• En som längtar

BIM Januari 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i Januari 2026! Hittade ing3n påbörjad tråd så jag skapar en. 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 😊

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM Januari 2026
  • Anonym (Nemi)

Åh blir så förvirrad nu.. :( Jag använder ClearBlue advanced digital, och de tidigare två månaderna har den alltid gått från låg till max direkt (inte sett något blinkande) på dag 14-15. Men denna månad började den blinka på dag 13. Nu sitter jag här på dag 18 och idag är det 6:e dagen testet blinkar.. Har min ÄL uteblivit? Har jag missat ÄL? Är så förvirrad. Vi försöker mysa så mycket vi kan men vi vet inte om vi gör nu massa extra i ?onödan?.

Någon annan som fått att den blinkar många dagar? Om ni använt det här testet hur många dagar brukar den blinka för er?

• isa94
    Anonym (Längtar innerligt) skrev 2025-12-27 10:14:54 följande:
    Tack för svaret! Har du årsabonnemang med NC? Jag funderar på att köpa ny Apple Watch men köper hellre en billigare. Har inte fattat om Apple Watch SE 3 mäter temperaturen eller inte. Har en Apple Watch redan som ?kan allt? utom just temperatur och det känns så slösigt på nåt vis. Men jag inser att jag kan inte med att mäta med termometer. Jag glömmer hela tiden och vaknar vid olika tidpunkter varje dag. 

Jag har månadsabonemang, tänkte inte att det skulle ta för lång tid att plussa, (plussade snabbt med de två första, men är inne på försök 5 nu, så kanske tar lång tid denna gång. 

kan ju köpa armbandet annars från nc bara istället för att köpa ny klocka tänkter jag. Klockorna kostar ju en del. 

när jag söker på ChatGPT säger den att SE 3 kan mäta temperaturen. 

• isa94
    Anonym (Nemi) skrev 2025-12-27 11:24:18 följande:

Åh blir så förvirrad nu.. :( Jag använder ClearBlue advanced digital, och de tidigare två månaderna har den alltid gått från låg till max direkt (inte sett något blinkande) på dag 14-15. Men denna månad började den blinka på dag 13. Nu sitter jag här på dag 18 och idag är det 6:e dagen testet blinkar.. Har min ÄL uteblivit? Har jag missat ÄL? Är så förvirrad. Vi försöker mysa så mycket vi kan men vi vet inte om vi gör nu massa extra i ?onödan?.

Någon annan som fått att den blinkar många dagar? Om ni använt det här testet hur många dagar brukar den blinka för er?

använt den 3 vändor, och en gång lös den direkt, en gång fick jag en dag med blinkande och En gång två dagar blinkande. 

ingen aning om varför den blinkar så pass många dagar i rad? 

haha jag och Chattis är bästisar, och får detta svar. 

• Anonym (Nemi)
    isa94 skrev 2025-12-27 13:00:22 följande:

använt den 3 vändor, och en gång lös den direkt, en gång fick jag en dag med blinkande och En gång två dagar blinkande. 

ingen aning om varför den blinkar så pass många dagar i rad? 

haha jag och Chattis är bästisar, och får detta svar. 

Åh tack för svar! Hade inte tänkt på att försöka testa fråga AI om det, det gav ju många förklaringar! Har varit rätt stressad innan jul då vi haft mycket på jobbet, det kanske senarelagt min ÄL lite. 🤔  Eller så har min LH-topp kommit för snabbt. Verkar gått väldigt fort tidigare månader iom att jag inte ens hann få att den blinkar. Men blir ju supersvårt att veta om eller när ÄL varit nu dock suck.. 😅

Tror nog jag kör ett sista test imorgon blinkar den fortfarande ger jag nog upp på testerna men att vi fortsätter mysa några dagar till. Så håller jag tummarna att vi lyckas pricka in ÄL!
  • Anonym (Elen)
    Anonym (Längtar innerligt) skrev 2025-12-27 10:16:18 följande:
    Tack för svaret! Oura ring verkar ju himla smidigt! Jag är dock ingen smyckesbärare förutom vigselringen. har du din dygnet runt eller sover du bara med den? Visst är de också dyra va, typ som en Apple Watch? 

