• roken1

snälla hjälp mig..

som rubriken lyder, snälla hjälp mig. jag har en fru och fantastiska barn.
    men något saknas, min sexlust är betydligt större än hennes. har testat allt möjligt för att kåta upp henne, göra henne sugen så att hon ska få större lust men inget händer..
    mina tankar har börjat spåra in på otrohet, det ger mig en liten kick i kroppen, det låter spännande... hur ska jag gå tillväga? ligger och är otroligt kåt flera kvällar men det enda hon vill är att jag ska klia henne i håret...

• Svar på tråden snälla hjälp mig..
  • Anonym (Frida)

Var ni inte i ett förhållande innan ni gifte er? När märkte du att ni var såhär okompatibla sexuellt ? 

• Anonym (Frida)
    Anonym (H) skrev 2025-09-14 20:37:01 följande:

Kommunikation.. tala om för henne att du behöver mer sex i ett förhållande för att må bra. Den partner som inte har sexlust har enligt mig lite ansvar för att tillfredsställa sin partner på ngt sätt lite så och då. Annars föreslå öppet förhållande, aldrig gå bakom ryggen. Man kan ha olika behov, men enligt mig måste man mötas ialla fall halvvägs. Att ha sex med den man älskar fast man inte har samma lust, gör inte ont och kan ge tillfredsställe genom att göra det bra för den .an älskar. Och många ggr, ångrar man inte ett ligg. Tvärtom 

Han sa ju i sin inledning att de är ju precis vad han gjort.

tror du inte folk som skriver dessa trådar redan försökt kommunicera inte en utan kanske 100 gånger med sin partner, innan dom skriver ut sina djupaste problem i ett offentligt forum? 
    snälla
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2025-09-14 20:37:01 följande:

Kommunikation.. tala om för henne att du behöver mer sex i ett förhållande för att må bra. Den partner som inte har sexlust har enligt mig lite ansvar för att tillfredsställa sin partner på ngt sätt lite så och då. Annars föreslå öppet förhållande, aldrig gå bakom ryggen. Man kan ha olika behov, men enligt mig måste man mötas ialla fall halvvägs. Att ha sex med den man älskar fast man inte har samma lust, gör inte ont och kan ge tillfredsställe genom att göra det bra för den .an älskar. Och många ggr, ångrar man inte ett ligg. Tvärtom 

Att ha sex när man inte har lust kan faktiskt göra ont.
    Och att känna sig pressad att ställa upp på sex när man inte har lust kan också bidra till att lusten minskar eller avtar helt. Så det kan få rakt motsatt effekt.
    Det kanske snarare är så att det är kommunikationen som brister och att de behöver hjälp av en terapeut eller sexolog om de inte kan lösa det själva.
  • Anonym (J)
    Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-14 12:56:06 följande:

Tänk noga igenom vad du vill, försök se helheten och se det i stort.

Men glöm samtidigt inte bort tid själv. Det är ingen annan som tänker åt dig...
    Vad vill du, vad är det egentligen du saknar?
    Hur står denna saknad i proportion i relation till helheten och till det du har i livet?

Det är känt att när man tillåter saknaden av en specifik sak får ta överhanden över allt annat så finns det risk att man blir mer eller mindre besatt av just det man saknar.
    Är din saknad berättigad och finns det en stark grund för denna saknad?
    Du har noga tänkt igenom saken och du vet att du har inte låtit denna saknad ta orimliga proportioner?

Mitt råd är att inte slarva bort det liv du har, för de ord du skriver ger intryck av att du vill ha kvar fru, barn, familjen och livet i övrigt.
    Men mitt råd är också att inte slarva bort dig själv.
    Livet går inte i repris!
    Om du bestämmer dig för att du vill ha kvar äktenskapet och familjen men att du ändå vill ha en sexuell upplevelse med någon annan, eller om du är öppen för låta det ske om chansen dyker upp, så var noga och lägg dig vinning om att sköta det på så sätt att du inte äventyrar äktenskapet, familjen och övriga livet.
    Du måste i så fall vara övertygad att du klarar hantera det både såväl praktiskt som känslomässigt så att det inte skapar några svåra konsekvenser, vare för dig själv eller för dina nära och kära.
    Slarva inte, sköt det snyggt.

