• En som längtar

BIM Januari 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i Januari 2026! Hittade ing3n påbörjad tråd så jag skapar en. 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 😊

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM Januari 2026
  • Anonym (Längtar)
    isa94 skrev 2025-12-30 00:28:24 följande:

Blev en mys väldigt sent CD 14 också. Men kanske för sent, men ändå då varannan dag under det fertila fönstret, så hyfsat bra iaf. Nu är det bara att vänta och försöka få hjärnan att fokusera på annat. Hoppas alla nyårsbestyr hjälper till en bit på vägen. 

hyr går det för er andra som har ägglossning runt hörnet eller nyss haft? 

Börjar bli lite prillig! Hade ÄL 22/12 och förra veckan hade jag inga problem att ta det lugnt och tänka på annat. Men igår slog det över. En vecka till BIM och jag börjar leta tecken 🙈 tycker mig känna drag/stick vid äggstockarna.
  • Anonym (Längtar innerligt)

Jag blir knäpp här. Mensen var tre dagar sen i december, skulle ha kommit 17/12 men kom 20/12. Sen var den konstig och jag tog ett test som visade väldigt svagt positivt. men sen kom mer mens så jag räknade det bara som mens. Nu är cykeln flyttad tre dagar då förra cykeln var 31 dagar istället för 28. Ganska bra för oss egentligen för då kanske vi hinner på äl. Men? Idag kom den lite mörkt brunrött i flygningen precis som när man ska ha mens. skulle enligt ?vanlig ordning? ha äl imorgon, men räknar nu med att ha den på lördag istället. Har inte börjat testa med äl-test ännu. Testar senare idag. 

allt detta medan man är i fjällen med släkten 🤣

• Anonym (Elen)

Ja då ansluter även jag hit, mensen dök upp idag som väntat. Såklart tråkigt men tog inte lika hårt nu som förra månaden iaf. 

Lite kort om mig, jag o min sambo har försökt i över två år och har inte fått ett enda plus. Gått igenom fertilitetsutredning som inte visar något utan allt ser bra ut. Denna cykel ska jag för första gången testa letrozol för att optimera min ägglossning, då jag varje månad har ägglossning men inte blivit gravid. Ska bli spännande och är taggad på att det äntligen kan testat med något för att komma vidare i jakten på bebis ❤️

2/1 - Noonebird
    4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)
    6/1 - Noranora11
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah
    11/1 - Elisand
    12/1 - En som längtar
    13/1 - Isa94
    13/1 - Griffin
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    17/1 - Anonym (Längtar innerligt)
    20/1 - Bebo7890
    26/1 - Babysheep
    26/1 - Anonym (Elen)
    28/1 - Ayla

• Anonym (Längtar)
    Anonym (Elen) skrev 2025-12-30 13:15:11 följande:

Ja då ansluter även jag hit, mensen dök upp idag som väntat. Såklart tråkigt men tog inte lika hårt nu som förra månaden iaf. 

Lite kort om mig, jag o min sambo har försökt i över två år och har inte fått ett enda plus. Gått igenom fertilitetsutredning som inte visar något utan allt ser bra ut. Denna cykel ska jag för första gången testa letrozol för att optimera min ägglossning, då jag varje månad har ägglossning men inte blivit gravid. Ska bli spännande och är taggad på att det äntligen kan testat med något för att komma vidare i jakten på bebis ❤️

2/1 - Noonebird
    4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)
    6/1 - Noranora11
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah
    11/1 - Elisand
    12/1 - En som längtar
    13/1 - Isa94
    13/1 - Griffin
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    20/1 - Bebo7890
    26/1 - Babysheep
    26/1 - Anonym (Elen)
    28/1 - Ayla

Spännande! Hoppas det hjälper ✊️
  • Griiffin
    Anonym (Elen) skrev 2025-12-30 13:15:11 följande:

2/1 - Noonebird
    4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)
    6/1 - Noranora11
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah
    11/1 - Elisand
    12/1 - En som längtar
    13/1 - Isa94
    13/1 - Griffin
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    20/1 - Bebo7890
    26/1 - Babysheep
    26/1 - Anonym (Elen)
    28/1 - Ayla

Åh så tråkigt att mensen kom Elen! 

