• roken1

snälla hjälp mig..

som rubriken lyder, snälla hjälp mig. jag har en fru och fantastiska barn.
    men något saknas, min sexlust är betydligt större än hennes. har testat allt möjligt för att kåta upp henne, göra henne sugen så att hon ska få större lust men inget händer..
    mina tankar har börjat spåra in på otrohet, det ger mig en liten kick i kroppen, det låter spännande... hur ska jag gå tillväga? ligger och är otroligt kåt flera kvällar men det enda hon vill är att jag ska klia henne i håret...

• Svar på tråden snälla hjälp mig..
  • Moderator

Återgå till topic!
    Fokusera inte på enskilda personer utan diskutera sakfrågan.
    Mvh
    Petter

• molly50
    Lynx123 skrev 2025-09-17 07:09:38 följande:
    Det gör du helt rätt i. Alla får ju ha sina åsikter men att gå till angrepp på det där sättet säger ju mer om dem än om dig. Tror nog att de flesta värderar lojalitet högt och för mig skulle det aldrig funka att vare sig svika eller bli sviken. Detsamma gäller dessutom alla relationer för mig.
    Jimmy75 skrev 2025-09-17 07:22:27 följande:
    En vettig åsikt tack och lov som går att känna igen sig i. Blir lika fundersam varje gång. Borde nog undvika att ens öppna dessa otrohetstrådar och bara inse var man sitter. 
    Mayjel skrev 2025-09-17 13:35:20 följande:
    Att vara trogen handlar varken om att vara perfekt eller fantastisk i min mening heller. Ser det snarare som något självklart i en sund och välfungerande relation. 

Syns tydligt här i tråden hur många känner sig träffade av detta, det är därför som de bemöter dig och andra med vett i skallen med hån och meningslösa tramsresonemang. De projicerar.

Och i trådar med känsliga ämnen som detta så kan man fortfarande inte räkna med en massa ryggdunkningar heller. Om detta nu var syftet. Då får ni gå in på en otrohetssida istället. 
    Tack snälla ni! Det känns skönt att se att det finns personer med vettiga åsikter i dessa trådar.
    Jag överväger att inte öppna otrohetstrådar i fortsättningen då det uppenbarligen finns personer som stör sig så på mig som person att det urartar och förstör trådarna. Och det är inte schysst mot TS.
    Oavsett vad andra tror så respekterar jag andras åsikter. Men även om jag inte delar dem alla gånger så skulle jag aldrig göra påhopp på mina meningsmotståndare. Det är bara lågt.
    Men just i dessa otrohetstrådar så verkar det vara väldigt känsligt.
  • Anonym (Slarva inte)
    Lynx123 skrev 2025-09-15 22:09:16 följande:
    Vaddå om? Han har väl ett eget samvete att tampas med också?
    Ja, jag har varit noga med att också skriva om det egna samvetet, bl a:

Mitt råd är att inte slarva bort det liv du har, för de ord du skriver ger intryck av att du vill ha kvar fru, barn, familjen och livet i övrigt.

Men mitt råd är också att inte slarva bort dig själv.
    Livet går inte i repris!

Om du bestämmer dig för att du vill ha kvar äktenskapet och familjen men att du ändå vill ha en sexuell upplevelse med någon annan, eller om du är öppen för låta det ske om chansen dyker upp, så var noga och lägg dig vinning om att sköta det på så sätt att du inte äventyrar äktenskapet, familjen och övriga livet.

Du måste i så fall vara övertygad att du klarar hantera det både såväl praktiskt som känslomässigt,
    så att det inte skapar några svåra konsekvenser, vare för dig själv eller för dina nära och kära.

Slarva inte, sköt det snyggt.
  • Jimmy75
    molly50 skrev 2025-09-17 13:52:04 följande:
    En vettig åsikt tack och lov som går att känna igen sig i. Blir lika fundersam varje gång. Borde nog undvika att ens öppna dessa otrohetstrådar och bara inse var man sitter. 
    Tack snälla ni! Det känns skönt att se att det finns personer med vettiga åsikter i dessa trådar.
    Jag överväger att inte öppna otrohetstrådar i fortsättningen då det uppenbarligen finns personer som stör sig så på mig som person att det urartar och förstör trådarna. Och det är inte schysst mot TS.
    Oavsett vad andra tror så respekterar jag andras åsikter. Men även om jag inte delar dem alla gånger så skulle jag aldrig göra påhopp på mina meningsmotståndare. Det är bara lågt.

Jag skriver det här utifrån egen erfarenhet då jag själv tyvärr ramlar ditt och blir personlig och går in och börjar argumentera och försvara egna ståndpunkter som kanske inte alltid relaterar till eller hjälper TS. Det är lätt att hamna där om jag inte är vaksam och påminner mig själv hela tiden. 

med det sagt så går det ju faktiskt att göra det du vill utan att det blir såhär. Eftersom jag själv gör likadant ibland säger jag att VI kan ju faktiskt välja att inte gå i försvar och argumentera. Vi kan ju välja att skriva det vi tänker kan vara vara till hjälp och relatera till TS och när det kommer reaktioner som här välja att bortse från dem så klokt som du själv föreslog. VI kan ju välja att skrolla vidare och låta andra stå för sina ståndpunkter. Svårt ibland men då kan vi försöka föregå genom att vara exempel på det vi önskar att andra kanske gjorde ibland och bara gå vidare. 

