• Anonym (Ensamhetsuger)

Ensam hela helgen igen :(

Jag är näst intill alltid ensam på helgerna. Jag längtar till helgen när jag jobbar men sedan när den väl är här har jag ingen att höra av mig till :/ och ingen som hör av sig till mig.

Vart kan man träffa någon när man nästan är 40? Bor i Stockholm. Skulle ju helst vilja ha en partner men det har jag typ gett upp. Den eviga singeln...

• Svar på tråden Ensam hela helgen igen :(
  • Anonym (Ensamhetsuger)
    Anonym (Egentid) skrev 2025-09-28 22:19:19 följande:
    Jag vet inte, jag har ju vänner så jag vet ju inte hur en situation liknande din hade varit. Utan mina vänner hade livet känts färglöst, dom betyder mkt.

Tja, för mig är det viktigaste idag att ha meningsfulla och roliga konversationer. Jag är väl övermätt på förhållanden, den där kramen är liksom inte fristående. Den kommer med någon som vill ha en massa saker från en, som ibland inte alls vill kramas pga nån meningsskiljaktighet. Mysa i soffan, tja nästa dag behöver man göra en massa saker man kanske verkligen inte vill för att partnern tycker det är viktigt. Osv.

Jag menar inte att vara dum men i ditt fall låter en hund som mindre kravfyllt med råge.
    Ja det förstår jag. Men du tror inte det hade känts tomt om du aldrig hade haft en kärlek eller partner tidigare i livet?
  • Anonym (Mi)

Föreningslivet kan ge mycket på flera sätt. Sök upp föreningar som sysslar med sådant som du tycker är intressant. 

• Anonym (Mi)

Soultrain är en klubb som dyker upp ibland i Stockholmstrakten, någon gång har de haft en kryssning. Det är ett okomplicerat utehäng för personer 40+ skulle jag säga. 
    Sätt dig i baren och ta in något. 

Eller åk på en träningsresa! Tidskrifterna Må bra, Tara och M-magasin brukar ha sådana. Trevlig och vänlig stämning, och man behöver inte vara väldigt vältränad. 

Sedan finns det trevliga gruppresor, Scandorama och Rolfs flyg & buss har sådana. Om du är lite äventyrligare kan du resa med Rosa bussarna, mycket gemenskap.

• Anonym (Egentid)
    Anonym (Ensamhetsuger) skrev 2025-09-29 19:02:26 följande:
    Ja det förstår jag. Men du tror inte det hade känts tomt om du aldrig hade haft en kärlek eller partner tidigare i livet?
    Jag vet inte. Jag har lagt väldigt mkt energi på partners, tänk om jag lagt all den energin på mig själv istället. Jag hade sluppit bli bedragen med, bara en sån sak. 

Man kan få väldigt mkt smärta av relationer när det tar slut på tråkiga sätt, tänk på att du inte har behövt uppleva det.
  • Anonym (Mi)

Mötesplatsen är en mer serös dejtingapp. Match också.

• Anonym (Ensamhetsuger)
    Anonym (Egentid) skrev 2025-09-29 23:10:10 följande:
    Man kan få väldigt mkt smärta av relationer när det tar slut på tråkiga sätt, tänk på att du inte har behövt uppleva det.
    Det kan jag tänka mig. Men det finns ju ett citat "Det är bättre att ha älskat och förlorat än att aldrig ha älskat alls".
    Anonym (Mi) skrev 2025-09-29 23:28:22 följande:

Den testade jag för några år sedan. Inte en enda tjej som svarade där heller. Testat varenda svensk nätdejtingsida som finns.
  • Anonym (?)
    Anonym (Ensamhetsuger) skrev 2025-09-30 13:16:20 följande:
    Det kan jag tänka mig. Men det finns ju ett citat "Det är bättre att ha älskat och förlorat än att aldrig ha älskat alls".
    Anonym (Mi) skrev 2025-09-29 23:28:22 följande:

