• roken1

snälla hjälp mig..

som rubriken lyder, snälla hjälp mig. jag har en fru och fantastiska barn.
    men något saknas, min sexlust är betydligt större än hennes. har testat allt möjligt för att kåta upp henne, göra henne sugen så att hon ska få större lust men inget händer..
    mina tankar har börjat spåra in på otrohet, det ger mig en liten kick i kroppen, det låter spännande... hur ska jag gå tillväga? ligger och är otroligt kåt flera kvällar men det enda hon vill är att jag ska klia henne i håret...

• Svar på tråden snälla hjälp mig..
  • Jimmy75
    Anonym (H) skrev 2025-09-15 23:55:46 följande:
    Jag tycker båda parter har ansvar att tillmötesgå den andras behov. Med det sagt inte utan samtycke. Men att skita i sin partners sexuella behov bara för att man har noll lust själv,  tycker jag är egoistiskt - då tycker jag ett öppet förhållande skulle vara ok för den som vägrar sex
    Ja, men om då den som "vägrar" sex har ett behov av känslomässig och intellektuell stimulans så är ju det lika viktigt att tillgodose i så fall.....och om det då inte tillgodoses enligt den ena parten....var står man då i ansvarsfrågan liksom?
  • Anonym (H)
    Anonym (Frida) skrev 2025-09-14 21:10:11 följande:
    Han sa ju i sin inledning att de är ju precis vad han gjort.

tror du inte folk som skriver dessa trådar redan försökt kommunicera inte en utan kanske 100 gånger med sin partner, innan dom skriver ut sina djupaste problem i ett offentligt forum? 
    snälla
    Nej, jag tror inte par alltid kommunicerar på ett konstruktivt sätt alla gånger. Det sker nog ofta i affekt eller tjatsex, vilket blir mer press för den som inte har lust och mer frustration för den andra. Och jag tycker att i ett förhållande borde man ha respekt för sin partners behov - i detta fall åt båda hållen. 
  • Anonym (Slarva inte)
    Anonym (Tee) skrev 2025-09-15 18:07:12 följande:
    Men hon vet ju inte att han funderar på att vara otrogen! Om han är det skulle hon kanske välja att själv göra slut!
    Ja, det har du rätt i.

Men det förändrar ju ingenting i det jag har skrivit.

Vet du med säkerhet att hon INTE funderar på att vara otrogen?
    Vet någon om hon verkligen skulle göra slut om det skulle komma fram att han varit otrogen?
    Om han skulle vara otrogen och hon aldrig behöver få veta det, om hennes liv och deras relation fortsätter på precis samma sätt som tidigare, hur påverkas hon rent faktabaserat av detta?

Bland alla människor som är på vandring genom livet, likväl som inom alla mångåriga äktenskap, förekommer det någon gång att den ena parten eller den andra, oftast båda, funderar på både det ena och det andra.
    Självfallet utan att den andra parten vet exakt vilka funderingar som förekommer.

Detta är en sanning och självfallet något som alla känner till, du vet att det är så, jag vet det, TS och hans partner vet det, alla vet detta, åtminstone om man vågar tänka sig in i hur verkligheten ser ut.
  • Anonym (Slarva inte)
    molly50 skrev 2025-09-15 19:10:57 följande:
    Ja,tyvärr så är väl det ofta en anledning. Men jag tycker att det är fegt att hellre välja att riskera att såra sin partner djupt genom att vara otrogen än att avsluta relationen.
    Det sårar även att bli lämnad,men inte i närheten av så mycket som när ens partner är otrogen.
    Och för mig är det inte otroheten i sig som sårar utan det är lögnerna och sveket.
    Kan man inte lita på sin partner,vem ska man då kunna lita på?

Ja, jag håller med dig om det du skriver, åtminstone i stort.

Men jag kan absolut inte hålla med dig om:
    "Det sårar (även att bli lämnad) men inte i närheten av så mycket som när ens partner är otrogen.
    Rent faktabaserat har du självfallet fel i detta,
    vilket jag tror att du håller med om (även om du känner motvilja).
    Den sexuella upplevelsen i sig kan givetvis inte såra ens partner, så länge som partnern slipper få reda på det.

En sexuell upplevelse utanför äktenskapet kan givetvis endast såra ens partner om den blir känd.
    Det okända kan aldrig såra någon.

Och det är därför jag skriver att om någon ska ha en sexuell upplevelse utom äktenskapet så ska man se till att inte slarva.
    Man ska säkerställa att det inte kommer fram, man ska säkerställa att inte riskera att såra sin partner.

Att det sårar att bli lämnad håller jag med dig om, helt och fullt, och att detta sårar är givet.
    Då kan vi ju åtminstone reflektera, rent generellt, över alternativet och vilka följder alternativet får eller inte får.
    Om min (din) partner är otrogen utan att jag (du) slipper få reda på det så blir ingen sårad.
    Vi vet dessutom att med största sannolikhet förekommer väldigt många sexuella relationer utom äktenskapet men som aldrig blir kända. 
    I alla dessa fall blir ingen partner sårad och ingen upplever några som helst negativa känslor som t ex lögner och svek.