• Anonym (Slarva inte)
    molly50 skrev 2025-09-17 13:52:04 följande:
    Jag gillar resonera med dig, ganska ofta finner jag det ganska kul, även om det ibland ser ut som att vi har olika åsikt.
    Men det skulle vara tråkigare och mindre givande att delta i trådar om detta ämne om du skulle sluta komma med inlägg.

Ofta uppfattar jag att det som verkar vara dina och mina olika åsikter mer handlar om missförstånd.

Du är mycket tydligt i din uppfattning gällande om otrohet, att det verkligen är något som du starkt ogillar.
    Men missupfattningen mellan dig och mig beror nog oftast på att jag inte tar någon ställning gällande vad jag själv anser och känner gällande just fenomenet otrohet.
    Jag försöker anstränga mig se mer faktamässigt på fenomenet, utan att blanda in eller ge uttryck för mina känslor och mina personliga åsikter om otrohet i sig.

Och det verkar vara fler än du som ibland kanske inte uppfattar denna skillnad. Det finns en (eller flera?) andra medlemmar som i mycket högre utsträckning än du vägrar se denna stora och tydliga skillnad.
    Flera medlemmar, jag tror särskilt en medlem (eller om flera olika inlogg också i verkligheten skulle vara flera olika medlemmar?), särskilt en medlem verkar helt sakna förmåga se skillnaden.

Jag tycker ofta det är roande att diskutera med denna medlemmen (eller om det är flera?), det är ibland omöjligt hålla sig från att nästan provocera lite med syfte att få igång en intressant diskussion, för trådens och forumets bästa. Och ibland ganska roande...
  • Anonym (A)
    Mayjel skrev 2025-09-17 13:35:20 följande:
    Att vara trogen handlar varken om att vara perfekt eller fantastisk i min mening heller. Ser det snarare som något självklart i en sund och välfungerande relation. 

Syns tydligt här i tråden hur många känner sig träffade av detta, det är därför som de bemöter dig och andra med vett i skallen med hån och meningslösa tramsresonemang. De projicerar.

Och i trådar med känsliga ämnen som detta så kan man fortfarande inte räkna med en massa ryggdunkningar heller. Om detta nu var syftet. Då får ni gå in på en otrohetssida istället. 
    Håller med.
  • molly50
    Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-17 14:23:43 följande:
    Jag gillar resonera med dig, ganska ofta finner jag det ganska kul, även om det ibland ser ut som att vi har olika åsikt.
    Men det skulle vara tråkigare och mindre givande att delta i trådar om detta ämne om du skulle sluta komma med inlägg.

Ofta uppfattar jag att det som verkar vara dina och mina olika åsikter mer handlar om missförstånd.

Du är mycket tydligt i din uppfattning gällande om otrohet, att det verkligen är något som du starkt ogillar.
    Men missupfattningen mellan dig och mig beror nog oftast på att jag inte tar någon ställning gällande vad jag själv anser och känner gällande just fenomenet otrohet.
    Jag försöker anstränga mig se mer faktamässigt på fenomenet, utan att blanda in eller ge uttryck för mina känslor och mina personliga åsikter om otrohet i sig.

Och det verkar vara fler än du som ibland kanske inte uppfattar denna skillnad. Det finns en (eller flera?) andra medlemmar som i mycket högre utsträckning än du vägrar se denna stora och tydliga skillnad.
    Flera medlemmar, jag tror särskilt en medlem (eller om flera olika inlogg också i verkligheten skulle vara flera olika medlemmar?), särskilt en medlem verkar helt sakna förmåga se skillnaden.

Jag tycker ofta det är roande att diskutera med denna medlemmen (eller om det är flera?), det är ibland omöjligt hålla sig från att nästan provocera lite med syfte att få igång en intressant diskussion, för trådens och forumets bästa. Och ibland ganska roande...
    Tack! Det värmer att höra. Men om trådarna ska förstöras enbart pga att diskussionen övergår i diskussioner om mig som person så håller jag mig hellre borta. Om inte annat så för TS skull.
    Men jag mpste ge dig att du i alla fall är en av de som frågar och förösker förstå mig. Och det gör diskussionen mer givande.

Jag vet inte om det är en eller fler personer bakom nicken och tänker heller inte spekulera i det. Vet inte ens om reglerna tillåter det.
    Så det lämnar jag därhän.

