Anonym (Jaha) skrev 2025-10-14 09:02:26 följande:
Nej, skälet till att du uttryckte dig vagt, var för att fultolka och spela ner betydelsen.
Och att svara att du inte tycker att dessa plagg symboliserar förtryck är inte att bemöta. Det är fortfarande så att många är av den åsikten, och därför finns debatten. Att fultolka och inte bemöta kommer inte att bidra till någon förändring eller mer positiv inställning. Om det nu är något du verkligen önskar.
Du vet ingenting om min avsikt så lägg ner, jag menar precis det jag skrev.
Många är av den åsikten ja, men det spelar ingen roll. Det viktiga anser jag är vad man tycker om Ebbas förslag, inte specifikt vad man skulle tycka om plaggen. Man kan fortfarande ogilla syftet med dessa plagg men samtidigt anse att det inte är staten som ska förbjuda huruvida kvinnor ska bära dem.
Istället för att citera mig och börja tjafsa om mina avsikter kan du ju själv bemöta, för jag ser att de enda inläggen du skrivit i tråden är direkt till mig.
Och nästa gång kan du istället fråga mig om varför jag inte tycker dessa plagg är förtryckande (eftersom du verkar tycka att det är viktigt av mig att skriva det i tråden), istället för att anta att jag kan läsa tankar.