• Anonym (Ensamhetsuger)

Ensam hela helgen igen :(

Jag är näst intill alltid ensam på helgerna. Jag längtar till helgen när jag jobbar men sedan när den väl är här har jag ingen att höra av mig till :/ och ingen som hör av sig till mig.

Vart kan man träffa någon när man nästan är 40? Bor i Stockholm. Skulle ju helst vilja ha en partner men det har jag typ gett upp. Den eviga singeln...

• Svar på tråden Ensam hela helgen igen :(
  • Anonym (Väldigtvanligt)

Väldigt vanligt att folk är ensamma idag och det är något många tyvärr får börja vänja sig vid. Särskilt om du är man och 40+ och inte haft något vidare socialt liv innan, bör du ställa in dig på att få fortsätta leva i ensamhet. Du kan ju alltid testa att dejta, men chansen är minimal att du får napp om du inte har något att erbjuda.

Bara att bita i det sura äpplet alltså.

• Anonym (Ensamhetsuger)
    Anonym (Väldigtvanligt) skrev 2025-09-26 20:05:30 följande:

Väldigt vanligt att folk är ensamma idag och det är något många tyvärr får börja vänja sig vid. Särskilt om du är man och 40+ och inte haft något vidare socialt liv innan, bör du ställa in dig på att få fortsätta leva i ensamhet. Du kan ju alltid testa att dejta, men chansen är minimal att du får napp om du inte har något att erbjuda.

Bara att bita i det sura äpplet alltså.

Ja det är nog vanligt, men det borde inte vara det. Jag vill gärna ta mig ur denna situation, främst med en livskamrat. Jag är inte 40+ ännu men jag är ju där om 1.5 år. Jag skulle gärna vilja vara en snäll pojkvän :( visa kärlek och även få kärlek. Kunna få en kram när man kommer hem ifrån jobbet. 

Vad anses att ha något att erbjuda? Har verkligen många människor något att erbjuda?
  • Anonym (Anonym)

TS

Skit i partner. Umgås med dina föräldrar. 

Gör inte dumma misstaget att du struntar i dina föräldrar. Umgås med dina föräldrar så mycket du kan. Det bästa man kan göra är att vara med sina föräldrar. 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Ensamhetsuger) skrev 2025-09-26 20:23:34 följande:
    Ja det är nog vanligt, men det borde inte vara det. Jag vill gärna ta mig ur denna situation, främst med en livskamrat. Jag är inte 40+ ännu men jag är ju där om 1.5 år. Jag skulle gärna vilja vara en snäll pojkvän :( visa kärlek och även få kärlek. Kunna få en kram när man kommer hem ifrån jobbet. 

Vad anses att ha något att erbjuda? Har verkligen många människor något att erbjuda?
    TS lyssna inte på @väldigtvanligt

Umgås med dina föräldrar och skit i en partner. Om du verkligen behöver en partner så går du på stan och frågar random snygga tjejers nummer och om de är singel. Men gör inte det. Umgås med dina föräldrar istället du får ut mycket mer av det. 
  • Anonym (Väldigtvanligt)
    Anonym (Ensamhetsuger) skrev 2025-09-26 20:23:34 följande:

Ååhh.. "livskamrat", det låter så gammeldags och utdaterat. Kan säga att det är sannerligen inte många som blir tillsammans pga "romantisk kärlek" idag. De flesta som blir ihop blir det av praktiska skäl, ELLER om det kan funka praktiskt, och för att man ska ha bra sex. 

"Livskamrat" låter som något som sjungs om i gamla dansbandslåtar.
  • Anonym (Ensamhetsuger)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-09-26 20:32:25 följande:

Gör inte dumma misstaget att du struntar i dina föräldrar. Umgås med dina föräldrar så mycket du kan. Det bästa man kan göra är att vara med sina föräldrar. 

Dom bryr sig inte så mycket, men jag träffar dom ibland. Jag vill också bli förälder som mina eventuellt barn kan hälsa på en dag.
    Anonym (Väldigtvanligt) skrev 2025-09-26 20:51:37 följande:
    Ååhh.. "livskamrat", det låter så gammeldags och utdaterat. Kan säga att det är sannerligen inte många som blir tillsammans pga "romantisk kärlek" idag. De flesta som blir ihop blir det av praktiska skäl, ELLER om det kan funka praktiskt, och för att man ska ha bra sex. 

Dom flesta har ändå det till slut. Att alltid leva ungkarlslivet är tråkigt. Man vill kunna få en kram ibland. Ha någon att mysa i soffan med och såna saker.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Ensamhetsuger) skrev 2025-09-26 21:08:24 följande:
    Dom bryr sig inte så mycket, men jag träffar dom ibland. Jag vill också bli förälder som mina eventuellt barn kan hälsa på en dag.
    Anonym (Väldigtvanligt) skrev 2025-09-26 20:51:37 följande:

Okej så du är den naiva typen. 

Varför klär du inte dig snyggt och går på bibliotek eller stan och stöter på snygga tjejer?

För att skaffa dig tjej får du vara beredd på att ragga lite. Gå på stan och fråga nummer. 
  • Anonym (Nicke78)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-09-26 20:32:25 följande:

TS

Det var nog något av det dummaste jag hört.

Skulle råda ts till precis tvärtom, träffa dina föräldrar så lite som möjligt för ingen vill ha en partner så inte klippt navelsträngen?.

Och för ditt egna välbefinnande så skall du såklart försöka träffa en partner, finns många olika sätt nätet var är tex populärt.
    Att träffa nya kompisar efter 40 är svårt tycker själv det är extremt svårt.
    Är 47 år själv man men har fru och tre barn vilket gör det kanske ännu svårare pga tiden inte räcker till.

Har du någon hobby? När jag var 30 skaffade jag motorcykel och genom de intresset träffade man många nya människor, för att nämna något Du kanske har något annat som du kan få samma möjlighet.

Men mitt största råd klamra dig inte fast vid dina föräldrar!
  • Anonym (Polipp)

Vad har du provat för att träffa folk? 

När jag flyttade till ett ställe där jag inte kände nån började jag gå kvällskurser och gick med i en förening för mitt intresse. Det blev ett sätt att garanterat få träffa folk ett par gånger i veckan. Jag typ glömmer hur man är social om jag inte är det på jättelänge. Det gäller att hålla igång. 

• Anonym (Polipp)

Och så håller jag med om att man ska vårda familjerelationerna (om inte familjen är helt knäpp). Mina syskon och föräldrar är superviktiga! 

Svar på tråden Ensam hela helgen igen :(