molly50 skrev 2025-09-17 15:00:25 följande:
Tack! Det värmer att höra. Men om trådarna ska förstöras enbart pga att diskussionen övergår i diskussioner om mig som person så håller jag mig hellre borta. Om inte annat så för TS skull.
Men jag mpste ge dig att du i alla fall är en av de som frågar och förösker förstå mig. Och det gör diskussionen mer givande.
Jag vet inte om det är en eller fler personer bakom nicken och tänker heller inte spekulera i det. Vet inte ens om reglerna tillåter det.
Så det lämnar jag därhän.
Jag vet inte om dessa personer inte ser skillnaden eller vad det handlar om.
Men jag tycker det är hyckleri i högsta grad att anklaga mig för att inte klara av att respektera andras åsikter när de inte respekterar mina,andras eller sina partners åsikter.
Jag försöker i alla mina inlägg respektera TS som ber om hjälp. Om jag skulle vara känslig för att diskussionerna urartar till att i stället handla om mig som person,
ja då skulle det vara omöjligt för mig att skriva ens ett enda ord i någon enda tråd.
Jag försöker vara seriös, fråga och förstå. Vi är eniga att detta gör diskussionen givande.
En annan verkar dock inte förstå detta.
Jag tror att du och jag, likväl som de flesta, ser igenom det där som skadar forumet, tråden och trådens ämne, sannolikt kan vi se också i denna tråden, en medlem, ett eller flera inlogg?, bl a för att kunna göra multipla tummar upp på egna inlägg och tummar ned på andras inlägg.
En särskild medlem, eller några särskilda, verkar strunta i trådens ämne och i stället ängar sig åt det du kallar hyckleri. En viss, eller några vissa, som inte klarar bemöta andras argument, slänger ur sig grundlösa anklagelser hit och dit, men tål inte själva att bli kritiserade.
Jag kan inte se att den medlemmen på något sätt svarat TS eller trådämnet?
Jag försöker i varje inlägg, även i detta, hålla mig till ämnet och ge svar till TS fråga "hur ska jag gå tillväga?". Jag svarar och utvecklar med t ex "Slarva inte".