Den testade jag för några år sedan. Inte en enda tjej som svarade där heller. Testat varenda svensk nätdejtingsida som finns.
    Så sammanfattningsvis.
    Du är ensam utan socialt liv
    Dit liv består av jobb och titta på sport
    Du vill ha en flickvän/partner att fylla upp tomrummet i ditt liv
    Du har väldigt lite att erbjuda förutom en snäll man och många kramar
    Du är inte beredd att investera något eller färändra något som skullle underlätta för dig att träffa en flickvän

En sak till - hur många trådar på detta tema har du startat?
  • Anonym (Jessa)
    Anonym (Ensamhetsuger) skrev 2025-09-26 21:08:24 följande:
    Dom bryr sig inte så mycket, men jag träffar dom ibland. Jag vill också bli förälder som mina eventuellt barn kan hälsa på en dag.
    Anonym (Väldigtvanligt) skrev 2025-09-26 20:51:37 följande:
    Ååhh.. "livskamrat", det låter så gammeldags och utdaterat. Kan säga att det är sannerligen inte många som blir tillsammans pga "romantisk kärlek" idag. De flesta som blir ihop blir det av praktiska skäl, ELLER om det kan funka praktiskt, och för att man ska ha bra sex. 

"Livskamrat" låter som något som sjungs om i gamla dansbandslåtar.
    Dom flesta har ändå det till slut. Att alltid leva ungkarlslivet är tråkigt. Man vill kunna få en kram ibland. Ha någon att mysa i soffan med och såna saker.
    Vet du vad. Alla får inte alla en livskamrat till slut. Har vänner som typ alltid varit singel (eller vad jag vet om iaf, de kan ju haft någon flirt de aldrig pratat om under 30 år...). 

Grejen är att de umgås med vänner. Antingen har de vänner sedan barnsben eller träffat dem via något de är intresserade av. 

I en del fall är de nöjda, andra önskar livet vore annorlunda men det är som det är, man vill inte vara desperado heller. 

Så. Återigen som alla säger: skaffa dig VÄNNER!

Jag tipsade om Citypoolarna, du hat fått andra tips också. Börja där. Häng med på nåt som du tycker verkar vara kul. Gå på ett museum,  träningspass eller vad de nu erbjuder för aktiviteter och du gillar. 

Ta dig i kragen och sluta älta. 

Du skriver att du klär dig fint. Tycker din syster det (om du har någon) eller en tjejkompis? Kanske dags att ändra något i din stil. Behöver inte vara så drastiskt. Kanske en otippad färg eller en ny typ av plagg. Våga förändra!
  • Anonym (Jessa)
    Anonym (Jessa) skrev 2025-09-30 16:09:11 följande:
    Vet du vad. Alla får inte alla en livskamrat till slut. Har vänner som typ alltid varit singel (eller vad jag vet om iaf, de kan ju haft någon flirt de aldrig pratat om under 30 år...). 
    Skulle lägga till att de är inte 30 längre. Möjligen 30 med många plus då de är runt 50 eller över nu.
  • Anonym (Väldigtvanligt)
    Anonym (?) skrev 2025-09-30 13:25:53 följande:
    Så sammanfattningsvis.
    Du är ensam utan socialt liv
    Dit liv består av jobb och titta på sport
    Du vill ha en flickvän/partner att fylla upp tomrummet i ditt liv
    Du har väldigt lite att erbjuda förutom en snäll man och många kramar
    Du är inte beredd att investera något eller färändra något som skullle underlätta för dig att träffa en flickvän

En sak till - hur många trådar på detta tema har du startat?
    Det brukar väl vara ganska gängse för ensamma män som hänger på FL att de inte har så mycket att erbjuda och att de inte gärna ger sig ut i sociala sammanhang där de skulle kunna träffa någon. Om de åtminstone kunde gå utanför dörren och börja socialiera med folk skulle nog mycket vara vunnet för dem.
Svar på tråden Ensam hela helgen igen :(