• Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, har bf  3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL  🌸
    V. 6+0
    Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf-datum 🥰
  • Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜
  • yny
    Mololo skrev 2025-09-23 15:20:52 följande:

Ja men nu har jag bokat tidigt VUL i vecka 7. Så känner att jag inte kan vara borta från jobbet mer så nära inpå. Så jobbigt när man måste hitta på nån anledning för att inte avslöja. Har ett sånt jobb där varje minut man är borta märks på verksamheten...

Håller verkligen med, jag har ett likadant jobb.. nu vet redan alla på mitt jobb pga har en hel del arbetsuppgifter som man inte ska utgöra som gravid 🥲 Jobbar inom vården så samma för mig, väldigt styrd av mina arbetstider. Jobbar bara dagtid också så fick boka in besöket på min föräldralediga dag och så får sambon åka senare till jobbet för att ta sonen medan jag är på besöket. Riktigt meckigt! Hade varit toppen med videobesök ju.
  • Miniblomma

Mitt inskrivningsbesök genom videosamtal är inbokat 3 oktober. Jag är då i vecka 7+3. Klurar på när/om jag ska boka in tidigt privat ul. Jag har turen att ha oregelbundna arbetstider, vilket förenklar tidsbokning, men det gör det också lite extra tufft med sömnbristen just nu.

Jag sover fortfarande kasst (vaknar klockan tre eller fyra fast jag brukar kunna sova hur länge som helst) och har fortfarande ömma, svullna bröst. Jag har ändå känt att jag längtat efter att må illa för att det ska kännas mer på riktigt och som att allt är som det ska - och igår fick jag verkligen det jag önskade 😅 Illamåendet slog ner som ett blixtnedslag och jag vet inte HUR jag ska lösa att jobba inatt med den känslan? Tar också gärna emot tips på lindring! Förra gången var det enda som hjälpte att småäta kolhydrater konstant, men jag vill helst undvika att bara äta godis den här gången haha.

Hur tidigt brukar man få sitt första ultraljud den icke-privata vägen?

• yny
    Miniblomma skrev 2025-09-24 06:12:56 följande:

Hur tidigt brukar man få sitt första ultraljud den icke-privata vägen?

Tror att det är olika beroende på region. Vissa erbjuder ultraljud i v13-ish medan andra endast erbjuder RUL. 
  • Miniblomma
    yny skrev 2025-09-24 06:51:41 följande:
    Tror att det är olika beroende på region. Vissa erbjuder ultraljud i v13-ish medan andra endast erbjuder RUL. 
    Då får det nog bli privat oavsett, för så länge klarar jag inte av att vänta 😅 Tack för svar!
  • yny
    Miniblomma skrev 2025-09-24 11:14:19 följande:
    Då får det nog bli privat oavsett, för så länge klarar jag inte av att vänta 😅 Tack för svar!
    Förstår dig verkligen, håller med! Jag är livrädd att gå i v13 och få veta att bebisen har dött flera veckor innan 😭 där jag bor finns det ingenstans man kan göra privat VUL och jag vill verkligen SÅ himla gärna göra det innan.
  • Annpor

Är helt slut, alltså totalt utmattad av trötthet. Är i vecka 5+4 idag och såååååå trött. Har vilat hela dagen iprincip och det blir liksom inte bättre. Någon annan? Tips på hur man kan stävja det här? Som tur är ledig idag men nästa vecka är grymt uppbokad?. Hur kan man vara så trött, så väldigt tidigt in i graviditeten?

• Miniblomma
    yny skrev 2025-09-24 12:01:25 följande:
    Förstår dig verkligen, håller med! Jag är livrädd att gå i v13 och få veta att bebisen har dött flera veckor innan 😭 där jag bor finns det ingenstans man kan göra privat VUL och jag vill verkligen SÅ himla gärna göra det innan.

Samma här 😭 Kosta vad det kosta vill då nästan 😅 Usch vad jobbigt att inte ha någonstans att gå! Går det inte att boka i ett annat område och åka dit?

• yny
    Miniblomma skrev 2025-09-24 17:12:41 följande:

Samma här 😭 Kosta vad det kosta vill då nästan 😅 Usch vad jobbigt att inte ha någonstans att gå! Går det inte att boka i ett annat område och åka dit?

Eller hur! Jag betalar gladeligen för att få se ett hjärta slå och känna mig lugnare 💕

Joo men då blir det ca 1h resa enkel väg och så var det det där med att ha svårt att komma ifrån på jobbet 😥 helt ärligt så överväger jag just nu att boka och sen hitta på nån ursäkt för att kunna åka.. 
  • Anonym (Hanna)

Hoppar in i tråden! Plussade i fredags med mitt 3e barn. har tvillingar som är född maj 2024 så det kommer bli två år emellan 😍 

• yny
    Anonym (Hanna) skrev 2025-09-24 19:23:29 följande:

Hoppar in i tråden! Plussade i fredags med mitt 3e barn. har tvillingar som är född maj 2024 så det kommer bli två år emellan 😍 

Grattis till plusset och välkommen till tråden! 😍 
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