klyban skrev 2025-11-16 11:11:59 följande:
Sagt samma varje gång och undrat vad halmgubbe var ett argument för, det visade sig vara ointressant information utan argumentation värde.
Men ändå skrev du något som inte betyder något.
Och då kommer vi till punkten varför skrev du något sm var betydelselöst för?
Trodde du förstod att det inte finns något argument eller halmgubbe eftersom smärta är individuellt?! Hade tydligen fel där...
För de allra flesta så betyder "individuell smärta" just att den är individuell. Att man kan jämföra med andra. Det absolut ingen betydelselös punkt eller ointressant information.
Men man kan inte argumentera om det, då det fortfarande inte finns något att argumentera om.
För TS beskrev mycket svår smärta, så svår att en ynka promenad tar40min och att hon tappade talförmågan.
Så varför skrev du då något som inte har någon betydelse?
För hennes upplevda smärta var ju beskriven, även om vi senare fick reda på det inte var så illa. som först beskrivet.
Ts beskrev smärtan "otroligt smärta i ryggen kändes spm en förlossning". Inte svår. Inte stark. Utan otrolig.
Att en normal 20min promenad tar 40min med "otroligt smärta" är inte ett dugg konstigt. Men inte heller smdet indikerar på att ts måste ha ambulans.
Ja, ts beskrev sin smärta vid tidspunkten. Sedan beskrev hon att smärtan avtog en aning, när hon hade kommit till akuten, dvs en annan tidpunkt.
Inget i det säker att det första beskrivningen av smäetan var fel. Vilket du prövar att bevisa...
Allt jag skrivit har en betydelse. Att du inte förstår det är ditt problem.
Vid en sådan beskriven smärta ska/kan man ringa ambulans enligt sjukvården(Och speciellt när närstående inte kan eller vill köra.), varför försöker du säga du vet bättre för?
För enda svaret vore att jo, du borde nog ringt ambulans i aktuellt situation.
Men sen kom uppdateringen, men den kunde du aldrig veta om innan den kom.
Nu var vi här igen. Smärta är individuell. En rekommendation är inget måste.
Ja, man kan ringa ambulans (eller man ringer snarare 112/1177 som rekvirerar ambulans om det finns behov) om man upplever att man behöver det. Ts upplevde
inte att det var ett behov, därför ringde hon inte. Och det är helt ok.
Och nej, man får inge ambulans för att man inte har någon som köra. Man för ambulans om man behöver prehospital vård.
Jag har aldrig skrivit att jag vet bättre.
Ts bedömde att hon inte behövde ambulans, utan kunde ta sig till akuten själv. Det var hennes bedömning i det aktuella länet. Ts är dem som känner sin kropp bäst pch kan göra en korrekt bedömning utifrån hennes upplevelse.
Varför tror du att DU skulle veta bättre om ts kropp än hon själv?
Sagt samma varje gång och undrat vad halmgubbe var ett argument för, det visade sig vara ointressant information utan argumentation värde.
Men ändå skrev du något som inte betyder något.
Och då kommer vi till punkten varför skrev du något sm var betydelselöst för?
För TS beskrev mycket svår smärta, så svår att en ynka promenad tar40min och att hon tappade talförmågan.
Så varför skrev du då något som inte har någon betydelse?
För hennes upplevda smärta var ju beskriven, även om vi senare fick reda på det inte var så illa. som först beskrivet.
Vid en sådan beskriven smärta ska/kan man ringa ambulans enligt sjukvården(Och speciellt när närstående inte kan eller vill köra.), varför försöker du säga du vet bättre för?
För enda svaret vore att jo, du borde nog ringt ambulans i aktuellt situation.
Men sen kom uppdateringen, men den kunde du aldrig veta om innan den kom.
Så varför säger du dig veta bättre än sjukvården för?
För du opponerade dig mot rådet sjukvården ger och som jag återgav 
Var har skrivit det att jag vet bättre än sjukvården?
Nej, jag opponerar inte mot sjukvården råd. Men jag vet och förstår, till skillnad från dig, att en råd, en rekommendation är något man
inte måste följa. Det är frivilligt att följa den rekommendationen då den inte är en lag.