• roken1

snälla hjälp mig..

som rubriken lyder, snälla hjälp mig. jag har en fru och fantastiska barn.
    men något saknas, min sexlust är betydligt större än hennes. har testat allt möjligt för att kåta upp henne, göra henne sugen så att hon ska få större lust men inget händer..
    mina tankar har börjat spåra in på otrohet, det ger mig en liten kick i kroppen, det låter spännande... hur ska jag gå tillväga? ligger och är otroligt kåt flera kvällar men det enda hon vill är att jag ska klia henne i håret...

• Svar på tråden snälla hjälp mig..
  • Anonym (A)
    molly50 skrev 2025-09-17 21:58:39 följande:
    Ja,det försöker jag också göra. Men ibland så urartar det ändå.
    Som i denna tråd som plötsligt började handla om mig och mina erfarenheter,vilka jag inte ens tagit upp i denna tråd.
    Och det tar jag som att det är något personligt mot mig. 
    Och det gör mig ledsen,även om jag försöker att inte visa det.

Ja,det tror jag med. 

Ja,det är min uppfattning också.
    Jag vet däremot inte om de har svarat på TS. Så det tänker jag låta vara osagt.
    Du skriver bra.
  • Lillkroken

sjävklart ska kvinnor också förstå? Det ena utesluter väl inte det andra. 

Då kanske man ska fråga sig själv, är det så här jag vill leva! Utan sex med min partner? Och göra något åt det.. och vara öppen med det. Att ljuga håller aldrig i längden. Lite som att äta kakan och ha kakan kvar? För det är väl ändå detta handlar om.. att man vill vara kvar med sin partner men ligga med andra? 

absolut inte bara mannens ansvar. Men du glömmer detaljen att kvinnan inte vet om att han är otrogen. Då är jag väldigt säker på att hon inte skulle vara lyckligare. Vill han verkligen leva med denna kvinnan? Han kanske ska lägga fram det då, att jag behöver sex, får jag ha sex utan relationer med andra kvinnor för att tillfredsställa mig ? Har kvinnan förstått att problemet är SÅ stort? Tveksamt. 

Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-18 09:13:41 följande:
    Karlar måste förstå.
    Men kvinnor behöver inte förstå?

Du behöver öppna ditt sinne.
    Sexuella upplevelser utom äktenskapet kan mycket väl hjälpa relationen!

T ex om en man som längtar efter och saknar närhet och sex lever i ett äktenskap där kvinnan vägrar närhet med mannen och har valt att göra sig själv antisexuell (relativt vanligt!) så mår mannen givetvis mycket dåligt.
    När ena parten i en relation mår dåligt så blir relationen oharmonisk.
    Det är fullkomligt självklart att sexuella upplevelser utom äktenskapet i ett sådant exempel, och i liknande exempel, kan hjälpa mannen må bättre.
    Vilket i sin tur med allra största sannolikhet kan göra deras äktenskap mera harmoniskt och bättre på väldigt många plan.

Men jag gillar din avslutning, åtminstone delvis.
    Jag gillar konkreta och positiva förslag och tankar.
    Om båda parter vill så kan jag mycket väl hålla med om att göra ett försök att bjuda in en extra man.

Men, hur tänker du?
    Varför menar du att det i denna situationen enbart skulle vara mannens ansvar att göra något åt saken, t ex att "bjuda in en extra man"?
    I TS exempel skulle det väl i så fall vara mycket mer naturligt att kvinnan ansvarar för konkreta försök och åtgärder. Och i så fall vore det självfallet minst lika naturligt att hon föreslår att bjuda in en annan kvinna, en kvinna som vill ha sex med TS (eftersom hon själv inte vill...).
    TS/mannen har vilja och har ju försökt. Men så vitt vi vet så saknar hon vilja och hon vägrar delta i några försök.
  • molly50
    Anonym (A) skrev 2025-09-19 17:39:14 följande:
    Du skriver bra.
    Tack! Glad Jag försöker,i alla fall. Glad
  • Anonym (Slarva inte)

I det inlägget jag citerade uppfattar jag att det framgår att män behöver förstå (men i inlägget är det utelämnat/uteslutet att kvinnor också behöver förstå). Så uppfattade jag det.

Jag uppfattar trådstarten som att:
    Han faktiskt har frågat sig själv, att han faktiskt har försökt göra något åt det, men att han upplever att han har slut på bra lösningar eller goda alternativ.
    Alla människor ljuger, och uppenbarligen håller det i längden, människor och mänskligheten överlever och fortsätter utvecklas.
    Ja, jag uppfattar att han, likväl som hon och familjen och alla andra, vill att han ska leva kvar med sin partner.
    Trådstarten handlar om att TS ber om hjälp i sina funderingar gällande alternativet att ligga med någon annan.

