• Zozoi

BIM december 2025

Hej! Här är tråden för alla som försöker få barn och har BIM i december.

Skriv gärna en kort presentation om dig själv och lägg in dig på listan här nedan. 

Nu hoppas vi på massa magiska december plus. Lycka till ❤️

• Svar på tråden BIM december 2025
  • Zozoi
    Anonym (Elen) skrev 2025-11-27 18:17:59 följande:
    Ja det har vi ju, kul att följa exakta datum och skillnaden eller likheterna mellan oss 🥰
    Jag har haft rätt svängigt humör i veckan, asså mycket humörsvängningar, ångest och oro, varit nedstämd och känslig så alltså väldigt PMS, men känns typ tidigt för de men det kanske det inte är? Var som värst igår😅 Idag har jag kännt mig bättre men en känsla av att jag ska dra på mig förkylning och min temp ligger rätt högt så är säkert något sånt som ligger i kroppen. 
    Jag ska försöka att inte testa, eftersom jag tempar så är den rätt avgörande för mig om jag blir sugen på att testa eller inte. Ligger den högt eller iaf högre så blir jag genast nyfiken men om inte så vet jag redan säkert, men ibland så sjunker min temp så sent så jag hinner bli lurad och testar🙈
    hur är det med dig? Är de något som sticker ut eller känns det som ?vanligt??

Samma här med humöret för min del men annars inget märkbart än. Känns dock lite tidigt för symtom. 
    När jag blev gravid med mitt första barn så var mina första symtom egentligen rikligt med ökade flytningar. Då testade jag typ BIM+5 för jag hade ingen aning om att jag var gravid och trodde mensen skulle komma varje dag efter beräknad mens för jag hade molvärk från BIM.

Jag tempar inte så har ingen koll på min temp alls utan får gå på symtom eller bara testa för att se helt enkelt.

Det vore en dröm nu att få ett plus på stickan efter negativa tester i två år 🥺🤞❤️

• Anonym (Elen)
    Zozoi skrev 2025-11-27 19:32:13 följande:

Samma här med humöret för min del men annars inget märkbart än. Känns dock lite tidigt för symtom. 
    När jag blev gravid med mitt första barn så var mina första symtom egentligen rikligt med ökade flytningar. Då testade jag typ BIM+5 för jag hade ingen aning om att jag var gravid och trodde mensen skulle komma varje dag efter beräknad mens för jag hade molvärk från BIM.

Jag tempar inte så har ingen koll på min temp alls utan får gå på symtom eller bara testa för att se helt enkelt.

Det vore en dröm nu att få ett plus på stickan efter negativa tester i två år 🥺🤞❤️

Ja jag tycker oxå det känns tidigt med symtom och månaderna när man tror man känner någon form av gravidsymtom så är det inget 🥴
    Ja jag har hört att vissa har det så, jag har aldrig varit gravid så har ingen att jämföra med eller så. Vet liksom inte hur det ska kännas eller inte kännas, men vet det är så unikt för alla dock. 

Tycker de är både fördel och nackdel att tempa för jag har blivit så lurad flera gånger när jag legat högt eller högre än vad jag brukar 😒

Ja verkligen, vi har oxå försökt i över två år🥺 det tar på en på flera sätt att månad efter månad mötas av mens och inget plus, men jag hoppas verkligen vi alla får plus nu i tidig julklapp❤️

• Anonym (Ayla)

Jag tycker att jag känt av lite gravidsymptom och började få upp hoppet, men nu i morse fick jag en pytteliten rosa flytning. Ibland börjar mensen så😞 Har BIM 1/12 så hade tänkt testa tidigast nu i helgen... 

• hemliganatta

1/12 - Ayla
    4/12 - Zozoi

4/12 - Anonym4042
    5/12 - hejasommaren 
    6/12 - Anonym (Elen)
    7/12 - Lavi
    9/12 - Vallmo93
    9/12 - Elly
    12/12 - Tjej90sve
    13/12 - Labella9
    14/12 - Nemi
    14/12 - Elisand
    16/12 - Otålig!
    17/12 - Juliflicka
    17/12 - En som längtar
    17/12 - Längtar innerligt

20/12 - Mioio
    20/12 - Bebo7890
    22/12 - Babysheep
    26/12 - Hemliganatta

• Anonym (Elly)

Har en liten fundering det här med att ha sex dagarna/dagen innan ägglossning att det sägs vara optimalt för att det ska ta sig och bli graviditet.

Men stämmer det verkligen? För mig har det inte stämt iaf. Då har jag också vart säker på att jag fått ägglossning den dagen utifrån test och sedan när mensen kom.

Har det fungerat för er? Eller känner mig någon det har fungerat på? Antar att det krävs vissa förutsättningar för att det ska fungera tex att spermier ska överleva ett helt dygn osv.

• Zozoi
    Anonym (Elly) skrev 2025-11-28 10:21:25 följande:

Har en liten fundering det här med att ha sex dagarna/dagen innan ägglossning att det sägs vara optimalt för att det ska ta sig och bli graviditet.

Men stämmer det verkligen? För mig har det inte stämt iaf. Då har jag också vart säker på att jag fått ägglossning den dagen utifrån test och sedan när mensen kom.

Har det fungerat för er? Eller känner mig någon det har fungerat på? Antar att det krävs vissa förutsättningar för att det ska fungera tex att spermier ska överleva ett helt dygn osv.

Helt ärligt så vet jag inte vad som är mest optimalt egentligen men jag försöker tänka att det är lika viktigt att ha samlag både dagarna/dagen innan som egentligen samma dag som positivt och gärna någon dag efter det också. För att verkligen täcka. 

Men sen läser man ju att spermier KAN leva upp till 5 dygn, men absolut ingen vet ju om dom gör det 😅
    Så det är nog väldigt individuellt. 

• Zozoi
    Anonym (Ayla) skrev 2025-11-28 07:54:10 följande:

Jag tycker att jag känt av lite gravidsymptom och började få upp hoppet, men nu i morse fick jag en pytteliten rosa flytning. Ibland börjar mensen så😞 Har BIM 1/12 så hade tänkt testa tidigast nu i helgen... 

Hoppas att det inte blir mer än en liten blödning, så länge mensen inte kommer igång ordentligt så finns ju fortfarande ett hopp.

Håller tummarna för dig 🙏❤️
  • Zozoi

Någon som har erfarenhet av nidblödning och det sen visade sig att ni var gravida? Hur såg den ut? ☺️

• Anonym (längtar innerligt)

Vi blev spontant gravida i december förra året och då hade vi sex vad jag efterhand har insett flera dagar före ägglossning. Så för vår del överlevde spermierna iaf fyra dagar. Nu försöker vi täcka upp två dagar före, samma dag som positivt test samt morgonen efter. Hoppas att det kommer räcka. ✊🏻

• Anonym (Elly)
    Anonym (längtar innerligt) skrev 2025-11-28 17:18:07 följande:

Vi blev spontant gravida i december förra året och då hade vi sex vad jag efterhand har insett flera dagar före ägglossning. Så för vår del överlevde spermierna iaf fyra dagar. Nu försöker vi täcka upp två dagar före, samma dag som positivt test samt morgonen efter. Hoppas att det kommer räcka. ✊🏻

Spännande att det fungera för er 😊 då är du säker på att ägglossning skedde 4 dagar efter? 

Då måste ni ha haft förutsättningar för att spermier skulle stanna kvar och vänta in ägglossning.Det är super intressant tycker jag! 😊

Svar på tråden BIM december 2025