• Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, har bf  3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL  🌸
    V. 6+0
    Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf-datum 🥰
  • Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜
  • Junieverse

Välkomna till er nya och grattis 😍❤️✨!!! 

Jag räknar ner dagarna mot mitt tidiga VUL nästa fredag, är så himla nervös och jag har svårt att tänka på annat än detta lilla liv i magen hela dagarna så tiden går sakta 😅?

Jag har mått lite för bra de senaste dagarna, nästan så jag varit orolig. Lite småtrött ibland, sover dåligt på nätterna och vaknar runt 04 😅. Ibland lite lite yr, illamående och snått andfådd kanske! Hur har ni det? 

5+0 för mig idag 🙏🏻

• yny
    Junieverse skrev 2025-09-24 20:45:52 följande:

Välkomna till er nya och grattis 😍❤️✨!!! 

Jag räknar ner dagarna mot mitt tidiga VUL nästa fredag, är så himla nervös och jag har svårt att tänka på annat än detta lilla liv i magen hela dagarna så tiden går sakta 😅?

Jag har mått lite för bra de senaste dagarna, nästan så jag varit orolig. Lite småtrött ibland, sover dåligt på nätterna och vaknar runt 04 😅. Ibland lite lite yr, illamående och snått andfådd kanske! Hur har ni det? 

5+0 för mig idag 🙏🏻

Det tycker jag nog är största skillnaden den här graviditeten jämfört med första barnet, att denna gång har jag inte tid att tänka och känna så mycket med en vild snart 2-åring att försöka hålla vid liv samtidigt 😅 så dagarna bara rusar iväg tycker jag! Vilket känns bra då jag har svårt med min ångest om jag får tid att tänka för mycket. Just första trimestern snabbspolar jag gärna förbi! 

Jag har nästan inga symtom fortfarande, vilket är ganska jobbigt. VÄLDIGT ömma bröstvårtor. Själva brösten känns mindre ömma nu... Livmodern är typ spänd? Inte riktigt molvärk men ändå att det är en skillnad mot normala fall. Men inget illamående alls.. trött är jag alltid ändå 🥲 Det är rätt stressande att knappt känna sig gravid, tänker hela tiden att det är något fel liksom. Men minns att det var exakt samma med första barnet så försöker tänka att jag kanske har "turen" att få snälla första trimestrar.. eller så slår symtomen till så småningom! Vi får se 😊
  • Junieverse

Ja blir mitt inte värre tycker jag det är väldigt snällt också! 

jag har också små spänningar och känningar i livmodern, inget kraftigt men lite grann liksom 🤗

yny skrev 2025-09-24 21:04:55 följande:
    Det tycker jag nog är största skillnaden den här graviditeten jämfört med första barnet, att denna gång har jag inte tid att tänka och känna så mycket med en vild snart 2-åring att försöka hålla vid liv samtidigt 😅 så dagarna bara rusar iväg tycker jag! Vilket känns bra då jag har svårt med min ångest om jag får tid att tänka för mycket. Just första trimestern snabbspolar jag gärna förbi! 

Jag har nästan inga symtom fortfarande, vilket är ganska jobbigt. VÄLDIGT ömma bröstvårtor. Själva brösten känns mindre ömma nu... Livmodern är typ spänd? Inte riktigt molvärk men ändå att det är en skillnad mot normala fall. Men inget illamående alls.. trött är jag alltid ändå 🥲 Det är rätt stressande att knappt känna sig gravid, tänker hela tiden att det är något fel liksom. Men minns att det var exakt samma med första barnet så försöker tänka att jag kanske har "turen" att få snälla första trimestrar.. eller så slår symtomen till så småningom! Vi får se 😊
  • Junieverse

Hörni bara för jag sa det var snällt när jag skrev igår? 

Jag är fästmannen hade vuxenmys och när jag går på toa efter kommer det ljusrosa blod 💔!!
    Försöker inbilla mig att det är normalt men känns helt hemskt? Nör jag fick mitt X började jag få snå blödningar redan innan mensen skulle kommit så just blödningar gör mig SJUKT nojig 😫 har först kontroll nästa fredag. 

någon som blöder efter sex av er ? 