Jag har absolut inte glömt detaljen att hon inte vet, tvärtom är det mera som en grundförutsättning i TS frågeställning, och delvis i mina resonemang, att hon ska få vara lyckligt ovetande, alltså slippa veta.
    I det fallet är jag säker på att det finns goda möjligheter att hon ska kunna vara lyckligare.
    Återigen, jag uppfattar i trådstarten att han verkligen vill leva med denna kvinna. Jag ser inte att det tvunget måste finnas någon som helst motsättning i detta.
    Jag uppfattar i trådstarten att TS har lagt fram problemet och jag tror att han har försökt sitt bästa för att få henne att förstå, men att detta inte är en framkomlig väg.

Men om du tycker och känner annorlunda än TS så både förstår och respekterar jag att det är så för dig som person.
    Men du måste också förstå och acceptera att andra människor, och TS, har rätt att känna och tycka annorlunda än du.

Oavsett vad du, jag, TS, eller någon annan, tycker och känner gäller ändå att:

Sexuella upplevelser utom äktenskapet är vanliga.
    Många, sannolikt de flesta, förblir okända.
    Sant är att om upplevelsen förblir okänd så orsakar den inga följder för någon.

Lillkroken skrev 2025-09-19 17:45:26 följande:

sjävklart ska kvinnor också förstå? Det ena utesluter väl inte det andra. 

Då kanske man ska fråga sig själv, är det så här jag vill leva! Utan sex med min partner? Och göra något åt det.. och vara öppen med det. Att ljuga håller aldrig i längden. Lite som att äta kakan och ha kakan kvar? För det är väl ändå detta handlar om.. att man vill vara kvar med sin partner men ligga med andra? 

absolut inte bara mannens ansvar. Men du glömmer detaljen att kvinnan inte vet om att han är otrogen. Då är jag väldigt säker på att hon inte skulle vara lyckligare. Vill han verkligen leva med denna kvinnan? Han kanske ska lägga fram det då, att jag behöver sex, får jag ha sex utan relationer med andra kvinnor för att tillfredsställa mig ? Har kvinnan förstått att problemet är SÅ stort? Tveksamt. 

• Jimmy75
    Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-23 11:27:17 följande:

I det inlägget jag citerade uppfattar jag att det framgår att män behöver förstå (men i inlägget är det utelämnat/uteslutet att kvinnor också behöver förstå). Så uppfattade jag det.

Jag uppfattar trådstarten som att:
    Han faktiskt har frågat sig själv, att han faktiskt har försökt göra något åt det, men att han upplever att han har slut på bra lösningar eller goda alternativ.
    Alla människor ljuger, och uppenbarligen håller det i längden, människor och mänskligheten överlever och fortsätter utvecklas.
    Ja, jag uppfattar att han, likväl som hon och familjen och alla andra, vill att han ska leva kvar med sin partner.
    Trådstarten handlar om att TS ber om hjälp i sina funderingar gällande alternativet att ligga med någon annan.

Jag har absolut inte glömt detaljen att hon inte vet, tvärtom är det mera som en grundförutsättning i TS frågeställning, och delvis i mina resonemang, att hon ska få vara lyckligt ovetande, alltså slippa veta.
    I det fallet är jag säker på att det finns goda möjligheter att hon ska kunna vara lyckligare.
    Återigen, jag uppfattar i trådstarten att han verkligen vill leva med denna kvinna. Jag ser inte att det tvunget måste finnas någon som helst motsättning i detta.
    Jag uppfattar i trådstarten att TS har lagt fram problemet och jag tror att han har försökt sitt bästa för att få henne att förstå, men att detta inte är en framkomlig väg.

Men om du tycker och känner annorlunda än TS så både förstår och respekterar jag att det är så för dig som person.
    Men du måste också förstå och acceptera att andra människor, och TS, har rätt att känna och tycka annorlunda än du.

Just den här delen undrar jag över:

Du uttrycker dig som om det vore obestridliga fakta, och inte bara något som är hur du TROR att det ligger till. Obs här försöker jag inte hävda att du med säkerhet har fel. Med tror menar jag enbart positionen att inte säkert veta. 

min tolkning av det är därför att du har uppfattningen att det du skriver är fakta och inget som kan diskuteras eller visa sig vara på ett annat sätt. Utifrån min tolkning undrar jag då vad du stödjer det på när du skriver att många, till och med de flesta förblir okända? Bygger du det på faktabaserad information eller din egna uppfattning?

och att det inte orsakar följder för någon finns det också problem med men för att kunna ta en sak åt gången problematiserar jag inte det här. 

