• roken1

snälla hjälp mig..

som rubriken lyder, snälla hjälp mig. jag har en fru och fantastiska barn.
    men något saknas, min sexlust är betydligt större än hennes. har testat allt möjligt för att kåta upp henne, göra henne sugen så att hon ska få större lust men inget händer..
    mina tankar har börjat spåra in på otrohet, det ger mig en liten kick i kroppen, det låter spännande... hur ska jag gå tillväga? ligger och är otroligt kåt flera kvällar men det enda hon vill är att jag ska klia henne i håret...

• Svar på tråden snälla hjälp mig..
  • Anonym (Slarva inte)
    Anonym (J) skrev 2025-09-15 05:59:02 följande:

Nejdå. det där var ragg :) och de hade flera samtidigt. Vilket både ljögs om till mig och deras nuvarande. Jag var den de smög med. Jag tog inte åt mig för jag visste redan.

Blir bara förvånad och rent av skadad av vilka svin det finns , tilliten finns liksom inte längre 

Du visste att de redan var i en relation, du var medveten om att du aktivt deltog i otrohet, du visste att de medverkade till att skada en annan människa.
    Men det är dom du var med som är svinen, i dina ögon...
  • Anonym (Slarva inte)
    Lynx123 skrev 2025-09-15 08:17:39 följande:

Var inte otrogen. Aldrig! Det är ett svek som aldrig går att reparera 

Tycker att ni ska prova parterapi. Som andra redan har skrivot så låter det som att ni inte kommunicerar väl i ord och gärning. Få saker är så avtändande som en partner som tjatar om sex och försöker "kåta upp" en. Och ofta är ser vardagen som lommer emellan. Delar ni till exempel lika på hushållsuppgifterna? Gör ni romantiska saker tillsammans?

Funkar inte terapi är det kanske dags att tänka på refrängen. Men var INTE otrogen.

En sexuell relation med en annan som aldrig blir känd kan aldrig orsaka några känslor av svek. Det skapas ingenting som behöver repareras.
    Detta är givet och självklart.

Håller med dig gällande parterapi.

Om jag förstår trådstarten rätt så vill han ha kvar relationen och familjen och ingen av de inblandade vill s a s tänka på refrängen.

I TS fall kan det självfallet vara ett alternativ att beakta att faktiskt ha en sexuell relation med en annan. Men i så fall finns alla anledningar göra det medvetet och att sköta det begåvat och med omsorg. Alltså att inte slarva.
  • Anonym (Tee)
    Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-15 09:19:49 följande:
    Om jag förstår trådstarten rätt så har han tagit med henne i ekvationen.
    Men hon vägrar ingå i ekvationen.

Jag håller med dig i stort gällande hur man bör försöka göra.

Om det inte är möjligt att ömsesidigt nå resultat, när det är uppenbart att det inte är möjligt att lösa problemen tillsammans, så kan man så småningom hamna i situationen att man är tvingad att till slut också se till sig själv, inte enbart till relationen. 

Och man måste självfallet ta i beaktande fördelar och nackdelar och att man riskerar att det slutar med en jobbigare krasch, särskilt om man inte är noga med att minimera riskerna.
    Men trots riskerna måste man till slut också se till sig själv och sitt eget liv, för ingen annan gör det åt en.
    Ja då återstår ju att göra slut! Smärtsamt och besvärligt på många sätt, men då lever man i alla fall efter sina känslor och hur man uppfattar situationen. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-15 09:12:46 följande:
    När mottagaren inte hör eller inte förstår budskapet så är den enda lösningen att avsändaren ändrar budskapet och/eller sitt sätt att förmedla budskapet.
    Någon annan lösning finns inte.
    Rätt eller fel spelar ingen roll, det är ändå avsändaren som måste förändra, om avsändaren önskar att mottagaren ska ta emot budskapet.
    Hm, intressant tanke du väckte. Tack. Jag tar med mig det och funderar lite 
  • mijau
    Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-15 09:32:54 följande:
    En sexuell relation med en annan som aldrig blir känd kan aldrig orsaka några känslor av svek. Det skapas ingenting som behöver repareras.

Om jag förstår trådstarten rätt så vill han ha kvar relationen och familjen och ingen av de inblandade vill s a s tänka på refrängen.

