• Anonym (Pingu)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

• Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?
  • Anonym (Adw34frc)
    Anonym (Avskyvärt!) skrev 2025-08-24 13:15:03 följande:
    Hur många gånger ska man behöva upprepa för er att sex inte är någon rättighet innan ni fattar?
    Det är inte heller en rättighet att Kvinnor ska få ha en massa preferenser och förbjudet för män att ha preferenser- Just saying!! 😎
  • Anonym (.)
    Anonym (Adw34frc) skrev 2025-08-24 13:20:59 följande:
    Det är inte heller en rättighet att Kvinnor ska få ha en massa preferenser och förbjudet för män att ha preferenser- Just saying!! 😎
    Jo, preferenser får man faktiskt lov att ha. Att få träffa någon som stämmer in på ens preferenser är dock ingen rättighet. Och det gäller båda kön. Vad du nu menar att rätt att ha preferenser skulle ha med saken att göra 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (!)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-23 13:57:32 följande:

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Jag skulle vilja veta hur du för träffa någon. 
    Som autistisk vet jag också att det kan vara svårare med det sociala. Jag har själv autism och har lite svårt med sociala situationer vilket såklart också kan påverka vid relationer då.

Men har du försökt i någon form av samtalskontakt att få hjälp i hur du känner och tänker i dejtingsammanhang?
    Är ju inte heller så att man kan bli för gammal för att kunna hitta någon. Även i äldre ålder så inleder ju folk nya relationer. 
    Det finns säkert fler vägar du kan gå för att hitta en partner, och på så vis få en riktig relation,
    men äkta närhet och intimitet, för det är ju trots allt det du söker.

Och jag har verkligen all förståelse för att du hade velat träffa någon, men då kanske det är där fokus ska ligga. Att få hjälp i hur du ska få det, snarare än att välja att köpa sex vilket onekligen också är olagligt, vilket t.o.m. kunnat leda till rättsliga konsekvenser. 

????????????????

Sen till alla er som tycker att det borde legaliseras eller att om man åker till ett land där det är lagligt så är det okej. Men skulle ni tycka detsamma om det är ett land där det är lagligt att tex gifta sig från 14 års ålder och därför anses ?vuxen?, är det okej då oxå?
    Jo för det är okej där då då är det ju okej. 
    Eller i länder där det är okej att våldta sin fru. Är det så okej för att det är det i de landet?

• Anonym (Om du gör det)
    Hur många gånger ska man behöva upprepa för er att sex inte är någon rättighet innan ni fattar?
    Har inte med saken att göra.
    Man snackar inte nu om någon lag som ska ändras. 
  • Anonym (K)
    Anonym (H) skrev 2025-08-24 10:44:46 följande:

Jag tycker det är vidrigt. Du vet aldrig vad som egentligen ligger bakom. Försök hitta någon som gör sånt här utan ersättning. Själv hade jag faktiskt tyckt jag gjort en god gärning om jag legat med någon i din situation, ungefär som att skänka pengar till en fattig ensamstående. Tyvärr är jag inte singel så kan inte hjälpa dig. 

Du menar att du skulle kunna ligga med en oskuld bara för att hjälpa honom? På riktigt?
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (.) skrev 2025-08-24 13:33:14 följande:
    Jo, preferenser får man faktiskt lov att ha. Att få träffa någon som stämmer in på ens preferenser är dock ingen rättighet. Och det gäller båda kön. Vad du nu menar att rätt att ha preferenser skulle ha med saken att göra 
    Och då skulle någon kunna påstå att man måste förstå att sex är ingen rättighet när någon vill ha preferenser 
  • Anonym (Om du gör det)
    Avsikten är att du vill låtsas som att "sex är ingen rättighet" innebär att man får inte vara missnöjd bland annat.
    Annars vad är du ute efter? 
  • Anonym (Om du gör det)
    Och vad innebär att man fattar att sex är ingen rättighet enligt dig? 
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?