• Zozoi

BIM december 2025

Hej! Här är tråden för alla som försöker få barn och har BIM i december.

Skriv gärna en kort presentation om dig själv och lägg in dig på listan här nedan. 

Nu hoppas vi på massa magiska december plus. Lycka till ❤️

• Svar på tråden BIM december 2025
  • Grönbär
    1/12 - Ayla
    4/12 - Zozoi

4/12 - Anonym4042
    5/12 - hejasommaren 
    6/12 - Anonym (Elen)
    7/12 - Lavi
    9/12 - Vallmo93
    9/12 - Elly
    12/12 - Tjej90sve
    13/12 - Labella9
    14/12 - Nemi
    14/12 - Elisand
    16/12 - Otålig!
    17/12 - Juliflicka
    17/12 - En som längtar
    17/12 - Längtar innerligt

20/12 - Mioio
    20/12 - Bebo7890
    22/12 - Babysheep
    26/12 - Hemliganatta
    28/12 - Grönbär
  • Anonym (Nemi)

Fick positivt på clearblue digitala i onsdags (dag 14 i min cykel) och idag dag 18 börjar jag få ömma bröst så misstänker att ägglossningen då passerat och progesteron börjar öka. Vi har myst mån, tis, tors denna vecka. Har vi täckt de viktigaste dagarna tror ni? Borde man mysa idag också eller borde jag ta att brösten ömmar som att tiden är förbi?

Vill typ inte att mys-perioden ska vara förbi en för sen kommer bara den där jobbiga väntan till BIM. 😅

• Anonym (Elen)

Ni som har BIM nu i veckan, hur känner ni er? Har ni testat något eller ska ni testa? ????🏼

Jag kunde ju inte hålla mig och tog ett digital testa tidigt i morse, det stod inte gravid. Fick för mig att det kunde bli ett plus då jag fortfarande har ömma bröst och min temperatur ligger på 36,83 idag oxå.. men ack så fel jag hade. Så känner mig rätt nerdämpad nu, vet att det fortfarande kan varit tidigt men tror ändå inte de. 

Mensen kommer med största sannolikhet komma nu i veckan och det är något annat som håller min temp hög 🥺????

• Zozoi
    Anonym (Ayla) skrev 2025-11-30 09:20:18 följande:
    Visst minns jag rätt att ni har försökt länge med syskon och att du också behövt göra ett ganska sent avbrytande? Jag känner så med dig och håller tummarna för en magisk julklapp i år ✨💕

Ingen mens ännu, så hoppet är väl inte helt ute som du säger. Om den inte kommit imorgon ska jag köpa fler gravtester och testa igen. 🙏 Jag har aldrig kört med äl-stickor eller tempat så har inte exakt koll på äl. Men enligt appen ska det ha varit 14/11.
    Det stämmer att vi försökt länge med syskon, i över två års tid nu. Men jag har inte gjort något avbrytande.

Håll hoppet uppe sålänge inte mensen dyker upp, eftersom du inte tempat eller testat med ägglossningstest så kan ju din ägglossning ägt rum senare än vad du tror och därför är du för tidigt i cykeln för att få plus än. Avvakta några dagar och kommer den inte så tycker jag att du tar ett nytt test 💕 Hur lång brukar din cykel vara?

Tack för all din pepp, jag vill hoppas & tro att det är min tur efter all väntan nu 🤞✨
  • Zozoi
    Anonym (Nemi) skrev 2025-11-30 13:08:46 följande:

Fick positivt på clearblue digitala i onsdags (dag 14 i min cykel) och idag dag 18 börjar jag få ömma bröst så misstänker att ägglossningen då passerat och progesteron börjar öka. Vi har myst mån, tis, tors denna vecka. Har vi täckt de viktigaste dagarna tror ni? Borde man mysa idag också eller borde jag ta att brösten ömmar som att tiden är förbi?

Vill typ inte att mys-perioden ska vara förbi en för sen kommer bara den där jobbiga väntan till BIM. 😅

Låter som ni ändå täckt upp bra tycker jag ☺️

Men känner du för mys idag så kör på! Det skadar ju inte. Men jag tror att ni täckt upp det fertila så gott som ni har kunnat 🙏
  • Anonym (Ayla)
    Anonym (Elen) skrev 2025-11-30 11:48:12 följande:
    Det är som ni säger, hoppet lever fortfarande då mensen inte kommit ????
    Det är svårt att veta exakt för dig när du inte har tempat eller tagit äl-stickor, för även om appen förutsätter när mensen ska komma så kan det skiljas åt mellan cyklarna. Har du alltid lika lång cykel? Tex 28 dagar?
    Min cykel kan variera mellan 26-32 dagar, men oftast är den 28 dagar. Så det räknas ju ändå som regelbundet. Har inte känt behov av äl-tester och liknande då jag inte har haft svårt att bli gravid tidigare. Första gången tog det ca ett halvår och andra gången gick det ännu snabbare. Men den gången slutade ju tyvärr i ett väldigt sent avbrytande. 💔 Därav att det är så uppslitande att gå och vänta på bim nu. Vill inget hellre än att bli gravid igen. Skulle haft BF nu i vinter. 🥺

Såg att du också tagit ett test nu som var negativt. Konstigt med den förhöjda tempen och ändå negativt test, förstår din känsla!! Lite samma här, mens som borde komma men inte kommit, och lite andra tecken, men ändå negativt test. Suck. Blir spännande att se vad som händer kommande dagarna för oss...
  • Zozoi
    Anonym (Elen) skrev 2025-11-30 14:08:24 följande:

Ni som har BIM nu i veckan, hur känner ni er? Har ni testat något eller ska ni testa? ????🏼

Jag kunde ju inte hålla mig och tog ett digital testa tidigt i morse, det stod inte gravid. Fick för mig att det kunde bli ett plus då jag fortfarande har ömma bröst och min temperatur ligger på 36,83 idag oxå.. men ack så fel jag hade. Så känner mig rätt nerdämpad nu, vet att det fortfarande kan varit tidigt men tror ändå inte de. 

