• Zozoi

BIM december 2025

Hej! Här är tråden för alla som försöker få barn och har BIM i december.

Skriv gärna en kort presentation om dig själv och lägg in dig på listan här nedan. 

Nu hoppas vi på massa magiska december plus. Lycka till ❤️

• Svar på tråden BIM december 2025
  • isa94
    Anonym (Otålig!!) skrev 2025-12-14 16:04:36 följande:
    Hej! Ja- dessa från CB är tyvärr ökända för torkstreck- har du tillgång till ett digitalt istället? Håller tummarna!
    Är säkert bara torksträck.. har ett digitalt, men tempen sjönk som sagt i morse så avvaktar med det. 
  • Anonym (längtar innerligt)

Usch är så jäkla låg nu och tycker allt är skit. Mkt på gång i livet generellt, och så denna karusellen på det? Hatar att mensen kommer att komma på onsdag och hatar att det snart är jul och min gravida svägerska kommer. Hatar, hatar, hatar. Och hatar att jag hatar. Men vet inte hur jag ska hantera det. tänk jag får en total panikångest attack?

Tycker också ert är skit redan nu då jag vet att vi inte heller kommer att lyckas få till nåt mys vid ägglossningen vid nyår pga omöjligt då vi är många på liten yta.

Fan, förlåt för depp men livet är verkligen inte bara kul. Gläds mer er som fått plus men det känns oerhört avlägset här. 

• Anonym (Bönan)

Hej! grattis till er som plussat! Och till er som det inte gick lika bra för ska jag hålla tummarna för! 
    Äl var den 4 december och bim är mellan 18-20 tror jag. Ska försöka vänta med test tills åtminstone tisdag?men under kvällen har jag haft lite rosa-aktigt slem och mikroskopisk spottning, den enda gången som jag någonsin haft någon slags blödning som inte var solklar mens var implantationsblödning med vårat enda barn som nu är 10 månader så hoppet är skyhögt just nu, tempen hade även stigit ordentligt idag. 

• isa94
    Anonym (längtar innerligt) skrev 2025-12-14 18:38:07 följande:

Usch är så jäkla låg nu och tycker allt är skit. Mkt på gång i livet generellt, och så denna karusellen på det? Hatar att mensen kommer att komma på onsdag och hatar att det snart är jul och min gravida svägerska kommer. Hatar, hatar, hatar. Och hatar att jag hatar. Men vet inte hur jag ska hantera det. tänk jag får en total panikångest attack?

Tycker också ert är skit redan nu då jag vet att vi inte heller kommer att lyckas få till nåt mys vid ägglossningen vid nyår pga omöjligt då vi är många på liten yta.

Fan, förlåt för depp men livet är verkligen inte bara kul. Gläds mer er som fått plus men det känns oerhört avlägset här. 

Är helt med dig! jag älskar julen, men tycker allt bara känns skit nu! Och känns hemskt att kännas, men känns som ett slag varje gång jag ser någon plussar eller ALLA på sociala medier som nu går ut med graviditeter till höger och vänster. Jag hae verkligen ingen lust med någonting alls just nu.. 
    isa94 skrev 2025-12-14 18:56:14 följande:
    Är helt med dig! jag älskar julen, men tycker allt bara känns skit nu! Och känns hemskt att kännas, men känns som ett slag varje gång jag ser någon plussar eller ALLA på sociala medier som nu går ut med graviditeter till höger och vänster. Jag hae verkligen ingen lust med någonting alls just nu.. 
    Hemskt att skriva, men det känns skönt att inte vara ensam i det. NÅN fattar. Kram ❤️❤️❤️
  • Anonym (Otålig!!)
    Anonym (längtar innerligt) skrev 2025-12-14 18:38:07 följande:

Det är HELT OKEJ att känna så. Och man får lov att ha flera känslor i huvudet samtidigt- man är såklart glad för andra men tycker det SUGER för ens egen del. 100% förståeligt och naturligt, skickar styrkekramar!

Gällande nyår: har sett att en del använder kit för heminseminering, hade det varit enklare att smussla med?
    Anonym (Otålig!!) skrev 2025-12-14 19:31:34 följande:
    Det är HELT OKEJ att känna så. Och man får lov att ha flera känslor i huvudet samtidigt- man är såklart glad för andra men tycker det SUGER för ens egen del. 100% förståeligt och naturligt, skickar styrkekramar!

Gällande nyår: har sett att en del använder kit för heminseminering, hade det varit enklare att smussla med?
    Kanske, men vet ärligt inte om jag får med mannen på det tåget. Det är i ärlighetens namn lite ansträngt redan som det är. Jag har inte mått riktigt bra sedan vårt avbrytande och det är svårt att få till nåt som känns okej i det här. Man lever i sorg samtidigt som man försöker gå vidare. Svägerskans besked att de väntade smått var liksom spiken i kistan. Jag trodde jag var på väg att bli okej men pang så låg jag på botten igen när jag fick veta. Så jävulskt orättvist är känslan.

