Anonym (Anonym) skrev 2025-09-26 21:17:24 följande:
Okej så du är den naiva typen.
Varför klär du inte dig snyggt och går på bibliotek eller stan och stöter på snygga tjejer?
För att skaffa dig tjej får du vara beredd på att ragga lite. Gå på stan och fråga nummer.
Naiv anser jag mig inte vara. Jag klär mig ofta i jeans och skjorta. Jag är ju tyvärr lite blyg av mig (därför jag är i denna situation). Det har jag blivit för att jag blev nobbad av tjejer hela tiden när jag var yngre. Jag tror jag skulle kunna hålla liv i en relation bara jag fick en. Men väldigt svårt att skaffa mig en :/
Anonym (Nicke78) skrev 2025-09-26 21:22:05 följande:
Och för ditt egna välbefinnande så skall du såklart försöka träffa en partner, finns många olika sätt nätet var är tex populärt.
Har du någon hobby? När jag var 30 skaffade jag motorcykel och genom de intresset träffade man många nya människor, för att nämna något Du kanske har något annat som du kan få samma möjlighet.
Nätet är ju typ omöjligt. Jag har testat alla svenska dejtsidor utan framgång. På Tinder får jag inte en enda matchning. Jag har en hobby ja, gillar att se sport (live) men där träffar man inte så många nya och pratar med. Reser en hel del också.
Anonym (Polipp) skrev 2025-09-26 21:33:04 följande:
Vad har du provat för att träffa folk?
När jag flyttade till ett ställe där jag inte kände nån började jag gå kvällskurser och gick med i en förening för mitt intresse. Det blev ett sätt att garanterat få träffa folk ett par gånger i veckan. Jag typ glömmer hur man är social om jag inte är det på jättelänge. Det gäller att hålla igång.
Inte så mycket de senaste åren. Men jag har rest och haft dagliga aktiviteter med andra turister. Sedan har jag försökt med nätet men det är ju stendött. Fram tills för några år sedan var jag aktiv i lite allt möjligt, men när jag visade intresse för tjejer så backade dom. Som om jag vore ett missfoster som raggade :/ mitt självförtroende sedan alla dessa händelser har gjort att jag inte vågar visa intresse för tjejer längre.