Ja det är väldigt smidigt då man inte behöver tänka på att tempa varje morgonen för allt sker automatisk. Jag har min dygnet runt, är inte heller så mycket för smycken så jag ber den ringen och min förlovningsring bara. Men ja dem är oxå rätt kostsamma. 

Använder du dig av natural cykels? Isf kanske deras sånt nya armband kan vara ett alternativ, ser att det är på rabatt nu och ligger på 699kr nu 😊

• Anonym (Längtar)
    Elisand skrev 2025-12-26 17:10:17 följande:

Vi var på vårt första besök för fertilitetsutredning tidigare i veckan och det gick bra❤️ Hon sa att de planerar för att det ska ta max tre månader att bli klar med. Efter det besöket känner jag mest att jag orkar inte hålla på och försöka nå mer innan vi fått svar på om något är fel. Så har inte tempat senaste typ 4 dagarna och har bestämt mig för att inte tracka nånting alls den här cykeln. Kör på känsla och lust. Vet ju på ett ungefär att det borde bli ägglossning till helgen, men den har ju varierat med några dagar så. Känns lite konstigt att bara skippa hålla koll men samtidigt skönt att släppa pressen lite efter 17 negativa cykler. Kram till er alla❤️?????

Vad skönt att bara få slappna av lite! Hoppas ni får snabba resultat ✊️
  • Anonym (Nemi)

Nu äntligen efter 6 (!) blinkande dagar så har jag fått fast smiley (max) på ägglossningstestet. Vi har redan myst mycket under de blinkande dagarna så hoppas vi orkar några dagar till nu haha. Men skönt att äntligen få fast så ÄL verkar vara på g! 😄

• Elisand
    Anonym (Längtar) skrev 2025-12-27 18:14:38 följande:
    Vad skönt att bara få slappna av lite! Hoppas ni får snabba resultat ✊️
    Alltså faktiskt! Kände idag att jag känner mig så mycket gladare och mer avslappnad nu när jag inte obsessat nånting över ev. symtom på ägglossning och ?vi måste få till det idag eller imorgon? och det ska bli så skönt att inte ha koll på exakt hur många dagar efter äl jag är för en gångs skull. Skapar ett litet andhål. Känner också att vad gör det ens för skillnad innan man fått lite mer svar (förhoppningsvi). Håller tummarna för att 2026 är allas vårt år ❤️
  • NooneBird

detta fick jag i morse, kissar var 2-3 timmar även nattetid sen helgen. Detta kom dock efter tiden gått ut, la ner den i väskan och kollade senare efter jag testat då jag skulle med ett tåg. 

kan det verkligen bli såhär efter tiden om det är negativt? Tyckte jag såg en skugga innan tiden men väldigt svagt. 

det syns mycket bättre irl, min kamera är kass på mobilen.
    Är 8dpo idag men hade kissat två ggr på natten innan detta Så det blir svårt att testa med morgonurin?

• Griiffin
    Hej på er,

Hoppar in här i tråden! Har varit med i tidigare trådar men tog en paus i november/december då jag blev överstimulerad av Letrozol och orkade inte vara inne på sociala medier. Detta blir min 5:e cykel med Letrozol sen ett MA. Jag har bara fått ägglossning 1 gång under denna tiden.. det verkar dock som att det blir ägglossning denna cykel! Hade ett mycket starkt test i morse men inte en fast smiley så borde bli i eftermiddag eller imon😊
    Vi kämpar för ett syskon till vår son som fyller 2 i februari😊❤️

2/1 - Noonebird

4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)
    6/1 - Noranora11
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah
    11/1 - Elisand
    12/1 - En som längtar
    13/1 - Isa94