• Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, har bf  3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL  🌸
    V. 6+0
    Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf-datum 🥰
  • Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜
  • Junieverse
    Mololo skrev 2025-09-16 18:20:18 följande:

Ja, själv känner jag ingen fler som gått igenom X, men vi verkas ju samlas här på FL. 😅

Jag har dock två lyckade graviditeter efter mitt X, detta blir min tredje. Så känner nu att jag ändå är lite mer avslappnad, jämfört med första gången efter operationen. Ser det mer som en extra lyx nästan, att man får möjlighet att göra ett tidigt VUL utan att behöva söka sig privat. 🥰

Blir dock första gången jag kommer göra NIPT, men man verkar få vänta till vecka 13 för att göra det här?

Håller tummarna för er alla!

Så otroligt skönt med fler lyckade graviditeter efter ditt X ❤️ det ger hopp till oss andra också tror jag 😅?

Jag har en förhoppning att jag inte ska testa som en galning för se om linjerna blir starkare eller om veckoindikator ökar etc för att inte stressa så mycket. Kanske lättare om man har rätt till tidigt VUL än för någon som måste vänta? 

Liten heads up jag snappade upp min förra C graviditet iallafall ang veckoindikatorn var att efter ett visst antal veckor om det var 6 kanske, kan resultatet bli missvisande så kolla på det innan så du inte blir orolig i onödan om du testat sen 🥰🙏🏻

Har vi någon BF lista i gruppen? vore kul att ha koll på allas datum 😍
  • Siripiri
    Mololo skrev 2025-09-16 18:15:05 följande:

Nej har inte tagit något mer test. Jag tog ju ett digitalt, så det stod liksom bara ?gravid? men tänkte kanske köpa ett sånt med veckoindikator. När jag snart passerat vecka 5 så borde det ju stå ?gravid 3+ veckor? i alla fall. 

Nä men fy vad jobbigt med den osten, och så att du blev dålig efter! Vilken jobbig väntan att de bara säger att man får vänta och se om det blir missfall eller ej! Håller tummarna att allt går bra och att det inte är listeria du haft/har!! ❤️🙏🏼

Lite inte för mycket på veckoindikatorn♥️ min erfarenhet från bim-grupper och andra trådar, att inte stressa kring att nå +3. Jag tog test varje dag med vanliga enkla stickor för att se en stegring, sen när strecken var typ lika starka så slutade jag ☺️ Vilket skedde 21 DPO 
  • Siripiri
    Junieverse skrev 2025-09-16 10:00:55 följande:
    Mololo skrev 2025-09-16 07:19:28 följande:

Ja egentligen vill man ju inte klaga över att man mår bra. 😅 Men det hade varit skönt med något slags bevis på att hormonnivåerna ökar.. 

Jag har också ett X i bagaget, så funderar på att försöka boka in ett tidigt VUL. Men vill gärna vänta tills man kan se hjärtslagen, så gärna att jag gått 6 hela veckor åtminstone. Men är ju 4+5 idag så kanske måste ringa snart för att få en passande tid i alla fall.

Tänk att vi är så många som gått igenom traumat av ett X ❤️ Känns overkligt att fått se Gravid på stickan igen 🥹! 

Siripiri, jag blir så glad att höra ditt sitter rätt ❤️ håller alla tummar för mig och Mololo också! Nu är det vår tur ✨

Jag är före BIM fortfarande ( tror 3+6 ) så jag tänkte vänta till måndag iallafall innan jag ringer och bokar tidigt VUL som kanske blir i v.6 ungefär då. Hoppas också kunna se hjärtslag  så kanske man kan slappna av lite mer 🤗

Ja det är hemskt 😩 Men så fint att det går ändå🥹
     En kompis gick igenom det för några år sedan och sen dess har hon fått två barn 🥰 Sen har jag, pga pratat om det med vänner och bekanta, upptäckt att det händer kvinnor lite överallt, men få som pratar om de. ♥️ samma sak med missfall. 

Ja jag är vecka 17 imorgon och ska göra rul om 3 veckor ☺️♥️ 

• Mololo
    Siripiri skrev 2025-09-16 21:55:50 följande:

Ja det är hemskt 😩 Men så fint att det går ändå🥹
     En kompis gick igenom det för några år sedan och sen dess har hon fått två barn 🥰 Sen har jag, pga pratat om det med vänner och bekanta, upptäckt att det händer kvinnor lite överallt, men få som pratar om de. ♥️ samma sak med missfall. 

Ja jag är vecka 17 imorgon och ska göra rul om 3 veckor ☺️♥️ 

Hur kan du vara i vecka 17 och ha bf i maj? ????????
  • Siripiri
    Mololo skrev 2025-09-16 21:58:55 följande:
    Hur kan du vara i vecka 17 och ha bf i maj? ????????
    Följer BF grupperna lite smått för att se hur det går för folk, var med ett tag på FL och alltid kul att se när dem som kämpat plussat ♥️ 
  • Miniblomma
    Mololo skrev 2025-09-16 18:15:05 följande:

Nej har inte tagit något mer test. Jag tog ju ett digitalt, så det stod liksom bara ?gravid? men tänkte kanske köpa ett sånt med veckoindikator. När jag snart passerat vecka 5 så borde det ju stå ?gravid 3+ veckor? i alla fall. 

