• Anonym (Pingu)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

• Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 16:21:24 följande:
    Och samtycke är att kvinnor ska ha det lättare?

Att du tror att man kan ta ansvar kan bidra till att du tycker man ska ta ansvar. 
    Är det vad du tror, att den personen inbillar sig?
    Det är väl en fultolkning som hämnd för svar du inte gillar, eller?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 16:24:46 följande:
    Så du skulle påstå att alla personer är ansvariga för allt?
    Att du snackar om ett ansvar talar för att du ser det som något naturligt att man ska ta ansvar för det här. 
    Skärp dig.
    Personen skrev att inte alla kan ta ansvar.
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 16:30:20 följande:
    Sexköp är inte en bra lösning med tanke på hur det brukar fungera.

I så fall, du verkade tro att det ska handla om val som låg bakom varför någon inte hade sex. 
    Om det handlar om vad man ska erbjuda så borde du först använda andra argument. 
    Vilka argument ska användas? Ge exempel på vad du anser är godkända argument.
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 16:51:11 följande:
    Du förväntar dig att man ska ansvar och som det skulle handla om något val när någon inte har sex. 
    Det borde då innebära att alla personer borde ha en möjlighet att kunna ta eget ansvar. 

Samtycke betyder inte att andra personer ska få saker utan att de behöver göra något. 

Om det ska handla om att man ska anstränga sig, varför ska inte någon annan person göra det fast de vill ha någon relation med mig?
    Lösningen från din sida är att jag ska anstränga mig på ett sätt som andra personer inte gör tillbaka. 
    Hur ska, rent konkret möjlighet att ta eget ansvar ordnas? Ge exempel.

Sedan var frågorna ställda till dig som person. Det gör att det blir galet när du försöker ge generaliserande svar.

Och varför detta ältande om vad samtycke innebär/ inte innebär?
    Vill du skriva ner betydelsen så att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit i högre utsträckning än idag? 
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 16:56:42 följande:
    Du har rättvisetänkande. 
    Utveckla vad du menar med rättvisetänkande här?
    Tycker du att det var bra och rättvisa åtgärder som togs upp i inlägget?
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-14 23:45:42 följande:

Alla som kan ha sex tar inte ansvar. Därför finns straffskalor för det. 

Du bara babblar. En mening i taget. Hur skulle det vara om du inte duckade för kärnan. I den bästa av världar, hur har du det då? Du bemödade dig inte att kommentera det. Var det liiiite för nära din tes? Vad får dig att tro och tycka att du ska ha en villig kvinna serverad på silverfat? Vad har du att erbjuda/tillföra. Ditt ansvar för situationen? Fattar du vad samtycke innebär i praktiken? 

Och eftersom du vill att man ska anstränga sig så kan man vilja att någon annan person ska göra det för att få ha någon relation med mig.

Eftersom du förväntar dig att man har sex och ska erbjuda något så kan man förvänta sig att man ska kunna göra det. 

Kvinnan ska få samma njutning som man själv får vid sexet. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Igen) skrev 2025-10-14 16:03:19 följande:
    Ingen har skrivit att det är lag på att man ska tycka om varandra. Däremot måste båda ge sitt samtycke enligt lag, annars är det ett övergrepp.
    Du skrev som du menade det. 
  • Anonym (Om du gör det)

Du bara babblar. En mening i taget. Hur skulle det vara om du inte duckade för kärnan. I den bästa av världar, hur har du det då? Du bemödade dig inte att kommentera det. Var det liiiite för nära din tes? Vad får dig att tro och tycka att du ska ha en villig kvinna serverad på silverfat? Vad har du att erbjuda/tillföra. Ditt ansvar för situationen? Fattar du vad samtycke innebär i praktiken? 

Och kvinnan som du snackar om skulle serveras på en silverfat, hur mycket måste hon anstränga sig för att jag få ska vara intresserad i henne?
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-15 17:18:08 följande:
    Utveckla vad du menar med rättvisetänkande här?
    Tycker du att det var bra och rättvisa åtgärder som togs upp i inlägget?
    Exempelvis att man ska göra något. 
    Att det skulle handla om "lika villkor" 
  • Anonym (Om du gör det)

"Vad får dig att tro och tycka att du ska ha en villig kvinna serverad på silverfat?"
    När och på vilket sätt skriv jag ett inlägg i tråden som du tolkar påminner om det här? 
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?