• roken1

snälla hjälp mig..

som rubriken lyder, snälla hjälp mig. jag har en fru och fantastiska barn.
    men något saknas, min sexlust är betydligt större än hennes. har testat allt möjligt för att kåta upp henne, göra henne sugen så att hon ska få större lust men inget händer..
    mina tankar har börjat spåra in på otrohet, det ger mig en liten kick i kroppen, det låter spännande... hur ska jag gå tillväga? ligger och är otroligt kåt flera kvällar men det enda hon vill är att jag ska klia henne i håret...

• Svar på tråden snälla hjälp mig..
  • Anonym (Slarva inte)
    molly50 skrev 2025-09-14 18:36:32 följande:
    Att alla människor ljuger mer eller mindre kan jag köpa.
    Men alla drar inte livslögner för sin partner. Det är skillnaden.
    Ja, alla människor ljuger, det är en tydligt och helt naturlig mänsklig egenskap. Det hedrar dig att du har kommit till insikt om dessa fakta och att du kan erkänna dem, för om vi går tillbaka en tid så försökte du ibland förneka dessa fakta. 

Jag vet inte riktigt hur du tänker.
    Men du har kanske rätt i att ALLA drar inte det du vill kalla livslögner.
    Men har du någon aning om hur många som gör det? Hur vanligt eller ovanligt är det att det sker en gång i livet, eller flera gånger, att människor avstår från att berätta en viktig sak? 

Hur många finns det som lever ett helt långt liv och aldrig någonsin har ljugit om, eller ens undanhållit hela sanningen, om en enda viktig sak?
    Om det finns någon så är de givetvis extremt få, vilket jag tror att också du håller med om?

Och att inte berätta riktigt hela sanningen, är det alltid och i alla sammanhang exakt samma sak som att ljuga?

Vad är en livslögn, rent faktabaserat? Och vad är inte en livslögn? Var går gränsen?
    Sant är givetvis att människor vid en viss tid kan säga vad de anser vara en livslögn.
    Men vid en annan tid, när situationen, omständigheter och allt har förändrats i livet, så anser sig många människor ha anledning och ha "rätt" att komma med en lögn, eller åtminstone undanhålla en del av sanningen. Allt förändras, eller hur?

Jag förstår att du inte gillar det, att människor ljuger, att en person som står dig nära kan ljuga om en viktig sak, jag förstår att detta är svårt för dig hantera rent känslomässigt.
    För detta har du min fulla förståelse.
    Men tyvärr måste vi alla ändå förhålla oss till fakta och till verkligheten.
  • Anonym (fdPåJakt)
    roken1 skrev 2025-09-14 01:48:01 följande:
    snälla hjälp mig..

som rubriken lyder, snälla hjälp mig. jag har en fru och fantastiska barn.
    men något saknas, min sexlust är betydligt större än hennes. har testat allt möjligt för att kåta upp henne, göra henne sugen så att hon ska få större lust men inget händer..
    mina tankar har börjat spåra in på otrohet, det ger mig en liten kick i kroppen, det låter spännande... hur ska jag gå tillväga? ligger och är otroligt kåt flera kvällar men det enda hon vill är att jag ska klia henne i håret...

Jag vet inte om det hjälper, men jag kan berätta om min historia... var i liknande situation.

Vi hade varit tillsammans i många år och de sista åren blev hon i princip helt ointresserad av sex och intimitet. Det kanske blev 1 eller 2 gånger per år som hon "ställde upp". Väldigt lite närhet i vardagen.

För mig var det tvärtom med mitt sexuella intresse.

Jag hamnade till slut i djup depression och försökte hitta en väg ut. Jag började träffa tjejer vid sidan av; hittade tjejer i liknande situation på VM och även en del på Tinder, och träffade massor med tjejer under några års tid. Det var en rätt trevlig tid, med väldigt mycket sex.

Fast i längden höll det inte. Jag gjorde till sist slut och träffade en annan kvinna som var på samma sexuella våglängd som mig. Idag lever vi lyckliga tillsammans.

Man läser ofta inlägg som dina. Om hon är din stora kärlek, försök att leva kvar i en sexlös relation för resten av ditt liv (jag tror inte att det kommer att fungera). Ett annat sätt kan vara att diskutera saken och se om ni kan ha en öppen relation där ni bägge får träffa andra. Sedan finns ju möjligheten att dela på er.
    Otrohet löser egentligen inte så mycket, det blir mer en ventil, och du riskerar att skada din fru själsligt. Det kan även hända att du själv kärar ned dig i en kvinna som endast vill ha sex med dig... det kan också leda till uppslitande känslor.

Är du helt inne på att vara otrogen, så finns det några siter som är inriktade på just sådant där bägge parter söker en affär. Det minskar risken för att du hittar någon som egentligen vill ha en relation med dig. Det är också anonymt, så minskar risken för att bli påkommen.
    Sedan har du siter som Bodycontact och swipe-appar, men även om det förekommer på BC, så söks det mest efter singlar eller par där. Är man på Tinder och liknande är det svårare att hitta rätt om man vill vara anonym.

Jag tycker att du i första hand ska försöka prata igenom situationen med din fru för att se om ni tillsammans kan hitta en lösning. Otrohet löser egentligen inte något.
  • Anonym (Slarva inte)
    Anonym (J) skrev 2025-09-14 21:29:37 följande:

Få? HAHA. Alla som var otrogna mot mig kom jag på. 

Hur kan du veta det?

• Anonym (Slarva inte)
    Anonym (Frida) skrev 2025-09-14 21:08:43 följande:

Var ni inte i ett förhållande innan ni gifte er? När märkte du att ni var såhär okompatibla sexuellt ? 

