• Anonym (Antiextremist)

Gaza

Det som sker just nu i Gaza är outhärdligt. Oskyldiga barn, kvinnor och män dödas och tvingas svälta av Israel. Bilderna vi ser Gaza är fyllda av förtvivlan och sorg, och ändå tycks världens poliyiker stå passiva.  Människovärdet borde vara universellt, oavsett nationalitet eller religion. En människa är en människa trots israels ständiga försök att demonisera palestinier.

När bomber faller över bostadsområden, när hela familjer utplånas, när människor mördas medan de försöker skaffa mat, när barn skjuts systematiskt kan vi inte blunda. Varför accepteras det av högerpolitiker som tiger och låter brutaliteten fortsätta?

Det som behövs nu är inte fler tomma ord, utan handling. Internationella ledare måste sätta civila liv först. Tystnaden är också ett svek och varje dag av passivitet kostar oskyldiga människor livet.
  • Svar på tråden Gaza
  • nihka
    KillBill skrev 2025-11-01 14:10:50 följande:

Israeliska bosättare misshandlar skoningslöst får och lamm i den palestinska staden Samu på Västbanken. Sex lamm misshandlades till döds, fyra andra skadades, några fick sina ögon utstuckna med en kniv..

x.com/i/status/1984261706084966767

Var det vänster- eller högerfår?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Tom Araya skrev 2025-11-01 13:47:39 följande:
    Jag håller med kommentatören.
    Ja, det är mycket bättre att de svälter ihjäl dem, eller bombar ihjäl dem eller varför inte båda på samma gång?

Man blir så vänligt inställd då.
  • Alexanderlukas

Just det?. Det finns ju inga judar i Sudan och därmed blir den konflikten helt ointressant för vänstern.

nihka skrev 2025-11-01 14:13:24 följande:
    Några olagliga israeliska bosättningar i Sudan? Är Israel där och bombar också?
    Håll stånd mot kulturvänstern!
  • nihka
    Alexanderlukas skrev 2025-11-01 14:25:26 följande:

Just det?. Det finns ju inga judar i Sudan och därmed blir den konflikten helt ointressant för vänstern.

Jag tror du har fått judar på hjärnan. Men om du är intresserad av inbördeskriget i Sudan kan du starta en tråd om det. Och låtsas även där att alla som inte stryker dig medhårs är "vänster".
  • Alexanderlukas

Du sympatiserar med vänstern alltså?. Tänk att min magkänsla hade rätt ändå.

nihka skrev 2025-11-01 15:04:20 följande:
    Jag tror du har fått judar på hjärnan. Men om du är intresserad av inbördeskriget i Sudan kan du starta en tråd om det. Och låtsas även där att alla som inte stryker dig medhårs är "vänster".
    Håll stånd mot kulturvänstern!
  • nihka
    Alexanderlukas skrev 2025-11-01 15:26:11 följande:

Du sympatiserar med vänstern alltså?. Tänk att min magkänsla hade rätt ändå.

Ja, du kan även låtsas att du har en magkänsla som du kan lita på. Kör bara!
  • Anonym (Antiextremist)

Israeliska bosättare misshandlar skoningslöst får och lamm i den palestinska staden Samu på Västbanken. Sex lamm misshandlades till döds, fyra andra skadades, några fick sina ögon utstuckna med en kniv..

Det som beskrivs i Samu är inte bara ett brutalt övergrepp mot djur, det är sadism, en symbol för den hjärtlöshet och straffrihet som alltför ofta präglar ockupationen på Västbanken. Att människor kan misshandla försvarslösa djur till döds, och till och med sticka ut deras ögon, är en handling som går bortom politik. Det är ett Israelisk moraliskt förfall.

Den typen av våld säger något djupt om det Israel som som stödjer dessa fanatiska bosättare och tillåter sådant att ske utan konsekvenser. Om man kan visa sådan grymhet mot oskyldiga djur, hur behandlar man då palestinier i samma område? Misshandeln av dessa får och lamm är inte en isolerad händelse, det är en del av ett mönster där övergrepp normaliseras, där makt går före mänsklighet, och där lidande ignoreras så länge det tillhör den andre.

Det här är inte försvar, det är ren och skär ondska, och den måste kallas vid sitt rätta namn.
  • Anonym (Jhanna)

Man kan undra vad dom lammen gjort? Varit för fromma?
    Så hjältemodigt att attackera oskyldiga djur.

Anonym (Antiextremist) skrev 2025-11-01 15:56:45 följande:
    Det som beskrivs i Samu är inte bara ett brutalt övergrepp mot djur, det är sadism, en symbol för den hjärtlöshet och straffrihet som alltför ofta präglar ockupationen på Västbanken. Att människor kan misshandla försvarslösa djur till döds, och till och med sticka ut deras ögon, är en handling som går bortom politik. Det är ett Israelisk moraliskt förfall.

Den typen av våld säger något djupt om det Israel som som stödjer dessa fanatiska bosättare och tillåter sådant att ske utan konsekvenser. Om man kan visa sådan grymhet mot oskyldiga djur, hur behandlar man då palestinier i samma område? Misshandeln av dessa får och lamm är inte en isolerad händelse, det är en del av ett mönster där övergrepp normaliseras, där makt går före mänsklighet, och där lidande ignoreras så länge det tillhör den andre.

Det här är inte försvar, det är ren och skär ondska, och den måste kallas vid sitt rätta namn.

Håller med fullständigt. Det är bara gravt sjuka människor som kan tänkas utföra sådana handlingar. Seriemördare m.m.

Tortera och misshandla barn och djur är det äckligaste jag vet. Då kan man inte sjunka lägre. De är vidriga avskum till människor. ( tog emot att ens kalla dessa för människor). DEMONER.

• KillBill
    Alexanderlukas skrev 2025-11-01 14:25:26 följande:

Du har inte svarat på min frågor: 
    KillBill skrev 2025-11-01 14:04:26 följande:

Kanske för att det är ett inbördeskrig där bägge parter anses ha gjort sig skyldiga till omfattande våld mot civila, massakrer och kränkningar av mänskliga rättigheter.

Varför troir du att det även är tyst från högerhåll kring inbördeskriget i Sudan?

Vilken sida i inbördeskriget i Sudan stödjer du?

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Tyra myra
    Anonym (F U) skrev 2025-10-30 10:04:40 följande:
    Försent att göra någonting åt staten Israel?

Vad är det du menar överhuvudtaget behöver "göras åt" Israel?

Duger inte Israel som det är utan en massa "om" och "men" som skall förminska landets rättigheter?
    läs tidigare inlägg och citatnjag skrivit. Tänker inte upprepa mig mera