• yny
    Junieverse skrev 2025-09-25 03:58:05 följande:

Jag är fästmannen hade vuxenmys och när jag går på toa efter kommer det ljusrosa blod 💔!!
    Försöker inbilla mig att det är normalt men känns helt hemskt? Nör jag fick mitt X började jag få snå blödningar redan innan mensen skulle kommit så just blödningar gör mig SJUKT nojig 😫 har först kontroll nästa fredag. 

Förstår att det känns jättejobbigt! 💕

Men just småblödningar efter sex är ju suuuuupervanligt i tidig graviditet pga höga nivåerna av progesteron gör slemhinnorna mycket skörare än vanligt. Så jag tror att det hänger ihop med det! ❤️
  • Miniblomma
    yny skrev 2025-09-24 18:40:06 följande:
    Eller hur! Jag betalar gladeligen för att få se ett hjärta slå och känna mig lugnare 💕

Joo men då blir det ca 1h resa enkel väg och så var det det där med att ha svårt att komma ifrån på jobbet 😥 helt ärligt så överväger jag just nu att boka och sen hitta på nån ursäkt för att kunna åka.. 
    Åh, förstår? Sådan knepig situation! Hoppas att det löser sig på något sätt för dig ❤️
  • Miniblomma
    Anonym (Hanna) skrev 2025-09-24 19:23:29 följande:

Hoppar in i tråden! Plussade i fredags med mitt 3e barn. har tvillingar som är född maj 2024 så det kommer bli två år emellan 😍 

Stort grattis och välkommen!

Junieverse, jag har också hört att det är väldigt vanligt med sparsam blödning efter sex på grund av slemhinnorna, utan att något är fel 😊

• Annpor
    Junieverse skrev 2025-09-25 03:58:05 följande:

Hände mig också men enligt min bm så är det vanligt, sköra slemhinnor. ????

En annan fråga som dykt upp- hur gör ni med kaffe? Jag verkligen älskar kaffe, men håller mig till 2-3 koppar per dag vanligthis. En kompis till mig att att hon hört att man helst ska undvika det första tiden, men kunde inte utveckla resonemanget mer än så. Hur gör ni andra med kaffe? 
  • Bellis9207

Hej alla, hoppar in här i tråden 🌸

har bf 23 maj enligt appen! Det är mitt första barn så allt är väldigt spännande! Är 33 år och från gbg Ringde precis och bokade in mitt första videosamtal som är på tisdag nästa vecka, men kollade sen andra mötet då själva inskrivningen är, o fanns tider först i mitten på november? 🧐 är inte det lite väl sent? Är ju nästan i v13-14 då enligt appen! O bokar man det innan första mötet är klart? Har verkligen noll koll på allt detta 🤣 

känner mig dock inte det minsta gravid 🤣 haft lite växtvärk fram o tillbaka samt trötthet, som avtagit nu med, hur mår ni? 

så kul att vi kan följa och peppa varandra ❤️

• yny
    Annpor skrev 2025-09-25 15:07:59 följande:
    Hände mig också men enligt min bm så är det vanligt, sköra slemhinnor. ????

En annan fråga som dykt upp- hur gör ni med kaffe? Jag verkligen älskar kaffe, men håller mig till 2-3 koppar per dag vanligthis. En kompis till mig att att hon hört att man helst ska undvika det första tiden, men kunde inte utveckla resonemanget mer än så. Hur gör ni andra med kaffe? 
    Såhär står det på Livsmedelsverket om koffein:

"Gravida kvinnor rekommenderas att begränsa sitt koffeinintag därför att stora mängder koffein, över 300 milligram per dag, tycks kunna öka risken för mycket tidiga missfall. Men även doser över 200 milligram per dag misstänks kunna ge en liten påverkan på fostrets vikt. Livsmedelsverket rekommenderar därför att gravida begränsar sitt dagliga koffeinintag till maximalt 200 milligram koffein, vilket motsvarar två till tre koppar kaffe (1,5 deciliter per kopp) eller fyra koppar te (2 deciliter per kopp)."

Jag dricker en kopp kaffe till frukost, och sen blir det nästan alltid en cola zero under dagen också.. men försöker att hålla mig till det, vilket absolut är mindre än vad jag dricker när jag inte är gravid. 
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