Nä men fy vad jobbigt med den osten, och så att du blev dålig efter! Vilken jobbig väntan att de bara säger att man får vänta och se om det blir missfall eller ej! Håller tummarna att allt går bra och att det inte är listeria du haft/har!! ❤️🙏🏼

Jag förstår! Tror som en annan dock att stickorna är mer tillförlitliga med hur starka strecken är, för jag har hört att veckoindinatorn inte stämmer så värst noggrant ändå 🤷🏼?♀️ Så bli inte orolig om det inte skulle visa 3+!

Tack ❤️ Ja, visst förstår jag ju att de inte vill slösa pengar för tester bara för min sinnesro, men det blir en jobbig väntan i någon vecka till i alla fall? och sedan minst till vecka 13 också. Jag har längtat så efter detta plus och vill SÅ gärna ha det här barnet, så det är inte långt till katastroftankarna här 😅 HOPPAS verkligen med hela mitt hjärta att det blir vår tur i maj nu ❤️ Och ska försöka tänka att jag är gravid tills motsatsen är bevisad. 6 veckor till är på tok för lång tid att vara rädd istället för glad. Jag har ju längtat och då måste jag fasen njuta också!!
  • yny

Jag förstår inte hur jag ska klara att vänta ända till v13-ish innan jag får göra ul. Har flyttat sen första barnet och där jag bor nu finns det ingen möjlighet till privat tidigt ultraljud. Jag har GAD och har väldigt svårt att tygla ångesten, det var likadant med första barnet.. vet hur mycket det tidiga ultraljudet lugnade mig den gången. 

Så jag har testat med stickor nu sen plusset för att försöka känna lite kontroll.. BIM borde ha varit igår, i måndags, BIM -1, var teststrecket knappt synligt på RFSU testa ofta stickan, där känsligheten ju är 25 mlU/ml. Men idag, BIM+1 var det mycket tydligare (fortfarande svagt men stor skillnad mot 2 dagar sen). Så för mig känns det lugnare liksom att testa så jag ser att det går åt rätt håll iaf.. VET att det inte betyder att det går hela vägen men ÄNDÅ. :) 

• Junieverse
    yny skrev 2025-09-17 11:13:57 följande:

Jag förstår inte hur jag ska klara att vänta ända till v13-ish innan jag får göra ul. Har flyttat sen första barnet och där jag bor nu finns det ingen möjlighet till privat tidigt ultraljud. Jag har GAD och har väldigt svårt att tygla ångesten, det var likadant med första barnet.. vet hur mycket det tidiga ultraljudet lugnade mig den gången. 

Så jag har testat med stickor nu sen plusset för att försöka känna lite kontroll.. BIM borde ha varit igår, i måndags, BIM -1, var teststrecket knappt synligt på RFSU testa ofta stickan, där känsligheten ju är 25 mlU/ml. Men idag, BIM+1 var det mycket tydligare (fortfarande svagt men stor skillnad mot 2 dagar sen). Så för mig känns det lugnare liksom att testa så jag ser att det går åt rätt håll iaf.. VET att det inte betyder att det går hela vägen men ÄNDÅ. :) 

Jag förstår att det känns skitjobbigt, helt ärligt har jag en sån där dag att varje timma känns som en evighet och jag oroar mig hela tiden. Tror jag grinat 5 gånger redan idag 🤣? 

Skönt att du känner att testet blivit starkare och kommer du på något tips för att inte oroa dig så säg gärna till ❤️😅!

Jag måste ju in på tidigt VUL pga min historik men det känns dubbelt eftersom att sist fick vi ju dåliga besked 🥹
  • Haringenfantasinuheller

Jag hade inskrivning igår.
    Allt gick bra. På slutet frågade jag om det är vanligt att det sliter mycket mycket mer i livmodern den fjärde gången mot dom andra. Jag mår också fruktansvärt. Hon ringde för att se om jag kunde få ett tidigt vul. Dom diskuterade allt som hänt osv och bestämde sig för att flytta mitt datum. Så jag ska göra KUB om två veckor.
    Jag tror inte att jag är så långt gången men skulle inte bli förvånad om jag är det heller (det känns som jag känner sprattel). Man vill ta reda på längd på grav. Om det är fler än 1. Eller om slitningarna beror på ärrvävnad.

Hur mår ni?

• EnbartAnon

Vad kostar ett tidigt vul i erat område?
    Jag har funderat att jag ville gå på ett innan kub men tyckte 1600kr va dyrt..eller det kanske är normalt?🙈

Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