Anonym (Ensamhetsuger) skrev 2025-09-26 20:01:37 följande:
Ensam hela helgen igen :(
Jag är näst intill alltid ensam på helgerna. Jag längtar till helgen när jag jobbar men sedan när den väl är här har jag ingen att höra av mig till :/ och ingen som hör av sig till mig.
Vart kan man träffa någon när man nästan är 40? Bor i Stockholm. Skulle ju helst vilja ha en partner men det har jag typ gett upp. Den eviga singeln...
Jag kan ju ge dig ett annat perspektiv då, att leva med en partner är rätt ofta inte så jäkla roligt. Alla i familjen är bortresta denna helgen och jag har inte varit så här glad och avslappnad på länge, att vara själv kan vara helt gudomligt. Jag har kunnat vara med vänner, sysslat med hobbies och gjort nyttosaker som jag annars ofta blir störd i. Läst några fackböcker för mitt yrke, har aldrig möjlighet att göra sånt annars utan att nån rycker i mig.
På jobbet är det mkt socialt vilket jag oftast gillar, sen på helgen kommer kraven på god nyttig mat, aktiviteter och det ska vara städat och bra stämning. Har någon nån frågeställning som hur man ska bete sig mot kompisar så är det jag som diskuterar igenom. Det går i ett.
Jag förstår att du är nyfiken på och säkert längtar efter en relation och familj om du inte har upplevt det men vi som har det har en mer nykter syn på det. Jag vet många, inte bara jag som tycker att bilturen till/från jobbet är riktigt skön. Inga krav från nån.
Vem vet var jag hade varit i min karriär och vilka saker jag hade upplevt om jag hade varit singel och barnlös i mitt liv. Tanken baxnar faktiskt, vilka möjligheter.