Anonym (Ensamhetsuger) skrev 2025-09-26 21:08:24 följande:
Dom bryr sig inte så mycket, men jag träffar dom ibland. Jag vill också bli förälder som mina eventuellt barn kan hälsa på en dag.
Anonym (Väldigtvanligt) skrev 2025-09-26 20:51:37 följande:
Ååhh.. "livskamrat", det låter så gammeldags och utdaterat. Kan säga att det är sannerligen inte många som blir tillsammans pga "romantisk kärlek" idag. De flesta som blir ihop blir det av praktiska skäl, ELLER om det kan funka praktiskt, och för att man ska ha bra sex.
"Livskamrat" låter som något som sjungs om i gamla dansbandslåtar.
Dom flesta har ändå det till slut. Att alltid leva ungkarlslivet är tråkigt. Man vill kunna få en kram ibland. Ha någon att mysa i soffan med och såna saker.
Vet du vad. Alla får inte alla en livskamrat till slut. Har vänner som typ alltid varit singel (eller vad jag vet om iaf, de kan ju haft någon flirt de aldrig pratat om under 30 år...).
Grejen är att de umgås med vänner. Antingen har de vänner sedan barnsben eller träffat dem via något de är intresserade av.
I en del fall är de nöjda, andra önskar livet vore annorlunda men det är som det är, man vill inte vara desperado heller.
Så. Återigen som alla säger: skaffa dig VÄNNER!
Jag tipsade om Citypoolarna, du hat fått andra tips också. Börja där. Häng med på nåt som du tycker verkar vara kul. Gå på ett museum, träningspass eller vad de nu erbjuder för aktiviteter och du gillar.
Ta dig i kragen och sluta älta.
Du skriver att du klär dig fint. Tycker din syster det (om du har någon) eller en tjejkompis? Kanske dags att ändra något i din stil. Behöver inte vara så drastiskt. Kanske en otippad färg eller en ny typ av plagg. Våga förändra!