Men jag ska undersöka vidare med heminsemination. En barndomsvän och hennes flickvän blev gravida så med donatorsperma, så det verkar ju kunna fungera iaf. 
  • Msboso

Hej! Jag hoppar in här, har inte läst alla inlägg då det blivit en del. Men tänker att jag delar med mig lite om våra graviditetsplaner.

Jag och min partner, båda 36 år, har försökt nu i fyra månader. Jag har normalt sätt oregelbunden mens, allt mellan 26-36 dagars cykler, senaste tiden har dock cyklerna varit rätt så regelbundna, runt 27-29 dagar. Nu är jag inne på dag 36 av min cykel (tar inte ÄL-test så vet inte när den var), hade negativt gravtest imorse, men känner av mer gravsymtom än om mensen skulle komma. Har exempelvis varit lite illamående till och från, korta perioder, lite yrslig och humörsvängninga. Idag fick jag exempelvis lite ont i nedre delen av magen, i samband med det blodtrycksfall och illamående, kräkningen var nära kan jag lova. Kan detta vara ett gravsymtom eller letar jag bara tecken? 

Har ett barn på 7 år snart med annan partner och längtar verkligen ihjäl mig efter ett syskon ❤️

Vet inte riktigt när min BIM-dag är, men vet iaf att mensen känns sen. Håller mina tummar !

• Labella9
    Nu vågar jag sätta mitt plus i listan. Tog ett digitalt idag på Bim+1. Otroligt!! ❤️

För er som är intresserade av symtom så fick jag muntorrhet och otroligt sträv tunga efter äl. Brösten blev inte lika ömma som dom blir dir efter äl i vanliga fall. Annars ingenting. Testade negativt äl+10 och äl+11. Jag hänger kvar i tråden och hejar på er andra. 

1/12 - Ayla ➖
    4/12 - Zozoi ➕️
    4/12 - Anonym4042 ➖
    5/12 - Filippa ➕️
    5/12 - hejasommaren ➕️
    6/12 - Anonym (Elen) ➖
    7/12 - Lavi ➖
    9/12 - Vallmo93 ➖
    9/12 - Elly
    12/12 - Tjej90sve
    13/12 - Labella9 ➕️
    13/12 - Anonyma 
    14/12 - Nemi
    14/12 - Elisand
    15/12 - En som längtar
    16/12 - Otålig!
    16/12 - Isa94
    16/12 - Anonym (F96)
    17/12 - Juliflicka
    17/12 - Längtar innerlig
    17/12 - Kattan93
    19/12 - Babysheep
    20/12 - Mioio
    20/12 - Bebo7890
    20/12 - Virrpannan
    23/12 - Jullan00
    25/12 - Anonym (Nr4)
    25/12 - Lovishumlan
    25/12 - Hejhejhej555
    26/12 - Hemliganatta
    28/12 - Grönbär
    30/12 - Ayla
    30/12 - Anonym (Elen)
    30/12 Anonym4042
  • isa94
    Labella9 skrev 2025-12-14 20:56:25 följande:
    Nu vågar jag sätta mitt plus i listan. Tog ett digitalt idag på Bim+1. Otroligt!! ❤️

För er som är intresserade av symtom så fick jag muntorrhet och otroligt sträv tunga efter äl. Brösten blev inte lika ömma som dom blir dir efter äl i vanliga fall. Annars ingenting. Testade negativt äl+10 och äl+11. Jag hänger kvar i tråden och hejar på er andra. 

1/12 - Ayla ➖
    4/12 - Zozoi ➕️
    4/12 - Anonym4042 ➖
    5/12 - Filippa ➕️
    5/12 - hejasommaren ➕️
    6/12 - Anonym (Elen) ➖
    7/12 - Lavi ➖
    9/12 - Vallmo93 ➖
    9/12 - Elly
    12/12 - Tjej90sve
    13/12 - Labella9 ➕️
    13/12 - Anonyma 
    14/12 - Nemi
    14/12 - Elisand
    15/12 - En som längtar
    16/12 - Otålig!
    16/12 - Isa94
    16/12 - Anonym (F96)
    17/12 - Juliflicka
    17/12 - Längtar innerlig
    17/12 - Kattan93
    19/12 - Babysheep
    20/12 - Mioio
    20/12 - Bebo7890
    20/12 - Virrpannan
    23/12 - Jullan00
    25/12 - Anonym (Nr4)
    25/12 - Lovishumlan
    25/12 - Hejhejhej555
    26/12 - Hemliganatta
    28/12 - Grönbär
    30/12 - Ayla
    30/12 - Anonym (Elen)
    30/12 Anonym4042
    Hur lång lutealfas har du? när va ÄL 11? 
    Jag har en annan typ av ömhet i brösten, och varit extremt torr i munnen och törstig. men tänker att det hör ihop med att jag varit sjuk, är förkyld, täppt o näsan och tar massa nässpray.
Svar på tråden BIM december 2025