• Zozoi

BIM december 2025

Hej! Här är tråden för alla som försöker få barn och har BIM i december.

Skriv gärna en kort presentation om dig själv och lägg in dig på listan här nedan. 

Nu hoppas vi på massa magiska december plus. Lycka till ❤️

• Svar på tråden BIM december 2025
  • Zozoi
    Anonym (längtar innerligt) skrev 2025-12-01 08:30:25 följande:
    Tack för svaret, då håller jag ut lite. Är rädd att stickorna visar ägglossning på gång för tidigt och att jag istället ber min man komma hem från jobbet ikväll. onsdag som dag för ägglossning stämmer bättre med min historik och i sånt fall är ju tisdag kväll en bättre kväll att komma hem.

Gaaaah. Detta pussel! 
    Förstår att det känns extra stress och oroligt för dig eftersom han inte är hemma hela tiden och att ni bara hade kunnat köra på din känsla/test rakt av. Det måste skapa en enorm inre stress 😩

Hoppas ni tajmar rätt! ✨🙌
  • Mioio
    Anonym (längtar innerligt) skrev 2025-12-01 06:55:21 följande:

Negativt igen nu på morgonen med CB digital. På Apoteas teststickor ser jag att det blir mörkare. Bifogar bilder från igår och idag. Svagare igår, starkare idag.Vilket ska jag lita på? Tom cirkel liksom? Tycker den borde blinka.

Är det cb advanced eller "vanlig"? För teststickorna är ju inte heller positiva än, även om de ökar. Så än så länge låter det inte som att de säger emot varandra! 
    Jag brukar köra på cb digital plus stickor men funderar på att spara stickorna tills cb blinkar... det har för mig hittills stämt väldigt bra att tydligt positivt test kommer ett par dagar efter blinkande cb.
  • Rumpetrollet

Negativt igen nu på morgonen med CB digital. På Apoteas teststickor ser jag att det blir mörkare. Bifogar bilder från igår och idag. Svagare igår, starkare idag.Vilket ska jag lita på? Tom cirkel liksom? Tycker den borde blinka.

Om jag hade sett det där på en sticka så hade jag räknat med att peak är ikväll eller imorgon (men det kan ju vara olika hur snabb stegring man har)och så 12-24 timmar till ägglossning efter det, så då är ju ikväll eller imorgon kväll helt optimalt, så att ni är säker på att det inte blir för sent. 
  • Rumpetrollet

Om du testar med advanced så mäter den även östrogen och det är det som avgör om den blinkar. Inte en svag stegring av LH. Om man börjar testa lite för sent med advanced så missar den stegring av östrogen och kommer bara att ge en fast gubbe när LH är tillräckligt hög. Så troligen så började du lite sent och kommer få fast gubbe direkt typ imorgon. 
  • Anonym (Elen)
    Hejasommaren skrev 2025-12-01 06:36:43 följande:
    Åh kul att du delar! Alltid bra att ha något att jämföra med också 🥰 känns generellt som att NC alltid sätter ut ÄL lite senare än många andra appar. Det ser ju onekligen lovande ut med den höga tempen tycker jag! Nu vet jag inte hur mycket det diffat i klockslag som du tempat eftersom den markerar att du tagit tempen en annan tid men så länge det inte är allt för stor skillnad så hoppas jag att det är pga graviditet som tempen är högre den här gången 🥰 håller tummarna att den även var fortsatt hög när du vaknade!

Här var jag så himla glad igår pga den höga tempen som tog sig ett skutt uppåt. Lika nedslagen blev jag idag när tempen dykt.. blev genast påmind att man inte ska lägga allt för stor vikt vid tempen utan försöka hålla humöret uppe ändå - lättare sagt än gjort 😅 har dock kollat igenom galleriet på FF nu på morgonen och kikat på andra grafer som haft dipp under lutealfasen så nu känner jag mig lite bättre till mods så ska inte kasta in handduken ännu. Får se vad tempen visar imorgon om man vågar testa då.. annars är målet att hålla sig till onsdag beroende på hur tempen utvecklar sig. 🤞🏻
    Tyvärr fick jag mig ett nedslag när jag vaknade i natt och tempen sjunkit, usch känns som ett slag i magen så idag har inte varit min bästa dag. Bara känt mig så ledsen och nere, nu vet jag att mensen dyker upp antingen imorgon eller onsdag😭
    Tråkigt att du med fått lägre temp i morse men hoppas din går upp igen ❤️
  • Hejasommaren
    Anonym (Elen) skrev 2025-12-01 17:35:39 följande:
    Tyvärr fick jag mig ett nedslag när jag vaknade i natt och tempen sjunkit, usch känns som ett slag i magen så idag har inte varit min bästa dag. Bara känt mig så ledsen och nere, nu vet jag att mensen dyker upp antingen imorgon eller onsdag😭
    Tråkigt att du med fått lägre temp i morse men hoppas din går upp igen ❤️
    Men så trist! Är du säker på att det är mensen som är på G? vill minnas att din BIM är mer mot veckoslutet? Det är ju verkligen både fördel och nackdel med att tempa, skönt att bli ?förvarnad? men också så oerhört nedslående 😔
  • Anonym (Elen)
    Hejasommaren skrev 2025-12-01 18:45:11 följande:
    Men så trist! Är du säker på att det är mensen som är på G? vill minnas att din BIM är mer mot veckoslutet? Det är ju verkligen både fördel och nackdel med att tempa, skönt att bli ?förvarnad? men också så oerhört nedslående 😔
    Jag vet inte men det känns så, haft molande i magen oxå idag. Tempen sjönk ner till 36,45 så det var rätt mycket det sjönk men NC säger mens på torsdag och fertilt friend säger på onsdag så vi får se när den dyker upp ❤️
  • Anonym (längtar innerligt)
    Rumpetrollet skrev 2025-12-01 12:55:42 följande:
    Om jag hade sett det där på en sticka så hade jag räknat med att peak är ikväll eller imorgon (men det kan ju vara olika hur snabb stegring man har)och så 12-24 timmar till ägglossning efter det, så då är ju ikväll eller imorgon kväll helt optimalt, så att ni är säker på att det inte blir för sent. 
    Är rädd för det och då blir det försent denna cykel. Han kan inte komma hem förrän imorgon kväll. Tycker ändå det är konstigt att det digitala inte ger utslag alls. Så har det aldrig gjort förr?
  • Anonym (Elen)
    Anonym (längtar innerligt) skrev 2025-12-01 19:51:42 följande:
    Är rädd för det och då blir det försent denna cykel. Han kan inte komma hem förrän imorgon kväll. Tycker ändå det är konstigt att det digitala inte ger utslag alls. Så har det aldrig gjort förr?
    Testar du en gång om dagen eller flera? Tex morgon och kväll? Ibland passerar LH toppen väldigt snabbt och det kan missas om man tex bara testar på morgonen ❤️
  • Anonym (längtar innerligt)
    Rumpetrollet skrev 2025-12-01 12:59:00 följande:
    Om du testar med advanced så mäter den även östrogen och det är det som avgör om den blinkar. Inte en svag stegring av LH. Om man börjar testa lite för sent med advanced så missar den stegring av östrogen och kommer bara att ge en fast gubbe när LH är tillräckligt hög. Så troligen så började du lite sent och kommer få fast gubbe direkt typ imorgon. 
    tack för den förklaringen, så kanske det är. Jag testade första testen en dag senare än vanligt för att spara in på de få testen jag hade kvar. Kanske dumsnålt och har skapat en del extra stress. Jag tror det är advanced. Det är den som kan hitta flest fertila dagar.
Svar på tråden BIM december 2025