• roken1

snälla hjälp mig..

som rubriken lyder, snälla hjälp mig. jag har en fru och fantastiska barn.
    men något saknas, min sexlust är betydligt större än hennes. har testat allt möjligt för att kåta upp henne, göra henne sugen så att hon ska få större lust men inget händer..
    mina tankar har börjat spåra in på otrohet, det ger mig en liten kick i kroppen, det låter spännande... hur ska jag gå tillväga? ligger och är otroligt kåt flera kvällar men det enda hon vill är att jag ska klia henne i håret...

• Svar på tråden snälla hjälp mig..
  • Anonym (Nightstride)

Ta med henne i ekvationen. Det är henne du är gift med.

Förklara för henne att det är ett problem för dig på riktigt, att du inte mår av att inte få utlopp för din lust, att det är förnedrande för dig att aldrig bli åtrådd, osv. Få henne att förstå att det är allvar, att du inte vet hur länge du kommer kunna motstå eventuella frestelser att vara otrogen om det inte blir ändring. Att ni måste bestämma er för om ni ska försöka lösa situationen tillsammans eller fundera på ett kontrollerat och skademinimierande uppbrott - Om ni inte gör något av det kan du inte utesluta en betydligt jobbigare krasch. 

Bestäm inte på egen hand hur ni ska göra med ERT äktenskap. Lös det tillsammans. 

• Anonym (J)
    Hornper skrev 2025-09-14 22:42:03 följande:
    Alla? Uppenbarligen fler än en i så fall. Gissar att de hade sina skäl...
    Gissar att du är en kvinna med normal, dvs. låg, sexlust. Hade du bara skött dina kort bättre (=släppt till litet oftare) hade du inte behövt bli så bitter.

Nejdå. det där var ragg :) och de hade flera samtidigt. Vilket både ljögs om till mig och deras nuvarande. Jag var den de smög med. Jag tog inte åt mig för jag visste redan.

Blir bara förvånad och rent av skadad av vilka svin det finns , tilliten finns liksom inte längre 

• Anonym (J)

Och när jag anade/ visste drog jag såklart. Det var då inte populärt hos dessa män, att jag fattade, trots att inget sagts/visats.

Som nu , 10 år senare hörde en av dessa män av sig till mig. Och varför då? Jo för tjejen lämnat honom. så skulle han tycka synd om sig själv att han valde fel tjej. 

Man slutar aldeig förvånas 

• Anonym (J)
    Hornper skrev 2025-09-14 22:42:03 följande:
    Alla? Uppenbarligen fler än en i så fall. Gissar att de hade sina skäl...
    Gissar att du är en kvinna med normal, dvs. låg, sexlust. Hade du bara skött dina kort bättre (=släppt till litet oftare) hade du inte behövt bli så bitter.

Förresten. Nån som tog åt sig.

antar att du är kille? Hade du varit okej med mitt exempel ovan? Du kommer hem helt ovetandes till din tjej, fru, kalla det vad du vill. Hon har nyss haft en annan mans kön i munnen. Han kanske har varit i henne. Där kommer du helt ovetandes och går ner på henne? Kysser hennes läppar som nyss rört honom överallt? Va? Är det kul? Trevligt? Där kanske du har suttit hela kvällen och väntat på din tjej som baaaaara skulle umgås med en vän.

Den där killen jag sa hörde av sig var förresten en jag låg med en kilometer ifrån hans hus. Där satt hans tjej, och väntade på honom. Ja sen kom han väl hem och till henne hade han sagt att han träffade mig för jag var efterbliven och störd , en tjej som hängde efter honom. Hon hörde nämligen av sig till mig också. Ville ha min version. Efter deras 10 år tillsammans.  Där förstod hon att hoppsan, han hade ljugit hela tiden. Han Hade ju faktiskt varit med mig samtidigt. Och nu var han efter mig igen. 

Folk alltså. 

Varflr inte bara dejta en åt gången? Ta det lite lugnt? Måste man vara desperat? 

• Anonym (J)

Så nej jag släppte inte till för sällan. Och sen vet du, sex är inte allt i ett förhållande. Som denna killen, vi höll på ofta . Gjorde det nån skillnad? Nej , han hade flera samtidigt ändå. Och mig i smyg. 

Han förklarade det som att det var hans eget fel att han ställde till det förvåna inte mådde bra. Och så tror jag det är med otrohet mängd gånger. Man vill fly. 

Prata istället! Och gillar ni inte era tjejer/killar, lämna den. Men var åtminstone ärliga . 

Och fundera hur Ni hade känt i samma situation. 

• Anonym (J)
    Anonym (Nightstride) skrev 2025-09-14 23:17:51 följande:

Ta med henne i ekvationen. Det är henne du är gift med.

