Anonym (Mats) skrev 2025-09-16 20:54:42 följande:
Det gör du klokt i att glömma. Kommer självklart att tala om att jag inte på något sätt delar din rabiata syn på otrohet när jag finner det lämpligt.
Mats, jag delar din uppfattning. För mig är det inte ett dugg fel att ha sex med grannfrun om min hustru skulle säga nej av någon anledning. (Jag tror att hon skulle bli glad över att få slippa.) Det finns inte skäl att röra upp himmel och jord över en sådan bagatell. Som någon sagt: varför skall man göra sig av med sin gamla bil bara för att man åker taxi ibland?
Jag tycker helt enkelt inte att det är någon principiell skillnad mellan att få sitt sexuella behov tillfredsställt och att köpa en varmkorv när man är hungrig. (Detta givetvis under förutsättning att man inte skadar någon annan. Korven hotar man sig inte till!)
Men det finns heller ingen anledning att vara taskig mot den snälla tant Molly här i tråden. Hennes söndagsskoleaktiga uppfattning om att man bara skall ha sex med en viss specifik person är allmänt utbredd, och hon är i sin fulla rätt att uttrycka den. Hon menar bara väl, precis som min konfirmationspräst. Vi kan bara stilla och lugnt ignorera henne.
För inte så länge sedan ansågs det omoraliskt att spela fotboll på söndagar, att visa reklam i tv eller att göra abort. Moral är något högst relativt och det är svårt att vinna känslomässiga diskussioner med sakargument.
Jag tillåter mig dock själv att rycka på axlarna och knulla runt om jag hittar ett villigt fruntimmer. Nuförtiden är det ju inte olagligt med utomäktenskapliga förbindelser (eller med bögeri för den som nu är intresserad av det).