felicityporter skrev 2025-09-27 00:19:05 följande:
Ge inte upp, är mitt bästa tips! Gå ut på helgerna, vare sig du vill eller inte och försök närma dig tjejer du tycker är intressanta. Gå med i olika föreningar och kurser där du eventuellt kan träffa någon tjej som är snäll och intressant. Sikta in dig på snälla tjejer och skippa de ?snyggaste?, du har ändå ingen chans på dessa och jag tror verkligen att det finns en snäll tjej som också har samma mål och värderingar i livet som du där ute. ❤️
Det värsta är att jag gav upp för några år sedan. Men nu är jag lite redo att ta tag i det igen. Jag har ju hunnit bli flera år äldre nu tyvärr. Vart ska jag gå ut på helgen för att träffa folk menar du? Jag var politiskt aktiv i ungdomsförbund mellan 20-30 men politiken har jag tröttnat på helt och hållet faktiskt. Jag har ingen att gå ut och ta en öl med heller längre.
Anonym (?) skrev 2025-09-27 08:34:58 följande:
Så problemet är inte att du är ensam en helg utan att du saknar partner?
Vad har du att erbjuda? Kille utan socialt liv med intresse att titta på sportTV hemma?
Jag går en hel del på LIVE-sport och andra evenemang också. Jag älskar att hitta på saker, men jag vill gärna inte alltid göra det ensam. Jag är mer aktiv än många av mina kollegor t.ex som bara sitter hemma och tittar på Netflix med sin tjej. Dom lyckas även fast dom varit mindre ute och rört sig än vad jag gjort.
Anonym (Nina) skrev 2025-09-27 08:46:47 följande:
Jag tror det är svårare när man närmar sig 40, och aldrig haft en partner. Jag ska vara lite ärlig med dig nu TS, från ett kvinnligt perspektiv. För män här kan inte svara för kvinnor och deras livsöden.
Dom flesta kvinnor i min ålder, jag är över 40. Lever oftast frivilligt som singlar. Jag har haft tidigare relationer med män , och jag har trauma i min bakgrund. Men jag har noll romantiskt intresse av män längre och kommer leva ensam tills jag dör.
Oftast är 99% män och som skriver dess trådar om ofrivilligt ensamhet. Mitt enda förslag är att du engagerar dig i aktiviteter och hobbies med andra människor. Möjligt att du kan träffa någon där. Men jag är en sådan kvinna, och vi söker oftast inte.
Du kanske någon gång har upplevt kärlek och intimitet? Det har inte jag. Min mamma tänker som dig nu efter mina föräldrar skiljdes att det är skönt att leva ensam. Men hon har ändå upplevt det andra en gång och passerat det stadiet i livet. Jag har aldrig haft den första kärleken ännu.
Ja det är oftast män som skapar dessa trådar, för de kvinnor som vill ha ett förhållande kan i 95% av fallen hitta någon. För oss män är det svårt. Vi ska ha allt. Vi ska vara långa, snygga, välbetalda och lägenhet i Stockholms innerstad. Eller hus på Solsidan.
Jag vet inte riktigt vilka dessa aktiviteter skulle vara? Jag volontärarbetar ibland, väldigt oregelbundet men det är svårt att skapa riktiga relationer där också.