• Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, har bf  3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL  🌸
    V. 6+0
    Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf-datum 🥰
  • Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜
  • Haringenfantasinuheller

Jag hoppar in här.
    Har bf 7maj. Mår så himla illa imellanåt. 
    Svullen så jag får inte på mig vanliga byxor.
    Alla ser på mig på jobbet att jag är gravid, vilket jag ändå har försökt att dölja.

Gör man tidiga vul överallt?
    Minns inte hur det var med mina andra 😅

Hur mår ni?

• Miniblomma

Hej hopp! Grattis till alla plus och kul att ha en tråd att följas åt i.

Plussade inatt och har inte ens hunnit berätta för sambon, som fortfarande sover. Jag har inte kunnat sova mer än en timme på hela natten, för jag vaknade i panik med kraftig halsbränna och har sedan dess varit klarvaken. Dålig sömn där jag vaknat mycket utan anledning har jag haft de senaste dagarna, men annars har jag inte känt annat än molvärk och mer ömhet i brösten sedan igår kväll hittills. Vecka 4+1 ska jag vara med uppskattad bf 21 maj 2026. Inväntar illamående och extrem trötthet när som helst nu. Detta blir första barnet, men min andra graviditet, som avslutades i vecka 11. Detta plus tog 6 försök och jag är lika glad som livrädd. Det är så tidigt också så man vet inte om det håller hela vägen.

Hur ska jag ens berätta för sambon?

• Babysheep
    Anonym (Solsol96) skrev 2025-09-12 22:41:39 följande:
    Jag ringde så fort jag fick ett positivt graviditetstest. Då blev jag bokad till inskrivningsmöte och VUL med, verkar vara mycket uppbokat i alla fall där jag är inskriven, så kanske bra att ringa in om man vill boka in ett relativt tidigt VUL🤷?♀️😊
    Jag bokade in en första telefontid igår, det blev först 23:e så det verkar vara mycket uppbokat här med.

Det är säkert olika regler på olika ställen men här får man inget UL förrän i v 12 så det känns inte superbråttom med att skriva in sig. 😅
  • Anonym (Såpbubbla)
    Hej, hoppar in här!

Testade svagt men tydligt positivt i måndags och ungefär samma i tisdags. Onsdag var BIM. Planerar ta ett test imorgon för att se om det blir starkare.

4 + 3 idag. BF 20/5 enligt app.

Jag har ett barn sedan tidigare och vi har slutligen efter flera år bestämt oss för att försöka få ett syskon. Så det känns ganska nytt även om jag varit med om det tidigare.

Jag har inte riktigt tagit in graviditeten än. Jag var väldigt orolig för att få mf förra graviditeten och känner lite att jag går mot samma känsla nu. Jag vågar inte riktigt vara glad, fastän jag är det.

Hittills inga jättetydliga symptom, bortsett från yrsel (snurrar när jag reser mig fort) och väldigt bubblig och uppsvälld mage. Inget illamående än och kaffesuget är kvar som vanligt. Jag är kaffegalning så försöker trappa ner på det nu. Har också en stressig situation på jobbet så hoppas hitta något sätt att hantera det, då jag verkligen inte vill ha stress nu.

Grattis till er alla! 🌸
  • Annpor

Hoppar också in här. Bf 26/5, plussade igår på äl +10.
    Vårt andra barn, har en liten änglapojke i himlen också som vi förlorade i fullgången graviditet ifjol. Jag är 33 år och från Norrland ????. 

• yny
    Anonym (Såpbubbla) skrev 2025-09-13 21:06:49 följande:
    Hej, hoppar in här!

Testade svagt men tydligt positivt i måndags och ungefär samma i tisdags. Onsdag var BIM. Planerar ta ett test imorgon för att se om det blir starkare.

4 + 3 idag. BF 20/5 enligt app.

Jag har ett barn sedan tidigare och vi har slutligen efter flera år bestämt oss för att försöka få ett syskon. Så det känns ganska nytt även om jag varit med om det tidigare.

Jag har inte riktigt tagit in graviditeten än. Jag var väldigt orolig för att få mf förra graviditeten och känner lite att jag går mot samma känsla nu. Jag vågar inte riktigt vara glad, fastän jag är det.

Hittills inga jättetydliga symptom, bortsett från yrsel (snurrar när jag reser mig fort) och väldigt bubblig och uppsvälld mage. Inget illamående än och kaffesuget är kvar som vanligt. Jag är kaffegalning så försöker trappa ner på det nu. Har också en stressig situation på jobbet så hoppas hitta något sätt att hantera det, då jag verkligen inte vill ha stress nu.

Grattis till er alla! 🌸
    Känner igen mig så väl i din rädsla för missfall och att inte våga vara glad över graviditeten pga det. Känner precis likadant. Hade många småblödningar under första trimestern med mitt första barn och trodde hela tiden att det höll på att gå åt skogen. Jag hade även väldigt milda gravsymtom vilket spädde på rädslan. Alla som säger att man ska vara glad om man får må bra i första trimestern - absolut, men jag hade gärna känt mig lite mer gravid iaf...

Jag törs heller inte hoppas på min nya graviditet ännu, är så medveten om riskerna i tidig graviditet. Tänker köpa ett pack med stickor imorrn så att jag kan följa testerna lite. 
  • Swn

Hej alla!
    Jag har bf 13/5 med vår regnbåge. Vi förlorade ett barn i vecka 22 förra graviditeten så man är så nojig denna gången. Har 3 barn sedan innan. Hoppas detta går vägen nu❤️

• längtar2017

Hoppar in här jag Glad jag testade positivt idag på ruvardag 7 efter återföring, men bör testa närmare testdagen för att utesluta kemiskgraviditet.

jag har en 8-åring och vill så gärna att han ska få ett syskon, var gravid nov/dec 2024 men slutade i missfall i 6+5 ca och enligt beräkningarna nu så har jag bf 28:de maj 

• Miniblomma
    Annpor skrev 2025-09-13 21:28:25 följande:

Hoppar också in här. Bf 26/5, plussade igår på äl +10.
    Vårt andra barn, har en liten änglapojke i himlen också som vi förlorade i fullgången graviditet ifjol. Jag är 33 år och från Norrland ????. 

Stort grattis! Så fint att du får vara med här efter allt kämpande ❤️ Har sett dig i de senaste bim-trådarna och det ska bli kul att kunna följas åt här i stället!
  • Babysheep

V 4+4 idag och nyss var jag på toa och upptäckte en liten brunaktig flytning i trosan. När jag torkade mig var även pappret lite brunrött.

Nu har jag ju givetvis total panik och är rädd för missfall. Har någon snälla nåt lugnande ord för mig?

Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