Känner du inte till att människor förändras?
    T ex:
    Känner du inte till att de flesta kvinnors känslor gällande förälskelse och kärlek till mannen förändras över tid och framförallt förändras väldigt tydligt när man skaffat barn?
    Många kvinnor, sannolikt de flesta, får minskad sexlust när man fått barn.

(Jag vet att det finns massor, oändligt, med förklaringar och orsaker... T ex att det alltid eller oftast är mannens fel. Men förklaringar och orsaker är en helt annan sak.)
  • Anonym (Slarva inte)
    Anonym (J) skrev 2025-09-14 21:30:48 följande:

Otrogna människor är fega och försöker fly verkligheten / sig själva. 

Har det någonsin slagit dig att de kanske försökte fly från dig?
    En av de vanligaste bakomliggande orsakerna till otrohet brukar anges vara att den otrogne egentligen vill avsluta relationen.
  • Anonym (Slarva inte)
    Anonym (J) skrev 2025-09-14 21:31:41 följande:

Och som jag brukar säga. Jag blev inte sårad av otroheten i sig. Jag blev såra av lögnen. Den är så mkt värre, hur man smyger med någonting. 

Får hellre höra sanningen i ansiktet tusen ggr om , än bli lurad på det sättet. 

Vidrigt är vad det är

Den lögn du inte känner till, den lögn som aldrig blev avslöjad och som du aldrig får veta något om,
    hur kan den lögnen kännas sårande för dig?
  • Anonym (Slarva inte)
    Anonym (J) skrev 2025-09-14 21:33:53 följande:

Men jag hoppas att de som är otrogna är okej med att deras tjej / kille hade gjort likadant tillbaka? 

Den kommer hem till dig. Du som väntat hela kvällen, undrar, vart är han/hon? Hoppsan, kom lite sent har bara umgåtts med en vän! Hem kommer han/hon med blommor och är extremt gosig. Allt för att dölja. 

Nyss har de där läpparna varit överallt över en helt annan människa. Kanske mellan benen. 

Oxh där kommer du och rör på dessa läppar. Med dina.

Är detta okej, för dig som är otrogen? Är det kul? Ha nån annans kön i ansiktet, indirekt? Och där kommer han/hon och påstår sig älska dig.

brr 

Det du säger är alltså att du kan bara tänka dig skapa en relation med någon som är oskuld och som aldrig har kysst någon annan?
    Annars får du ju nån annans kön i ansiktet, med ditt sätt att resonera...

Eller var går gränserna t ex gällande tid, hur länge sedan måste det vara att den låg med någon eller kysste någon?
    Hur många gånger måste din partner ha duschat innan den kysser dig?
    Hur många får din partner ha varit med?
    Var sätter du dina exakta gränser?

Om din partner har kysst någon, i dag eller för tio år sedan, och du aldrig får reda på det, hur menar du att detta påverkar dig och dina läppar?
  • Anonym (Slarva inte)
    darkdesires skrev 2025-09-14 21:32:53 följande:

Gör för i helvete slut med henne förrän isåfall istället för att låta henne dubbel lida. Finns inget värre en otrohet ush fyfan.

På vilket sätt menar du att hon får lida dubbelt om hon aldrig får reda på det?

"Finns inget värre..."
    Vad du egentligen menar är ju; finns inget värre än att få vetskap om otrohet, usch, fy fan.
    För gällande den otrohet du aldrig får reda på kan du ju inte få känslor som usch och fy fan. 

Men jag förstår och jag respekterar att du inte gillar otrohet. Vilket ju är en helt annan sak.
  • Anonym (Slarva inte)
    Anonym (Hm) skrev 2025-09-14 23:07:55 följande:
    Men jag kommunicerar ju 😂 det är han som inte bryr sig. För jag SKA minsann tända på det han tänder på. 
    När mottagaren inte hör eller inte förstår budskapet så är den enda lösningen att avsändaren ändrar budskapet och/eller sitt sätt att förmedla budskapet.
    Någon annan lösning finns inte.
    Rätt eller fel spelar ingen roll, det är ändå avsändaren som måste förändra, om avsändaren önskar att mottagaren ska ta emot budskapet.
  • Anonym (Slarva inte)
    Anonym (Nightstride) skrev 2025-09-14 23:17:51 följande:

Ta med henne i ekvationen. Det är henne du är gift med.

Förklara för henne att det är ett problem för dig på riktigt, att du inte mår av att inte få utlopp för din lust, att det är förnedrande för dig att aldrig bli åtrådd, osv. Få henne att förstå att det är allvar, att du inte vet hur länge du kommer kunna motstå eventuella frestelser att vara otrogen om det inte blir ändring. Att ni måste bestämma er för om ni ska försöka lösa situationen tillsammans eller fundera på ett kontrollerat och skademinimierande uppbrott - Om ni inte gör något av det kan du inte utesluta en betydligt jobbigare krasch. 

Bestäm inte på egen hand hur ni ska göra med ERT äktenskap. Lös det tillsammans. 

Om jag förstår trådstarten rätt så har han tagit med henne i ekvationen.
    Men hon vägrar ingå i ekvationen.

Jag håller med dig i stort gällande hur man bör försöka göra.

Om det inte är möjligt att ömsesidigt nå resultat, när det är uppenbart att det inte är möjligt att lösa problemen tillsammans, så kan man så småningom hamna i situationen att man är tvingad att till slut också se till sig själv, inte enbart till relationen. 

Och man måste självfallet ta i beaktande fördelar och nackdelar och att man riskerar att det slutar med en jobbigare krasch, särskilt om man inte är noga med att minimera riskerna.
    Men trots riskerna måste man till slut också se till sig själv och sitt eget liv, för ingen annan gör det åt en.
Svar på tråden snälla hjälp mig..