Bf - Maj 2o26 👣💜
Hej, har bf 3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL 🌸V. 6+0
Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸
Skriv gärna bf-datum 🥰
Har testat varje dag sen i måndags och varit orolig över att teststrecket varit ganska svaga (men stigit), men nu idag fick jag ett jättestarkt plus (lika starkt som lontrollinjen) och det känns såååå skönt!! 😭 Nu kanske man ändå vågar hoppas att det faktiskt kan gå?! Vet att det inte betyder att det går bra hela vägen men ändå skönt att det verkar utvecklas som det ska hittills ❤️
Har nästan inga symtom heller så det har spätt på oron, det var exakt samma med första barnet.
Nu är jag dock jätteöm typ upp mot armhålorna?? Alltså i brösten men inte själva brösten liksom, svårt att förklara 😂 men hade aldrig så med första barnet, kan typ inte röra armarna ordentligt 😅 ibland kommer en liten våg av illamående över mig också men det går över lika snabbt.
Hur går det för er andra? 💕
Vad roligt att strecket blivit så starkt nu! ❤️ Hade nästan velat ha ett ultraljud varje vecka för att inte noja själv haha! Knasigt hur mycket symtom kan variera, även mellan olika graviditeter för samma person.
Inget direkt illamående här ännu och halsbrännan som jag fick på natten i några dagar har lugnat sig, men får lätt sura uppstötningar. Jag rapar väldigt mycket och otrevligt särskilt efter mat och tycker nästan ingenting smakar gott nu, så matlusten är inte på topp. Brösten är svullna så sambon reagerar och de ömmar lite, men inget överdrivet.
Det är skönt att inte må så illa ännu, men jag längtar ändå lite efter att göra det bara för att det ska kännas mer på riktigt. Drömde att jag fick missfall och haft kvar känslan att det här är för bra för att vara sant sedan jag plussade för en vecka sedan, så jag hoppas att det lägger sig med tiden 😄 Vecka 5+4 idag.
💕 BF-lista maj -26 💕
Ville bara ansluta mig hit då jag precis fått ett starkt plus😁 Såå glad!!
Är enligt beräkning i v6 (5+0) om jag förstår hur man räknar rätt 😅 Blir mitt första barn och jag är 37 år och är nervös att få missfall eller annat ska bli fel.
Jag och sambon har försökt i 3 månader (gick innan på p-piller i ca 15 år utan paus), så ändå tacksam att det funkat så smidigt änsålänge, känner deesvärre många vänner som haft det svårt och fått genomgå ivf mm...
Men nu ska jag njuta och få dela min glädje tillsammans med eran glädje 🌸 Ha en fortsatt fin söndag!
Ett tillägg
Är beräknad 23/5, enligt min apl
🌸🌸🌸
Ville bara ansluta mig hit då jag precis fått ett starkt plus😁 Såå glad!!
Är enligt beräkning i v6 (5+0) om jag förstår hur man räknar rätt 😅 Blir mitt första barn och jag är 37 år och är nervös att få missfall eller annat ska bli fel.
Jag och sambon har försökt i 3 månader (gick innan på p-piller i ca 15 år utan paus), så ändå tacksam att det funkat så smidigt änsålänge, känner deesvärre många vänner som haft det svårt och fått genomgå ivf mm...
Men nu ska jag njuta och få dela min glädje tillsammans med eran glädje 🌸 Ha en fortsatt fin söndag!
Samma här, hinner fylla 35 när bebis kommer i maj 😊 det är mitt andra barn dock, men ändå! Första fick jag strax innan jag fyllde 33 💕
Samma här. Hinner fylla 36 innan bebis kommer. Är dock mitt fjärde 🥰
Kul att se att vi är några stycken som är lite äldre. Kommer hunnit bli 34 när bebis tittar ut. Känns kul att äntligen få vara del av gemenskapen i att se fram emot en bebis, vi är ju så många som kämpat så länge! Tänker också att just maj måste vara en av de bästa månaderna att få bebis? Just när det är så där extra fint med vårljuset, träden som knoppar och står i sin starkaste grönska, fåglarna som börjar sjunga efter en lång vårvinter, blommor som knoppar och tulpanerna som svajar färgstarka i rabatterna. Tänk ändå att få ta sina första promenader hemmavid till just det? Och sen, att få sista första veckor som mammaledig under sommarmånaderna. Drömmer mig framåt i tid och det känns så fint att få göra just det. ❤️
Kul att se att vi är några stycken som är lite äldre. Kommer hunnit bli 34 när bebis tittar ut. Känns kul att äntligen få vara del av gemenskapen i att se fram emot en bebis, vi är ju så många som kämpat så länge! Tänker också att just maj måste vara en av de bästa månaderna att få bebis? Just när det är så där extra fint med vårljuset, träden som knoppar och står i sin starkaste grönska, fåglarna som börjar sjunga efter en lång vårvinter, blommor som knoppar och tulpanerna som svajar färgstarka i rabatterna. Tänk ändå att få ta sina första promenader hemmavid till just det? Och sen, att få sista första veckor som mammaledig under sommarmånaderna. Drömmer mig framåt i tid och det känns så fint att få göra just det. ❤️