Bf - Maj 2o26 👣💜
Hej, har bf 3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL 🌸V. 6+0
Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸
Skriv gärna bf-datum 🥰
Jag är också bland de äldre, kommer vara 35 när bebis kommer. Maj känns som en perfekt månad, och sen får man hela sommaren ledig tillsammans med mannen också så det blir en lång första tid tillsammans! 🙌🏼
Nu har jag bokat mitt tidiga VUL nästa vecka, då är jag i vecka 7+1, så hoppas få se lilla hjärtat slå! ❤️❤️
Björken88, stort grattis och välkommen till tråden! 🥳
Jag håller med er andra om att maj känns helt perfekt! Kunde inte önskat en bättre månad och ser framemot de där varma barnvagnspromenaderna så mycket ❤️ Jag kommer då precis ha fyllt 29, med första barnet.
Lycka till på ditt VUL sedan, Mololo ❤️ Hoppas att du får se det där lilla hjärtat ❤️
Tack alla🥰 så fint välkomnande!
Så roligt som sagt att vi är några lite äldre som är gravida och följs åt♥️
Just nu försöker jag komma i kontakt med mvc så jag kan bli inskriven. Men är svårt då jag jobbar som jag gör och inte har möjlighet att ringa, sen när jag slutar så har de stängt.. Men ska försöka hitta lucka imon! Är av ganska stor vikt då jag äter levaxin och behöver få mina blodvärden kollade så fort som möjligt..
Men försöker inte stressa över det för mycket🌸
Tack alla🥰 så fint välkomnande!
Så roligt som sagt att vi är några lite äldre som är gravida och följs åt♥️
Just nu försöker jag komma i kontakt med mvc så jag kan bli inskriven. Men är svårt då jag jobbar som jag gör och inte har möjlighet att ringa, sen när jag slutar så har de stängt.. Men ska försöka hitta lucka imon! Är av ganska stor vikt då jag äter levaxin och behöver få mina blodvärden kollade så fort som möjligt..
Men försöker inte stressa över det för mycket🌸
Mitt illamående är så fruktansvärt och har varit sen ägglossning. Jag vet inte hur jag ska stilla det. Det hjälper inte med tabletter heller. Har någon något tips?
Jag har sån växtvärk i livmodern så jag är nojig om allt står rätt till. Min barnmorska flyttade mitt datum till en månad tidigare och jag har tagit prover för KUB, men mår inte bättre av att ha sätt värdena. Jag hoppas att det är för att det är förtidigt. Min barnmorska tror att mina symtom kan vara för att jag 1 gått längre 2 tvillingar (vi är två tvåäggstvilling par) 3 Ärr efter min operation i juni.
Jag tror också att hon flyttade datumet för att det inte fanns tid för tidigt ul. Och för att jag inte ska missa chansen att få göra kub. Hon diskuterade med en annan barnmorska så dom kom tillsammans överens om att det skulle bli så.
Jag hoppas att ni andra mår bra.
Har ni fått tid för inskrivning osv?
I vilken vecka har ni/planerar ni första besök för att bli inskrivna på BVC?
Jag vill gärna ha gjort mitt VUL innan, så jag med säkerhet vet att det är något levande där i. Då är jag i vecka 7+1.
Detta är ju inte min första graviditet, så det där första besöket där man mest pratar om vad man ska tänka på under graviditeten, undvika att äta osv.. känns lite onödigt i mitt tyckte. Jag kan ju allt det där redan.
Känns jobbigt också att hitta på ännu lögn på jobbet för att kunna åka iväg under arbetstid för ett bvc-besök så pass tidigt.. ????
Jag vill gärna ha gjort mitt VUL innan, så jag med säkerhet vet att det är något levande där i. Då är jag i vecka 7+1.
Detta är ju inte min första graviditet, så det där första besöket där man mest pratar om vad man ska tänka på under graviditeten, undvika att äta osv.. känns lite onödigt i mitt tyckte. Jag kan ju allt det där redan.
Känns jobbigt också att hitta på ännu lögn på jobbet för att kunna åka iväg under arbetstid för ett bvc-besök så pass tidigt.. ????
Haringenfantasinuheller- Jo jag skrev till dem på 1177 men de ville ha telefonkontakt så gick inte boka tid där utan de skrev bara att jag skulle ringa för bokning mm.. Lite dumt kan man tycka då mina nuvarande omständigheter gör det svårare😊
Men nu har jag ringt, fått tid för inskrivning 21 oktober🥰. Kommer vara i v10 då, så ganska sent men har svårt att kunna tidigare tid då jag befinner mig i annan stad långt bort måndag till fredag till v42.
Hade ju inte planerat att bli gravid så fort med jobbet i annan stad dessa veckor men får lösa det ändå😅💪
Fick tid att ta blodprov nu med men hos min vanliga vårdcentral på måndag morgon, då mvc inte hade en lämplig tid som passar mig iom att jag åker ganska tidigt måndag morgon och kommer hem sent fredag ef.
Finns det någon annan här som äter levaxin, hur har det isåfall gått för er med höjning? 🌸
I övrigt mår jag bra, är svullen om magen och får försöka tänka hur jag klär så det inte syns. Är så konstigt man kan ha en kula nu när man bara är i v6 men är väl nån slags hormonell svullnad😅 Mår lite illa ibland och har lite växtvärk. Men känns bra att ändå känna något så man verkligen vågar tro man är gravid. Fruktansvärt ont i brösten har jag med, haft sedan ägglossningen 🙃
Skönt att höra ni alla kämpar på och det ändå verkar gå bra för er alla🥰
Ja men nu har jag bokat tidigt VUL i vecka 7. Så känner att jag inte kan vara borta från jobbet mer så nära inpå. Så jobbigt när man måste hitta på nån anledning för att inte avslöja. Har ett sånt jobb där varje minut man är borta märks på verksamheten...
Ja det vore ju något. Men känner inte heller att jag vill sitta på videosamtal på jobbet, när man inte berättat än. Alla tider som finns att boka är ju på arbetstid?