Du skriver:
    "Och för mig är det inte otroheten i sig som sårar utan det är lögnerna och sveket".
    Vi är alltså överens om att det inte är otroheten i sig som sårar, och den kan självfallet inte såra alls om den förblir okänd.
    Och om du vågar att öppet reflektera en sekund över det jag har skrivet så är det också fullt uppenbart att du slipper bli sårad om du är ovetande om det du kallar lögnerna och sveket.

Du och jag är överens om att alla människor ljuger. Det är en grundläggande mänsklig egenskap.
    Alltså är vi också överens om att ingen kan till 100% lita på någon människa, inte heller sin partner, åtminstone så länge som ens partner är mänsklig.
    Med denna vetskap, mot bakgrund av denna sanning, bestämmer vi själva, var och en av oss, hur mycket eller lite vi väljer att lita på vår partner.
    Jag själv gör valet att helt och fullt lita på min partner, trots att jag vet att den är människa och därmed ljuger ibland.

Jag vet inte om du själv har tänkt på det, men det du skriver bekräftar tydligt den gamla sanningen att:
    "Det man inte vet mår man inte ont av".

• Meddelande borttaget
  • molly50
    Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-16 12:08:37 följande:

Ja, jag håller med dig om det du skriver, åtminstone i stort.

Men jag kan absolut inte hålla med dig om:
    "Det sårar (även att bli lämnad) men inte i närheten av så mycket som när ens partner är otrogen.
    Rent faktabaserat har du självfallet fel i detta,
    vilket jag tror att du håller med om (även om du känner motvilja).
    Den sexuella upplevelsen i sig kan givetvis inte såra ens partner, så länge som partnern slipper få reda på det.

En sexuell upplevelse utanför äktenskapet kan givetvis endast såra ens partner om den blir känd.
    Det okända kan aldrig såra någon.

Och det är därför jag skriver att om någon ska ha en sexuell upplevelse utom äktenskapet så ska man se till att inte slarva.
    Man ska säkerställa att det inte kommer fram, man ska säkerställa att inte riskera att såra sin partner.

Att det sårar att bli lämnad håller jag med dig om, helt och fullt, och att detta sårar är givet.
    Då kan vi ju åtminstone reflektera, rent generellt, över alternativet och vilka följder alternativet får eller inte får.
    Om min (din) partner är otrogen utan att jag (du) slipper få reda på det så blir ingen sårad.
    Vi vet dessutom att med största sannolikhet förekommer väldigt många sexuella relationer utom äktenskapet men som aldrig blir kända. 
    I alla dessa fall blir ingen partner sårad och ingen upplever några som helst negativa känslor som t ex lögner och svek.

Du skriver:
    "Och för mig är det inte otroheten i sig som sårar utan det är lögnerna och sveket".
    Vi är alltså överens om att det inte är otroheten i sig som sårar, och den kan självfallet inte såra alls om den förblir okänd.
    Och om du vågar att öppet reflektera en sekund över det jag har skrivet så är det också fullt uppenbart att du slipper bli sårad om du är ovetande om det du kallar lögnerna och sveket.

Du och jag är överens om att alla människor ljuger. Det är en grundläggande mänsklig egenskap.
    Alltså är vi också överens om att ingen kan till 100% lita på någon människa, inte heller sin partner, åtminstone så länge som ens partner är mänsklig.
    Med denna vetskap, mot bakgrund av denna sanning, bestämmer vi själva, var och en av oss, hur mycket eller lite vi väljer att lita på vår partner.
    Jag själv gör valet att helt och fullt lita på min partner, trots att jag vet att den är människa och därmed ljuger ibland.

Jag vet inte om du själv har tänkt på det, men det du skriver bekräftar tydligt den gamla sanningen att:
    "Det man inte vet mår man inte ont av".

Nu syftar jag på att sanningen kommer fram. Vilket den alltid riskerar att göra.
    Man kan märka av små förändringar på sin partner och magkänslan kan säga att något inte stämmer. Och så försöker man ta reda på vad det är,eller så får man veta på omvägar.
    Så varför vill man ens ta den risken att ens partner får veta och blir djupt sårad?
    Det är det jag inte förstår. Har man inte något som helst samvete gentemot sin partner?
  • Anonym (Slarva inte)
    molly50 skrev 2025-09-16 12:55:42 följande:
    Nu syftar jag på att sanningen kommer fram. Vilket den alltid riskerar att göra.
    Man kan märka av små förändringar på sin partner och magkänslan kan säga att något inte stämmer. Och så försöker man ta reda på vad det är,eller så får man veta på omvägar.
    Så varför vill man ens ta den risken att ens partner får veta och blir djupt sårad?
    Det är det jag inte förstår. Har man inte något som helst samvete gentemot sin partner?
    Jag förstår att du väljer att syfta på detta.
    Men samtidigt vet ju både du och jag att hela sanningen aldrig kommer fram, eftersom alla människor ljuger.

