• Anonym (Fy farao)

Han vill inte hjälpa mig

Hej jag vill lätta mitt hjärta jag har tyvärr ingen stans att ventilera. Även om det var för ett tag sen men det svider än. Det var i slutet av augusti. Jag hade haft otrolig smärta i ryggen känndes som en förlossning var inte gravida eller skulle födda. I alla fall Från morgon till eftermiddag. Nästa dag händer samma sak. Jag frågade min man om han kunde köra mig till akuten. Han vägrade jag fick gå till akuten. Hade inga pengar för att åka med en taxi och tyckte inte det var så illa för att ringa ambulans. Tog imot smärta som påminner om när man ska födda. Ungefär var 5 minut. Så en promenad från oss till akuten ska ta 20 minuter. Tog 40 minuter. Kom in under en smärt våg som gjorde så ont att jag inte kunde prata med receptionisten. Fick vänta så länge. När jag tillslut fick komma in på ett rum hade smärtan försvunnit. Fick göra några tester i alla fall. Doktorn Misstänker njursten. Fick också boka om sanningen för att det inte fungerar för honom. För att då var det läggning rutiner.  Som han tydligen inte kunde göra. Tydligt. 

• Svar på tråden Han vill inte hjälpa mig
  • klyban
    EpicF skrev 2025-11-11 11:00:52 följande:
    Självklart ska ts vara irriterad på sin partner som VÄGRADE hjälpa henne! En sådan partner är inte värt ett skit! 

Personligen hade jag var förbannad och visat honom var dörren var! 

Du verkar ha en del problem med att greppa en sak, och det var att det inte var så illa som vi först trodde.
    Och ...inte vara så irriterad..., det betyder mindre irriterad än det först verkade som.
    Försöker du berätta du inte förstår något så enkelt?
    Eller går du över till halmgubbarna nu?

Rätt fascinerande att du inte förstår så enkla saker, är det medvetet eller är det en begränsning.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-11 15:15:30 följande:

Du verkar ha en del problem med att greppa en sak, och det var att det inte var så illa som vi först trodde.
    Och ...inte vara så irriterad..., det betyder mindre irriterad än det först verkade som.

Rätt fascinerande att du inte förstår så enkla saker, är det medvetet eller är det en begränsning.

Vad är det du pratar om? 
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-11 15:15:30 följande:

Varför i helvete skulle ts vara mindre irriterad på sin partner? 

Halmgubbar är din avdelning, inte min. 
  • klyban
    EpicF skrev 2025-11-11 15:27:17 följande:
    Varför i helvete skulle ts vara mindre irriterad på sin partner? 

Halmgubbar är din avdelning, inte min. 

Du har inte en enda gång påvisat en halmgubbe jag gett, jag påvisat flera bara de senaste dagarna som du ger.
    För det är intressant att du inbillar dig vi vet om att skadegörelse är ett brott, sen ville du inte heller berätta vad argumentet var med något som alla vet.

Den diskussionstekniken går jag inte på denna gång heller, för den är så medioker.

Situationen var inte så allvarlig, man undrar hur det är med intellektet och inte förstå den enkla.

EpicF skrev 2025-11-11 15:26:09 följande:
    Vad är det du pratar om? 

Det stod där.

Och såg du igen, du svarade frågor med nya frågor.
    Men tydligen är det utbildande i när någon vägrar frågor :lol: Solig

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Fy farao)

Hej allihopa. Vill uppdatera er alla jag mår just nu bra. Jag har också pratat med min man om hur ha fick mig att känna mig. Att jag kände mig ignorerad ledsen. För att han fick mig att känna att jag överdriv med min smärta. För det var så han betedde sig. Så fråga jag min man om han äns brydde sig om mig över huvud taget. Svaret kom aldrig och inga ursäkter heller. Och vi ska separeras. Ett tag för jag behöver fundera på om jag äns ska bry mig om han. 

• klyban
    Anonym (Fy farao) skrev 2025-11-12 12:37:55 följande:

Hej allihopa. Vill uppdatera er alla jag mår just nu bra. Jag har också pratat med min man om hur ha fick mig att känna mig. Att jag kände mig ignorerad ledsen. För att han fick mig att känna att jag överdriv med min smärta. För det var så han betedde sig. Så fråga jag min man om han äns brydde sig om mig över huvud taget. Svaret kom aldrig och inga ursäkter heller. Och vi ska separeras. Ett tag för jag behöver fundera på om jag äns ska bry mig om han. 

