till rättsliga konsekvenser.
????????????????
Sen till alla er som tycker att det borde legaliseras eller att om man åker till ett land där det är lagligt så är det okej. Men skulle ni tycka detsamma om det är ett land där det är lagligt att tex gifta sig från 14 års ålder och därför anses ?vuxen?, är det okej då oxå?
Jo för det är okej där då då är det ju okej.
Eller i länder där det är okej att våldta sin fru. Är det så okej för att det är det i de landet?