Mensen kommer med största sannolikhet komma nu i veckan och det är något annat som håller min temp hög 🥺????

Jag tror att jag kanske fick en nidblödning (implantationsblödning) i fredags. En persikofärgad flytning, vilket jag aldrig har/haft tidigare.

Det känns spännande men jag vet inte säkert att det var det såklart men när jag sett bilder så ser det exakt ut som en konstaterad nidblödning på en bild. Så det blev genast lite mer hoppfullt.

Jag har inte testat än och tänker att jag avvaktar till tisdag eller onsdag med att testa. Vill inte testa för tidigt denna gång utan avvakta lite mer.

Hoppas det inte är mensen på gång och försök håll hoppet uppe om tempen är hög 🙌
  • Anonym (Ayla)
    Zozoi skrev 2025-11-30 15:36:45 följande:
    Det stämmer att vi försökt länge med syskon, i över två års tid nu. Men jag har inte gjort något avbrytande.

Håll hoppet uppe sålänge inte mensen dyker upp, eftersom du inte tempat eller testat med ägglossningstest så kan ju din ägglossning ägt rum senare än vad du tror och därför är du för tidigt i cykeln för att få plus än. Avvakta några dagar och kommer den inte så tycker jag att du tar ett nytt test 💕 Hur lång brukar din cykel vara?

Tack för all din pepp, jag vill hoppas & tro att det är min tur efter all väntan nu 🤞✨
    Förlåt, det är lätt att blanda ihop alla användare här, men då mindes jag rätt om det där med syskonförsök iaf. Kan bara föreställa mig hur påfrestande det måste vara att ha kämpat så länge som ni gjort. ❤️❤️

Svarade Elen här ovan angående min cykel. Den varierar mellan 26-32 dagar men är oftast 28. Appen förutsåg äl den 14/11 och vi hade sex den 9/11, 10/11, 11/11, 13/11, 16/11 och 17/11. Vad knäppt det känns att skriva ut det här, men ja alla ni här i tråden fattar. 😅
  • Anonym (Elen)
    Anonym (Ayla) skrev 2025-11-30 15:41:55 följande:
    Min cykel kan variera mellan 26-32 dagar, men oftast är den 28 dagar. Så det räknas ju ändå som regelbundet. Har inte känt behov av äl-tester och liknande då jag inte har haft svårt att bli gravid tidigare. Första gången tog det ca ett halvår och andra gången gick det ännu snabbare. Men den gången slutade ju tyvärr i ett väldigt sent avbrytande. 💔 Därav att det är så uppslitande att gå och vänta på bim nu. Vill inget hellre än att bli gravid igen. Skulle haft BF nu i vinter. 🥺

Såg att du också tagit ett test nu som var negativt. Konstigt med den förhöjda tempen och ändå negativt test, förstår din känsla!! Lite samma här, mens som borde komma men inte kommit, och lite andra tecken, men ändå negativt test. Suck. Blir spännande att se vad som händer kommande dagarna för oss...
    Ja då är den rätt regelbunden ja. Usch jag kan inte ens föreställa mig det du gått igenom❤️ Förstår att du inget hellre vill än att bli gravid igen och jag hoppas verkligen det är din tur snart 🤞🏼
    Jag har aldrig varit gravid men det är något jag längtar enormt efter, nästan så det gör ont emellanåt speciellt när ens nära och kära skaffar barn och man själv försökt sååå länge 😢 
    Ja jag tycker oxå de är konstigt med tanke på tempen, men jag kanske har en infektion eller något liggandes som är påväg att bryta ut som jag inte känner av, har ju inte feber eller så. Är trött men de känns det som jag alltid är iaf 😅 
    Jag håller tummarna att det går vägen för oss och som du säger spännande att se hur dagarna blir för oss. Uppdatera gärna ❤️
  • Anonym (Elen)
    Zozoi skrev 2025-11-30 15:42:31 följande:
    Jag tror att jag kanske fick en nidblödning (implantationsblödning) i fredags. En persikofärgad flytning, vilket jag aldrig har/haft tidigare.

Det känns spännande men jag vet inte säkert att det var det såklart men när jag sett bilder så ser det exakt ut som en konstaterad nidblödning på en bild. Så det blev genast lite mer hoppfullt.

Jag har inte testat än och tänker att jag avvaktar till tisdag eller onsdag med att testa. Vill inte testa för tidigt denna gång utan avvakta lite mer.

Hoppas det inte är mensen på gång och försök håll hoppet uppe om tempen är hög 🙌

Åhh hoppas den persiko färgade flytningen betyder något bra 🤞🏼 Har aldrig varit med om nidblödning men det låter som det skulle kunna vara så för dig och tiden stämmer ju bra in, hoppas!!! 

Ja jag försöker hålla hoppet uppe ❤️
    Vi får uppdatera här hur det går för oss i veckan❤️

Svar på tråden BIM december 2025