Jimmy75 skrev 2025-09-14 19:43:08 följande:
En klassisk duckning alltså. Jag skrev inget tyckande och jag har inte heller påstått att det skulle ändra vad du skrev. Jag ställde en hyfsat rak fråga där jag undrar vad/hur DU tycker. Jag provar igen:
Om din partner är missnöjd med relationen...hur skulle du vilja att sagd partner hanterar det missnöjet? A: Går bakom din rygg och åt otrogen, men sköter det snyggt. Du får aldrig någonsin reda på att det hänt, men defacto ligger din partner med andra under tiden ni har ett förhållande
B: Din partner tar upp sitt missnöje med relationen och säger att hen vill separera.
Vilket av de två alternativen skulle du tycka var minst illa om du var den som drabbades?
Du verkar tyvärr ha lite svårt att förstå.
I det här sammanhanget, bl a av hänsyn till TS, har jag valt att inte diskutera mig som person och vad jag tycker.
Vad jag tycker eller känner saknar egentligen betydelse.Fakta är det som framgår av det jag skrivit.
Jag diskuterar gärna med dig om sådant som handlar om trådens ämne och om just de saker jag har skrivit.
Men diskussionen om mina känslor och mig som person och kan vi gärna diskutera i ett annat sammanhang, när just den diskussionen åtminstone har något samband med trådstarten.
Om du känner något märkligt behov av att hoppa på mig som person för detta, om du behöver skriva om att "ducka" och liknande, så får det stå för dig.
Starta en egen tråd om detta så kanske jag kan diskuterar sådant med dig.