Det som fick mig att reagera mest, det var att han inte ens kunde lägga barnen.
    Inte för det ursäktar det andra, men det fick mig tänka vad är det för en man egentligen och som inte ens kan göra en så enkel sak pga du är någon annanstans.

Kom ihåg en sak, gå aldrig tillbaka, för precis ingenting kommer ändra sig om du gör.(mer än kanske låtsas lite initialt.)

• EpicF
    klyban skrev 2025-11-11 15:36:06 följande:

EpicF skrev 2025-11-11 15:26:09 följande:
    Vad är det du pratar om? 

Det stod där.

Och såg du igen, du svarade frågor med nya frågor.
    Men tydligen är det utbildande i när någon vägrar frågor :lol: Solig

Återigen, vad är det du pratar om? 

Och nej, det stod inte där. 

Du har inte en enda gång påvisat en halmgubbe jag gett, jag påvisat flera bara de senaste dagarna som du ger.
    För det är intressant att du inbillar dig vi vet om att skadegörelse är ett brott, sen ville du inte heller berätta vad argumentet var med något som alla vet.

Den diskussionstekniken går jag inte på denna gång heller, för den är så medioker.

Situationen var inte så allvarlig, man undrar hur det är med intellektet och inte förstå den enkla.

Skadegörelse? Jaha, jag visste inte ts hade varit utsatt för skadegörelse. Det hon faktiskt inte skrivit något om. 

Min fråga/undran var varför i helvete ts skulle vara mindre irriterad på sin man?

Att situationen inte var allvarlig påverkar inte hennes irritation. Så hur tänker du där?
  • Anonym (I)
    klyban skrev 2025-11-11 08:33:29 följande:
    Då var ju det bra med en promenad med denna infon, och kanske du inte ska vara så irriterad längre på din partner nu då?
    Att vara efterklok är inte att vara klok. 

Hon kunde ha blivit liggande med en brusten blindtarm på vägen.

Du vill bara vara elak för njutnings skull, det finns ett ord för sådant.
  • klyban
    EpicF skrev 2025-11-12 17:23:35 följande:
    Återigen, vad är det du pratar om? 

Och nej, det stod inte där. 

Skadegörelse? Jaha, jag visste inte ts hade varit utsatt för skadegörelse. Det hon faktiskt inte skrivit något om. 

Min fråga/undran var varför i helvete ts skulle vara mindre irriterad på sin man?

Att situationen inte var allvarlig påverkar inte hennes irritation. Så hur tänker du där?

Nä, jag tror inte heller att hennes partner gjorde skadegörelse på hennes kropp och orsakande smärtan.

Gör du?

Anonym (I) skrev 2025-11-12 17:29:03 följande:

Inte riktigt det jag säger, men väl berättar det att det som skrevs först var mer dramatiskt med smärtan i det ursprungliga.

Sen fick vi en förtydliga och den berättar inte att det var bra, men inte så illa som jag först tolkade det som.

Inte heller säger jag att hon inte alls ska känna irritation eller känna sig obekväm med hans vägran.
    Utan kanske bara lite mindre.

• Anonym (I)
    klyban skrev 2025-11-12 17:43:33 följande:

Nä, jag tror inte heller att hennes partner gjorde skadegörelse på hennes kropp och orsakande smärtan.

Gör du?

Anonym (I) skrev 2025-11-12 17:29:03 följande:

Inte riktigt det jag säger, men väl berättar det att det som skrevs först var mer dramatiskt med smärtan i det ursprungliga.

Sen fick vi en förtydliga och den berättar inte att det var bra, men inte så illa som jag först tolkade det som.

Inte heller säger jag att hon inte alls ska känna irritation eller känna sig obekväm med hans vägran.
    Utan kanske bara lite mindre.

Smärta i samband med njursten är en av de värsta smärtorna som man kan ha, t.o.m. värre än gallsten, googla så får du se. 
Svar på tråden Han vill inte hjälpa mig