• Anonym (Slarva inte.)
    Jimmy75 skrev 2025-09-23 11:49:16 följande:
    Just den här delen undrar jag över:

Du uttrycker dig som om det vore obestridliga fakta, och inte bara något som är hur du TROR att det ligger till. Obs här försöker jag inte hävda att du med säkerhet har fel. Med tror menar jag enbart positionen att inte säkert veta. 

min tolkning av det är därför att du har uppfattningen att det du skriver är fakta och inget som kan diskuteras eller visa sig vara på ett annat sätt. Utifrån min tolkning undrar jag då vad du stödjer det på när du skriver att många, till och med de flesta förblir okända? Bygger du det på faktabaserad information eller din egna uppfattning?

och att det inte orsakar följder för någon finns det också problem med men för att kunna ta en sak åt gången problematiserar jag inte det här. 

Kan du acceptera följande konstaterande som fakta?
    "Sexuella upplevelser utanför äktenskapet förekommer"
    Jag ser det som givet att du och alla svarar ja på den frågan.

På detta följer en bedömning och individuellt tyckande,
    om du, jag och andra anser eller tror att det är "vanligt" eller inte.
    Det är självfallet inte möjligt fastställa hur olika individer bedömer ordet "vanligt".

Hur kan man bedöma om det sannolikt är "vanligt"?
    Jag, liksom väldigt många, gör bedömningen att det är vanligt.
    Ingen har någonsin sett någon som har haft avvikande uppfattning med någon grund för att påstå att det skulle vara ovanligt.
    Det finns oändligt många exempel och sätt att bedöma detta på och som leder fram till att de flesta betraktar det som vanligt.
    Men ordet vanligt är ju ingen vetenskaplig exakt måttenhet...

Ett litet men nära exempel:
    Vi befinner oss på Familjeliv, på forumet, under "Sex & samlevnad" finns en egen avdelning som heter "Otrohet". Den är mycket aktiv varje dag, faktiskt en av de som har mest aktivitet på hela detta forum.
    Finns utifrån detta enda lilla exempel anledning bedöma annat än att otrohet är vanligt förekommande?

Jag, liksom de allra flesta, bedömer, tror, med sannolikhet gränsande till visshet,  att:
    "Sexuella upplevelser utanför äktenskapet förekommer, och är vanliga." 
    Men självfallet är det upp till dig, för var och en, att bedöma hur du värderar ordet "vanlig".

Hur stor andel blir kända respektive förblir okända?
    Eftersom vi inte med fakta kan belägga det som förblir okänt så är fördelningen inte möjlig att fastställa på faktamässig grund. Detta är självklart.

Jag har alla anledningar, tusentals anledningar.., vara fullt och fast övertygad att många förblir okända och att det med största sannolikhet är en större andel som förblir okända än de som blir kända.
    Jag har inte en enda anledning, ingen enda sannolikhet, bedöma att det skulle kunna vara tvärtom.

Jag, liksom väldigt många, t ex de allra flesta (alla?) som yrkesmässigt arbetar med dessa och liknande frågor, gör samma bedömning grundad på sannolikhet.
    Ingen har någonsin sett någon som har kunnat presentera någon grund som skulle kunna leda till motsatt bedömning.
    Det finns oändligt många exempel och sätt att bedöma detta på och som leder fram till att de flesta betraktar det på detta sätt, med sannolikhet gränsande till visshet.

Jag anser mig ha mycket säker grund för att uttrycka mig som att jag upplever, bedömer, tror, med sannolikhet gränsande till visshet, att:
    "Sexuella upplevelser utanför äktenskapet förekommer, och är vanliga." 
    Och dessutom, med allra största sannolikhet, att det är en större andel som förblir okända än den andel som blir kända.
    En del (en del av flera...) i det jag anser vara säker grund är alltså att:
    Jag, liksom väldigt många, t ex de allra flesta (alla?) som yrkesmässigt arbetar med dessa och liknande frågor, gör samma bedömning grundad på erfarenhet och sannolikhet.

Men det borde vara självklart och givet för alla förstå att vare sig jag eller någon annan kan med fakta fastställa det som är okänt.
    Alla dessa sexuella upplevelser som förblir okända, hur många det är, hur vanligt det är, är självfallet inte möjliga att mäta, eftersom de är okända.