Håller tummarna för er nu med letrozolen, hoppas det är precis vad ni behöver😃😍❤️

• isa94
    Anonym (Längtar) skrev 2025-12-30 07:24:05 följande:
    Börjar bli lite prillig! Hade ÄL 22/12 och förra veckan hade jag inga problem att ta det lugnt och tänka på annat. Men igår slog det över. En vecka till BIM och jag börjar leta tecken 🙈 tycker mig känna drag/stick vid äggstockarna.
    Åh! Ja det är så svårt att hålla tankarna borta veckan innan BIM 😬 Hur tänker du kring testning? 
  • Anonym (Längtar)
    isa94 skrev 2025-12-30 21:42:50 följande:
    Åh! Ja det är så svårt att hålla tankarna borta veckan innan BIM 😬 Hur tänker du kring testning? 
    Jag skulle helst testa redan till helgen, men vet inte om jag vågar. Fick mf BIM+3 förra månaden och funderar på om det är värt att vänta lite för att slippa veta om det skulle bli ett tidigt mf igen. Fast det går inte att söka hjälp om man inte vet. Vet varken in eller ut just nu 🙈
    Hur tänker ni andra?

Jag har haft känsliga bröstvårtor och stick vid äggstockarna i två dagar nu. Det känns verkligen som det gjorde innan plusset förra månaden. 
  • isa94

Flyttar min BIM från 13.e till 11.e fick tidigare ägglossning och både FF och NC har nu bekräftat ÄL redan CD13, vilket är spännande då chattGPT sa det flera dagar innan. 
    Fick till det varannan dag runt ÄL 
    CD 8,10,12,14. så nu håller vi tummarna och försöker släppa tankarna lite och bara tar det lugnt. 

En och en halv vecka kvar till BIM ska försöka hålla mig från att testa fram till söndagen (BIM) eller åtminstone lördagen. men får se om jag klarar det, 

2/1 - Noonebird

4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)
    6/1 - Noranora11
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah
    11/1 - Elisand
    11/1 - Isa94

12/1 - En som längtar
    13/1 - Griffin
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    20/1 - Bebo7890
    26/1 - Babysheep
    26/1 - Anonym (Elen)
    28/1 - Ayla

• Bebo7890

Så märkligt att min ägglosnsning kom knappt en vecka efter min mens börja. Haha frågade chat och de verkar vara normalt. Men haft svårt att få till mys men skett tre gånger varpå en gång fyra dagar innan ägglossning och två gånger under fertila fönstret och hoppas på idag igenför att maxa.  

har ni haft så att ägglossning varit tätare vid mensen ? 

jag upplever testandet ibland stressigt men de är också ett sätt att hålla koll på kroppen som kan göra annorlunda varje månad. Sen har jag upplevt att jag känt ägglossning på mer kännbart sätt denna dag har haft molande värk i tre dagar och undrar om de är normalt ? 

Men de blir ibland sån stress att mysa på så mycket när båda jobbar osv, tror inte jag kan vara ensam att känna så. 

Lägger in min i listan med nytt datum då ägglossning var tidigare, och nu börjar två veckors väntan. 

önskar alla ett gott nytt år 🥳 och hoppas att de är året för oss alla ♥️😍

2/1 - Noonebird
    4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)
    6/1 - Noranora11
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah
    11/1 - Elisand
    11/1 - Isa94

12/1 - En som längtar
    13/1 - Griffin
    14/1 - Bebo7890
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    26/1 - Babysheep
    26/1 - Anonym (Elen)
    28/1 - Ayla

• Anonym (Längtar)
    Bebo7890 skrev 2025-12-31 11:32:43 följande:

jag upplever testandet ibland stressigt men de är också ett sätt att hålla koll på kroppen som kan göra annorlunda varje månad. Sen har jag upplevt att jag känt ägglossning på mer kännbart sätt denna dag har haft molande värk i tre dagar och undrar om de är normalt ? 

Men de blir ibland sån stress att mysa på så mycket när båda jobbar osv, tror inte jag kan vara ensam att känna så. 

Lägger in min i listan med nytt datum då ägglossning var tidigare, och nu börjar två veckors väntan. 

önskar alla ett gott nytt år 🥳 och hoppas att de är året för oss alla 

Ja, definitivt! Känner av ÄL på ett helt annat sätt nu för tiden. Tror det bland annat beror på att man letar efter tecken nu när man är mitt uppe i bebisverkstan. Och det blir definitivt stressigt när man känner att man måste få till det rätt dagar 😑

Men nu hoppas vi på många plus 2026! Heja alla oss som kämpar 💪 

Gott nytt år allihopa 🥳
Svar på tråden BIM Januari 2026