Vi är trots allt många som gör det medvetna valet och som lägger oss vinning om att sköta det och hantera det på så sätt att det inte får några negativa konsekvenser för någon.

Otrohet är ändå relativt vanligt och det allra mesta (allt?) tyder på att i de flesta fall sköts det på sådant sätt att det förblir okänt.

De utomäktenskapliga sexuella upplevelser som erkänns eller blir avslöjade, oftast i så fall pga rent slarv, (ändå rätt få..?) skapar i många fall massor av dramatik och massor av negativa konsekvenser för alla inblandade och ofta också för människor runtomkring.
    Men alla de upplevelser som förblir okända (de flesta..?) medför inga som helst konsekvenser, inga negativa saker, inga negativa känslor, för någon enda människa.

Om du väljer gå vidare till att ha en eller flera sexuella upplevelser utom äktenskapet, slarva inte.

Men vissa inskränkta och trångsynta medlemmar på detta forum och liknande forum tillåter sig själv må illa på andras vägnar och spyr galla över alla oss som sköter det på så sätt att det förblir en hemlighet, sköter det på så sätt att det inte får några som helst negativa följder för någon, inga känslor av svek eller några negativa känslor överhuvudtaget, ingen enda människa blir negativt påverkad på något sätt.
    Varför vissa individer tillåter sig själva reagera på detta på ett så personligt sätt, trots att det inte berör dem ens på minsta lilla vis, har hittills aldrig fått någon som helst vettig förklaring... 
    Sannolikt av den enkla orsaken att det i praktiken inte finns någon vettig förklaring.

Få? HAHA. Alla som var otrogna mot mig kom jag på. Och ingen erkände. Jag kom på dem, eller bara visste ändå.

Sådana som är otrogna tror man är så jäkla dum som inte märker någonting. Det märks. Väldigt. Hur mkt ni än fötsöker dölja det. Känner man den andre och / eller vet vad man ska kolla efter så syns det.

• Anonym (J)

Visste varende gpng. Och erkännandet kom av vissa efteråt. 

Och nej, jag hittar inte på / tror saker. Folk runtom visste också. 

Otrogna människor är fega och försöker fly verkligheten / sig själva. 

• Anonym (J)

Och som jag brukar säga. Jag blev inte sårad av otroheten i sig. Jag blev såra av lögnen. Den är så mkt värre, hur man smyger med någonting. 

Får hellre höra sanningen i ansiktet tusen ggr om , än bli lurad på det sättet. 

Vidrigt är vad det är

• darkdesires

Gör för i helvete slut med henne förrän isåfall istället för att låta henne dubbel lida. Finns inget värre en otrohet ush fyfan.

• Anonym (J)

Men jag hoppas att de som är otrogna är okej med att deras tjej / kille hade gjort likadant tillbaka? 

Den kommer hem till dig. Du som väntat hela kvällen, undrar, vart är han/hon? Hoppsan, kom lite sent har bara umgåtts med en vän! Hem kommer han/hon med blommor och är extremt gosig. Allt för att dölja. 

Nyss har de där läpparna varit överallt över en helt annan människa. Kanske mellan benen. 

Oxh där kommer du och rör på dessa läppar. Med dina.

Är detta okej, för dig som är otrogen? Är det kul? Ha nån annans kön i ansiktet, indirekt? Och där kommer han/hon och påstår sig älska dig.

brr 

• Hornper
    Anonym (J) skrev 2025-09-14 21:29:37 följande:

Få? HAHA. Alla som var otrogna mot mig kom jag på. Och ingen erkände. Jag kom på dem, eller bara visste ändå.

Sådana som är otrogna tror man är så jäkla dum som inte märker någonting. Det märks. Väldigt. Hur mkt ni än fötsöker dölja det. Känner man den andre och / eller vet vad man ska kolla efter så syns det.

Alla? Uppenbarligen fler än en i så fall. Gissar att de hade sina skäl...
    Gissar att du är en kvinna med normal, dvs. låg, sexlust. Hade du bara skött dina kort bättre (=släppt till litet oftare) hade du inte behövt bli så bitter.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (A) skrev 2025-09-14 18:13:41 följande:
    Bristande kommunikation verkar så vanligt.
    Men jag kommunicerar ju 😂 det är han som inte bryr sig. För jag SKA minsann tända på det han tänder på. 
Svar på tråden snälla hjälp mig..