• Anonym (Calle)

Vet inte så mycket om hur andra har det men jag känner igen mig i frågeställningen.

Min erfarenhet är som följande. Var 45+ och samlivet med min hustru var minst sagt sporadiskt och oengagerat. Allt oftare började jag tänka på hur det skulle vara att ha sex med en annan kvinna, skulle jag klara av det? hur skulle det kännas?.  En dag tog jag chansen. Kvinnan var yngre och utstrålade en sexuell energi jag inte kunde motstå.  Jag gjorde på en gång klart för henne att det var enbart sex jag var ute efter och hon sa att det var detsamma för henne.

Det var en underbar upplevelse och det blev flera. Jag levde upp både fysiskt och psykiskt. Hemma med familjen fungerade allt bättre än på många år.  Men vad jag inte var beredd på var att känslorna för den nya kvinnan blev allt djupare och våra möten kom att innehålla mer än sex. Tillslut kom jag på mig själv med att vara mera rädd att mista henne än min familj. Efter någon veckas funderande bestämde jag mig för att avsluta förhållandet.  Men det var inte lätt, led alla helvetets kval.  

Idag har jag kommit över det hela men tänker fortfarande på henne.  Jag har ingen som helst tanke på andra kvinnor. Jag har haft mitt äventyr och är tacksam över det. Jag blev en lyckligare människa och vårt äktenskap blev bättre. 
    Vad ville jag ha sagt med allt detta? 

Jo, risken med att inleda förhållande på sidan om, är att du kommer att värdesätta detta högre än din familj. 

• Anonym (A)
    molly50 skrev 2025-09-20 12:03:19 följande:
    Tack! Glad Jag försöker,i alla fall. Glad
    Glad
  • Anonym (Ojoj)

Det här är ett klassiskt manligt dilemma. Mannen är egoistiskt och lat. 

Lat:
    Han kan arbeta på sitt förhållande för att få till ett sexliv. För oftast är det att lusten inte finns bär det är övriga problem i förhållandet som inte rättas till.

Men det orkar han inte, han vill att sexlivet magiskt ska fixas utan att fixa förhållandet.

Egoistisk.
    Istället att ha självrespekt/omtanke för sin partner och sig själv och inse att han inte vill eller kan fixa och lämnar förhållandet. Men han väljer ändå inte att lämna utan istället ser till att ha kakan och äta den istället. Han kan ha kvar tryggheten med en fru utan att anstränga sig att fixa det. Och samtigt skaffa en älskarinna där han får sina behov mötte. 

• Anonym (Slarva inte)
    Anonym (Ojoj) skrev 2025-09-27 16:20:05 följande:

Det här är ett klassiskt manligt dilemma. Mannen är egoistiskt och lat. 

Lat:
    Han kan arbeta på sitt förhållande för att få till ett sexliv. För oftast är det att lusten inte finns bär det är övriga problem i förhållandet som inte rättas till.

Men det orkar han inte, han vill att sexlivet magiskt ska fixas utan att fixa förhållandet.

Egoistisk.
    Istället att ha självrespekt/omtanke för sin partner och sig själv och inse att han inte vill eller kan fixa och lämnar förhållandet. Men han väljer ändå inte att lämna utan istället ser till att ha kakan och äta den istället. Han kan ha kvar tryggheten med en fru utan att anstränga sig att fixa det. Och samtigt skaffa en älskarinna där han får sina behov mötte. 

Det mest klassiska är att många kvinnor rent generellt väljer att skylla allt och alla problem på mannen, 
    och ofta på män generellt och i största allmänhet.

Kan detta i så fall, om man på motsvarande sätt följer ditt resonemang, i ännu högre utsträckning och ännu tydligare visa att "kvinnan är egoistisk och lat"?

Eller kan man förmoda att en sådan generalisering om kvinnor är fel.
    Och i så fall att din generalisering gällande män på motsvarande sätt är fel?

Men jag förstår att du förmodligen vidhåller att den ena generaliseringen är rätt medan den andra är fel...

Ditt resonemang följer samma mönster som vi ofta läser i i trådar på detta forum, och i liknande forum, att:
    Om en man är otrogen så är han en fähund, oftast en både lat och egoistisk fähund.
    Om en kvinna är otrogen så är det inte mer än rätt. Det är självfallet förståeligt och rätt eftersom hennes man, liksom alla män generellt, är en lat och egoistisk fähund...

Svar på tråden snälla hjälp mig..