klyban skrev 2025-11-14 21:27:12 följande:
Visst är det en halmgubbe för oss alla som förstår att smärta är individuellt.
Dock var TS berättelse om mycket svår smärta, som vi sen fick reda på var inte som den först beskrivningen.
Ingen halmgubbe.
Och ja, alla utom
DU verkar förstå att smärta är individuellt. Till och med "sjukvården" vet det.
Ts berättade hur hon upplevdes smärta. Om det var svår eller inte vet varken du eller jag, eftersom inte skrev något om det.
Ts smärta
avtog. Vilket är helt normalt, men det innbär inte att ts första upplevelse om smärtan var "fel".
Du ansåg att ambulans inte var en sak med den första beskrivningen, dock berättar sjukvården vi den beskrivningen att ambulansen är en rekommendation i sjukvården.
Försöker du säga det INTE är och du vet bättre än dom?
Ja, eftersom ts klarade att ta sig till akuten på ege hand utan att behöva prehospital vård (du vet vad prehospital vård innebär va?! 🤔) så hade en väntan på ambulans gjort att ts skulle få vänta ännu mera på vård.
Och där hade med stor sannerlikhet "sjukvården" också hållt med. De rekommenderar inte ambulans om det inte är absolut nödvändigt och akut. Vilket det inte var i ts fall, eftersom hun fick till att gå till akuten. Även om det tog längre tid än det normalt skulle ha tagit.
Jag vet bättre än dig och jag vet, tillskillnad från dig, hur det 112 samt 1177 fungerar i Sverige.
Ts hade inte fått ambulans för att hennes man vägrar köra henne. Hon hade kanske kunnat få sjuktransport med taxi, men då även det dragit ut på tiden.
Var är ens att argumentera om?
Detta hände i slutet av augusti, finns inget som kan ändra det faktum att ts inte var i behov av prehospital vård och därmed inte ambulans. Mycket bättre att ambulansen fanns tillgänglig för först akuta uppdrag, eller kanske fick till att koncentrera sig på det akuta uppdrag de förmodligen var pä
Visst är det en halmgubbe för oss alla som förstår att smärta är individuellt.
Dock var TS berättelse om mycket svår smärta, som vi sen fick reda på var inte som den först beskrivningen.
Du ansåg att ambulans inte var en sak med den första beskrivningen, dock berättar sjukvården vi den beskrivningen att ambulansen är en rekommendation i sjukvården.
Försöker du säga det INTE är och du vet bättre än dom?
Ad hominem är ad hominem och inget argument för sak.
Försöker du säga att min person är ett argument?(För det vore riktigt komiskt.)
Nej, jag har aldrig påstått att du person skulle vara ett argument. Jag skrev faktiskt motsatsen till det.
Min "ad homien" (förmodligen inte ens rätt utryck eftersom det
INTE är någon argumentation) handlar om omsorg och att bry sig. Dvs jag visar omsorg och bryr mig om en vilt främmande persons hälsa.
Det finns (fortfarande) inte något att ens argumentera om.
Om du vill tro det, så helt ok. Men det är ingen argumentationsteknik eftersom det är
något att argumentera om! Seriöst, är det så svårt för dig att förstå?
Är du så upptagen av ditt egna ego att du alltid tror att det är argumentstion om din person när någon visar omsorg och bryr sig?
Stackars de i din närhet isåfall. De kan inte ha det lätt.