Förklara för henne att det är ett problem för dig på riktigt, att du inte mår av att inte få utlopp för din lust, att det är förnedrande för dig att aldrig bli åtrådd, osv. Få henne att förstå att det är allvar, att du inte vet hur länge du kommer kunna motstå eventuella frestelser att vara otrogen om det inte blir ändring. Att ni måste bestämma er för om ni ska försöka lösa situationen tillsammans eller fundera på ett kontrollerat och skademinimierande uppbrott - Om ni inte gör något av det kan du inte utesluta en betydligt jobbigare krasch. 

Bestäm inte på egen hand hur ni ska göra med ERT äktenskap. Lös det tillsammans. 

Samtidigt så måste det ju finnas en anledning till hennes minskade lust? Man kan inte tvinga sig.

Se över förhållandet 

• Anonym (Tee)
    Anonym (J) skrev 2025-09-15 06:09:24 följande:

Samtidigt så måste det ju finnas en anledning till hennes minskade lust? Man kan inte tvinga sig.

Se över förhållandet 

Kvinnor är ofta de som blir överansträngda och går in i väggen. Kan det vara så att din partner är väldigt trött? Då kan lusten minska avsevärt.

Annars kan weekendresor kanske vara något. Middag ute med lite vin eller öl. Avslappat i förhållande till hemma, inget vardagligt att fixa med i stunden. Behöver inte resa långt bort. 

Sedan är det tyvärr så att en del människor är sexuellt inkompatibla. Är det riktigt illa kanske man måste överväga att separera.
  • Anonym (Slarva inte)
    Jimmy75 skrev 2025-09-14 19:43:08 följande:

En klassisk duckning alltså. Jag skrev inget tyckande och jag har inte heller påstått att det skulle ändra vad du skrev. Jag ställde en hyfsat rak fråga där jag undrar vad/hur DU tycker. Jag provar igen:

Om din partner är missnöjd med relationen...hur skulle du vilja att sagd partner hanterar det missnöjet? A: Går bakom din rygg och åt otrogen, men sköter det snyggt. Du får aldrig någonsin reda på att det hänt, men defacto ligger din partner med andra under tiden ni har ett förhållande

B: Din partner tar upp sitt missnöje med relationen och säger att hen vill separera.

Vilket av de två alternativen skulle du tycka var minst illa om du var den som drabbades?

Du verkar tyvärr ha lite svårt att förstå.
    I det här sammanhanget, bl a av hänsyn till TS, har jag valt att inte diskutera mig som person och vad jag tycker.

Vad jag tycker eller känner saknar egentligen betydelse.
    Fakta är det som framgår av det jag skrivit.

Jag diskuterar gärna med dig om sådant som handlar om trådens ämne och om just de saker jag har skrivit.
    Men diskussionen om mina känslor och mig som person och kan vi gärna diskutera i ett annat sammanhang, när just den diskussionen åtminstone har något samband med trådstarten.

Om du känner något märkligt behov av att hoppa på mig som person för detta, om du behöver skriva om att "ducka" och liknande, så får det stå för dig.
    Starta en egen tråd om detta så kanske jag kan diskuterar sådant med dig.
  • Lynx123

Var inte otrogen. Aldrig! Det är ett svek som aldrig går att reparera 

Tycker att ni ska prova parterapi. Som andra redan har skrivot så låter det som att ni inte kommunicerar väl i ord och gärning. Få saker är så avtändande som en partner som tjatar om sex och försöker "kåta upp" en. Och ofta är ser vardagen som lommer emellan. Delar ni till exempel lika på hushållsuppgifterna? Gör ni romantiska saker tillsammans?

Funkar inte terapi är det kanske dags att tänka på refrängen. Men var INTE otrogen.

• Hornper
    Anonym (J) skrev 2025-09-15 06:07:41 följande:

Så nej jag släppte inte till för sällan. Och sen vet du, sex är inte allt i ett förhållande. Som denna killen, vi höll på ofta . Gjorde det nån skillnad? Nej , han hade flera samtidigt ändå. Och mig i smyg. 

Han förklarade det som att det var hans eget fel att han ställde till det förvåna inte mådde bra. Och så tror jag det är med otrohet mängd gånger. Man vill fly. 

Prata istället! Och gillar ni inte era tjejer/killar, lämna den. Men var åtminstone ärliga . 

Och fundera hur Ni hade känt i samma situation. 

Nej, sex är kanske inte allt i ett förhållande, men 80 till 90 % iaf. Om min fru vore otrogen skulle jag inte bry mig ett förbannat dugg, om hon bara fortsatte att ställa upp på sex med mig i önskad utsträckning.
Svar på tråden snälla hjälp mig..