Jag vet inte om dessa personer inte ser skillnaden eller vad det handlar om.
    Men jag tycker det är hyckleri i högsta grad att anklaga mig för att inte klara av att respektera andras åsikter när de inte respekterar mina,andras eller sina partners åsikter.
  • molly50
    Jimmy75 skrev 2025-09-17 14:04:39 följande:

Jag skriver det här utifrån egen erfarenhet då jag själv tyvärr ramlar ditt och blir personlig och går in och börjar argumentera och försvara egna ståndpunkter som kanske inte alltid relaterar till eller hjälper TS. Det är lätt att hamna där om jag inte är vaksam och påminner mig själv hela tiden. 

med det sagt så går det ju faktiskt att göra det du vill utan att det blir såhär. Eftersom jag själv gör likadant ibland säger jag att VI kan ju faktiskt välja att inte gå i försvar och argumentera. Vi kan ju välja att skriva det vi tänker kan vara vara till hjälp och relatera till TS och när det kommer reaktioner som här välja att bortse från dem så klokt som du själv föreslog. VI kan ju välja att skrolla vidare och låta andra stå för sina ståndpunkter. Svårt ibland men då kan vi försöka föregå genom att vara exempel på det vi önskar att andra kanske gjorde ibland och bara gå vidare. 

Ja,jag håller med dig. Och det är också vad jag försöker göra. 
    Men det är lätt att falla dit när man blir utsatt för påhopp. Då känner man att man vill försvara sig.
    Men det är bättre att bara scrolla förbi det man inte gillar. Precis som du skriver.
    Påhopp och sådant kan man anmäla.
  • Hornper

TS, kom ihåg att du bara lever en gång. Att din kvinna har tröttnat på sex är för det första något helt naturligt. Så blir det så småningom i alla heterosexuella förhållanden, så du är inte precis unik. Inse att din fru inte kommer att bli kåt igen (inte med dig iaf).
    Du vet nog redan vad du har alternativ, men jag kör en kort sammanfattning ändå.
    1. Gilla läget. Nätporr, och kanske en sexdocka rent av, kommer du långt med faktiskt. Kanske mest realistiskt.
    2. Skilj dig och ge dig ut på en energikrävande jakt på ny dam. Hård konkurrens men det kan gå. Var dock beredd på uppslitande scener, bråk om vårdnad och ekonomi. Och efter en tid tröttnar dam nr 2 och då är du där igen
    3. S.k. öppet förhållande. Låter bra i teorin, men hur väl det verkligen fungerar är väl svårt att veta. Läste någonstans att ca 4% av tillfrågade par i Canada levde under sådana premisser. Kan gå, du får väl fråga.
    4. Var otrogen och sköt det snyggt. Tillfälliga anonyma kontakter är bäst, undvik drama med efterhängsen älskarinna.

Detta fungerar inte:
    1. Prat med frun. Hon kommer att uppleva att du tjatar och blir snarast mindre kåt.
    2. Parterapi. Ok, kan vara bra som förberedelse till en kommande skilsmässa, i övrigt har det absolut noll effekt.

TS, det är ditt liv och du väljer väg. En av livets gåtor är att för kvinnor är sex dels något så oerhört speciellt som man bara får ha med en utvald, dels något som de tröttnar på.
    För mig, och säkert många andra män, är sex ett naturbehov bland andra. Man kan försöka argumentera för det ena eller det andra synsättet, men bristen på förståelse för den andra sidan kommer ändå alltid att vara monumental.

• Anonym (Slarva inte.)
    molly50 skrev 2025-09-17 15:00:25 följande:
    Tack! Det värmer att höra. Men om trådarna ska förstöras enbart pga att diskussionen övergår i diskussioner om mig som person så håller jag mig hellre borta. Om inte annat så för TS skull.
    Men jag mpste ge dig att du i alla fall är en av de som frågar och förösker förstå mig. Och det gör diskussionen mer givande.

Jag vet inte om det är en eller fler personer bakom nicken och tänker heller inte spekulera i det. Vet inte ens om reglerna tillåter det.
    Så det lämnar jag därhän.

Jag vet inte om dessa personer inte ser skillnaden eller vad det handlar om.
    Men jag tycker det är hyckleri i högsta grad att anklaga mig för att inte klara av att respektera andras åsikter när de inte respekterar mina,andras eller sina partners åsikter.
    Jag försöker i alla mina inlägg respektera TS som ber om hjälp. Om jag skulle vara känslig för att diskussionerna urartar till att i stället handla om mig som person,
    ja då skulle det vara omöjligt för mig att skriva ens ett enda ord i någon enda tråd.

Jag försöker vara seriös, fråga och förstå. Vi är eniga att detta gör diskussionen givande.
    En annan verkar dock inte förstå detta.

Jag tror att du och jag, likväl som de flesta, ser igenom det där som skadar forumet, tråden och trådens ämne, sannolikt kan vi se också i denna tråden, en medlem, ett eller flera inlogg?, bl a för att kunna göra multipla tummar upp på egna inlägg och tummar ned på andras inlägg.

En särskild medlem, eller några särskilda, verkar strunta i trådens ämne och i stället ängar sig åt det du kallar hyckleri. En viss, eller några vissa, som inte klarar bemöta andras argument, slänger ur sig grundlösa anklagelser hit och dit, men tål inte själva att bli kritiserade.
    Jag kan inte se att den medlemmen på något sätt svarat TS eller trådämnet?
    Jag försöker i varje inlägg, även i detta, hålla mig till ämnet och ge svar till TS fråga "hur ska jag gå tillväga?". Jag svarar och utvecklar med t ex "Slarva inte".
Svar på tråden snälla hjälp mig..