Du väljer att citera och svarar på mina inlägg,
    och jag skriver om alla de otroheter som förblir okända.
    Därför förstår jag inte riktigt hur du kan begränsa dig till att enbart syfta på de som blir kända.

Visst klarar du acceptera fakta och hålla med om att det faktiskt förekommer sexuella upplevelser utom äktenskapet som förblir okända?

I de fall som aldrig blir kända (och med en rimlig sannolikhetsbedömning är det många fall) märker partnern inga små förändringar och får ingen magkänsla.
    Det där med att märka små förändringar eller känna något i magkänslan är självfallet begränsat till att gälla enbart de fall som senare blir kända.

De som blir kända brukar i de allra flesta fall bli kända genom att de erkänns, eller genom rent slarv eller av rena tillfälligheter.
    De allra flesta som avslöjas skulle ha kunnat undgå att bli avslöjade om det hade hanterats med noggrannhet och omsorg, genom att bara använda normal begåvning och sunt förnuft.

Åtminstone alla fall jag känner till och alla jag har hört talats om hade kunnat undvika avslöjande. I de allra flesta fall kunnat undvika på enkelt sätt och genom enkla metoder. I många fall så enkelt som att bara undvika rent slarv.

De flesta som blir avslöjade verkar inte bry sig om att minimera några risker, de slarvar och de verkar inte bry sig om ifall de blir avslöjade och många verkar uppenbarligen vilja bli avslöjade, de vill omedvetet eller medvetet bli avslöjade.

Allt tyder dock på att det trots allt är fler, mer vanligt, att man berättar än som blir avslöjade.

Men viktigt notera i det här sammanhanget är att väldigt många utomäktenskapliga sexuella upplevelser aldrig blir kända, sannolikt de flesta.
    Och min egen personliga bedömning är att de allra flesta som sköter det på så sätt, de som säkerställer, att det inte blir känt de har också ett betydande samvete och känner stor omsorg gentemot sin partner, familj och andra.
    Och i alla de fall som inte blir kända är det ju givet att partnern inte blir sårad överhuvudtaget.
  • Anonym (Vilja)
    Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-16 16:24:28 följande:
    Men samtidigt vet ju både du och jag att hela sanningen aldrig kommer fram, eftersom alla människor ljuger.

Därför förstår jag inte riktigt hur du kan begränsa dig till att enbart syfta på de som blir kända.

Visst klarar du acceptera fakta och hålla med om att det faktiskt förekommer sexuella upplevelser utom äktenskapet som förblir okända?

I de fall som aldrig blir kända (och med en rimlig sannolikhetsbedömning är det många fall) märker partnern inga små förändringar och får ingen magkänsla.
    Det där med att märka små förändringar eller känna något i magkänslan är självfallet begränsat till att gälla enbart de fall som senare blir kända.

De som blir kända brukar i de allra flesta fall bli kända genom att de erkänns, eller genom rent slarv eller av rena tillfälligheter.
    De allra flesta som avslöjas skulle ha kunnat undgå att bli avslöjade om det hade hanterats med noggrannhet och omsorg, genom att bara använda normal begåvning och sunt förnuft.

Åtminstone alla fall jag känner till och alla jag har hört talats om hade kunnat undvika avslöjande. I de allra flesta fall kunnat undvika på enkelt sätt och genom enkla metoder. I många fall så enkelt som att bara undvika rent slarv.

De flesta som blir avslöjade verkar inte bry sig om att minimera några risker, de slarvar och de verkar inte bry sig om ifall de blir avslöjade och många verkar uppenbarligen vilja bli avslöjade, de vill omedvetet eller medvetet bli avslöjade.

Allt tyder dock på att det trots allt är fler, mer vanligt, att man berättar än som blir avslöjade.

Men viktigt notera i det här sammanhanget är att väldigt många utomäktenskapliga sexuella upplevelser aldrig blir kända, sannolikt de flesta.
    Och min egen personliga bedömning är att de allra flesta som sköter det på så sätt, de som säkerställer, att det inte blir känt de har också ett betydande samvete och känner stor omsorg gentemot sin partner, familj och andra.
    Och i alla de fall som inte blir kända är det ju givet att partnern inte blir sårad överhuvudtaget.
    Kan bara hålla med har haft sex med många gifta män genom åren och de ända gångerna det lett till några problem är när mannen av någon oförklarlig anledning fått för sig att han måste lätta sitt hjärta vilket självklar är ren egoism. Både han, frun och evetuela barn skulle haft ett mycket lugnare och bättre liv utan en massa onödig dramatik om mannen haft förstånd nog att knipa käft.
  • molly50
    Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-16 16:24:28 följande:

Ja,det är klart att jag vet att det finns otroheter som aldrig kommer fram.
    Men jag vet också att risken alltid finns att de gör det.
    Och jag skulle aldrig kunna prata om otrohet på ett sätt som att det är ok bara ens partner aldrig får veta.
    Och hur man medvetet kan riskera att ens partner får sitt liv förstört är något jag har svårt att förstå.
    Har man problem med något i förhållandet så pratar man om det och försöker lösa det eller gör slut.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden snälla hjälp mig..