I TS fall kan det självfallet vara ett alternativ att beakta att faktiskt ha en sexuell relation med en annan. Men i så fall finns alla anledningar göra det medvetet och att sköta det begåvat och med omsorg. Alltså att inte slarva.
    Du är så platt och ensidig i dina argument. Ditt argument är enbart så länge bara jag vet så skadar det ingen. Du har spammat den här tråden genom att säga samma argument om och om igen När ska du ge dig. Det är så uppenbart att det är ett skyddstal att du måste övertyga dig själv om att det du gör rätt och att du inte ser hur mycket du outar dig själv.
  • Lynx123
    Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-15 09:32:54 följande:

Fast de skapas ju även hos den otrogne - åtminstone om hen har ett samvete
  • molly50
    Hornper skrev 2025-09-14 22:42:03 följande:
    Alla? Uppenbarligen fler än en i så fall. Gissar att de hade sina skäl...
    Gissar att du är en kvinna med normal, dvs. låg, sexlust. Hade du bara skött dina kort bättre (=släppt till litet oftare) hade du inte behövt bli så bitter.
    Då är det väl ärligare att göra slut istället för att vara otrogen. 
    Det är helt frivilligt att stanna kvar med någon man anser inte "släpper till" tillräckligt ofta. Men då ska man inte gnälla.
  • molly50
    Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-15 08:44:31 följande:
    Ja, alla människor ljuger, det är en tydligt och helt naturlig mänsklig egenskap. Det hedrar dig att du har kommit till insikt om dessa fakta och att du kan erkänna dem, för om vi går tillbaka en tid så försökte du ibland förneka dessa fakta. 

Jag vet inte riktigt hur du tänker.
    Men du har kanske rätt i att ALLA drar inte det du vill kalla livslögner.
    Men har du någon aning om hur många som gör det? Hur vanligt eller ovanligt är det att det sker en gång i livet, eller flera gånger, att människor avstår från att berätta en viktig sak? 

Hur många finns det som lever ett helt långt liv och aldrig någonsin har ljugit om, eller ens undanhållit hela sanningen, om en enda viktig sak?
    Om det finns någon så är de givetvis extremt få, vilket jag tror att också du håller med om?

Och att inte berätta riktigt hela sanningen, är det alltid och i alla sammanhang exakt samma sak som att ljuga?

Vad är en livslögn, rent faktabaserat? Och vad är inte en livslögn? Var går gränsen?
    Sant är givetvis att människor vid en viss tid kan säga vad de anser vara en livslögn.
    Men vid en annan tid, när situationen, omständigheter och allt har förändrats i livet, så anser sig många människor ha anledning och ha "rätt" att komma med en lögn, eller åtminstone undanhålla en del av sanningen. Allt förändras, eller hur?

Jag förstår att du inte gillar det, att människor ljuger, att en person som står dig nära kan ljuga om en viktig sak, jag förstår att detta är svårt för dig hantera rent känslomässigt.
    För detta har du min fulla förståelse.
    Men tyvärr måste vi alla ändå förhålla oss till fakta och till verkligheten.
    Jag har aldrig förnekat att människor ljuger. Men jag har alltid haft åsikten att det är skillnad på att dra en vit lögn och på en livslögn.
    En vit lögn för mig är att kanske säga att man är för trött för att ha sex när sanningen kanske är att man helt enkelt inte har lust.
    Eller att säga att man tycker att ett plagg är fint när man egentligen inte tycker det.
    En livslögn är t ex att undanhålla att man har en affär bakom ryggen på sin partner,eller t om att man har en annan familj på sidan av.  Och därigenom låta sin partner leva i en lögn.
    Eller att man blivit gravid med någon annan än sin partner och väljer att inte berätta det för sin partner.
    Dessa livslögner finns det inga förmildrande omständigheter för.
    Men det är min åsikt.
  • molly50
    Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-15 08:56:25 följande:
    Har det någonsin slagit dig att de kanske försökte fly från dig?
    En av de vanligaste bakomliggande orsakerna till otrohet brukar anges vara att den otrogne egentligen vill avsluta relationen.
    I så fall så är det väl ärligare att lämna relationen på ett schysst sätt istället för att riskera att det blir en uppslitande separation.
  • molly50
    Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-15 09:22:49 följande:
    Du visste att de redan var i en relation, du var medveten om att du aktivt deltog i otrohet, du visste att de medverkade till att skada en annan människa.
    Men det är dom du var med som är svinen, i dina ögon...
    Jag håller med om att man har en del i ansvaret för att delta i någons otrohet. Men ansvaret är ju då för sina egna handlingar.
    Det största ansvaret bär ändå den som är i ett förhållande.
Svar på tråden snälla hjälp mig..