• En som längtar

BIM Januari 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i Januari 2026! Hittade ing3n påbörjad tråd så jag skapar en. 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 😊

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM Januari 2026
  • Anonym (Nemi)

God fortsättning! Hoppas 2026 kommer vara ett bra år för oss alla! ❤️

Jag är så förvirrad denna månad över min ÄL så har tyvärr börjat tappa hoppet lite om ett plus. Jag fick 6 blinkande dagar med ClearBlue, sen fast smiley dag 19 i min cykel (vilket är lite senare än det brukar) och fick dessutom molvärk på vänster sida senare på kvällen dag 19 så tänkte bra då är min ÄL troligen senast cykeldag 21 så vi myste så gott vi kunde de dagarna. Men sen cykeldag 22 fick jag lite äggviteflytningar och molvärk på vänster sida igen? Kan man verkligen få ÄL flytningar efter ÄL? 🤔

Så ah förstår ingenting och gör tyvärr att jag inte har en aning om jag ens haft ÄL nu eller om vi myst rätt tider eller något. Min cykel brukar vara regelbunden så känner bara varför börjar den trillskas nu när man försöker med bebis suck.. 😅 Aja försöker hålla hoppet uppe men börjar kännas lite som om jag kanske måste ställa siktet mot nästa cykel istället. Men håller mina tummar för er andra!! ❤️

• Anonym (Längtar innerligt)

Håller med om att det ofta känns stressigt med testandet. Alltså allt som har med kontrollerad bäbisverkstad är så stressande och osexigt. Sjukt egentligen!

Här leder det till lättretlighet från båda och trots att lusten inte helt finns där så kör man på.

Bebo7890 skrev 2025-12-31 11:32:43 följande:

Så märkligt att min ägglosnsning kom knappt en vecka efter min mens börja. Haha frågade chat och de verkar vara normalt. Men haft svårt att få till mys men skett tre gånger varpå en gång fyra dagar innan ägglossning och två gånger under fertila fönstret och hoppas på idag igenför att maxa.  

har ni haft så att ägglossning varit tätare vid mensen ? 

jag upplever testandet ibland stressigt men de är också ett sätt att hålla koll på kroppen som kan göra annorlunda varje månad. Sen har jag upplevt att jag känt ägglossning på mer kännbart sätt denna dag har haft molande värk i tre dagar och undrar om de är normalt ? 

Men de blir ibland sån stress att mysa på så mycket när båda jobbar osv, tror inte jag kan vara ensam att känna så. 

Lägger in min i listan med nytt datum då ägglossning var tidigare, och nu börjar två veckors väntan. 

önskar alla ett gott nytt år 🥳 och hoppas att de är året för oss alla ♥️😍

2/1 - Noonebird
    4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)
    6/1 - Noranora11
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah
    11/1 - Elisand
    11/1 - Isa94
    12/1 - En som längtar
    13/1 - Griffin
    14/1 - Bebo7890
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    17/1 - Anonym (Längtar innerligt)
    26/1 - Babysheep
    26/1 - Anonym (Elen)
    28/1 - Ayla

• SMEL

Hej ! Hänger på här !  Hade ägglossning 23dec. och har BIM den 7 januari ☺️ . Är gärna med i listan ! Detta är vårt andra riktiga försök men vi har gosat utan skydd länge nu 🤗

• Anonym (Längtar)
    SMEL skrev 2026-01-02 09:41:00 följande:

Hej ! Hänger på här !  Hade ägglossning 23dec. och har BIM den 7 januari ☺️ . Är gärna med i listan ! Detta är vårt andra riktiga försök men vi har gosat utan skydd länge nu 🤗

Välkommen 🥳 uppdaterad lista nedan.

Noonebird, hur har det gått för dig?

Själv car jag dum nog att ta ett test igår. Så bara en skugga i starkt ljus. Gick inte ens att se på foto. Så nu försöjer jag inte driva mig själv till vansinne 🙈 Har fortfarande drag/stick på sidorna, "trött" I svanken och väldigt medveten om mina bröstvårtor 😂  Nån annan med symptom?

2/1 - Noonebird
    4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)
    6/1 - Noranora11
    7/1 - SMEL
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah
    11/1 - Elisand
    11/1 - Isa94
    12/1 - En som längtar
    13/1 - Griffin
    14/1 - Bebo7890
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    26/1 - Babysheep
    26/1 - Anonym (Elen)
    28/1 - Ayla
  • SMEL
    Anonym (Längtar) skrev 2026-01-02 13:04:23 följande:

Själv car jag dum nog att ta ett test igår. Så bara en skugga i starkt ljus. Gick inte ens att se på foto. Så nu försöjer jag inte driva mig själv till vansinne 🙈 Har fortfarande drag/stick på sidorna, "trött" I svanken och väldigt medveten om mina bröstvårtor 😂  Nån annan med symptom?

2/1 - Noonebird
    4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)
    6/1 - Noranora11
    7/1 - SMEL
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah
    11/1 - Elisand
    11/1 - Isa94
    12/1 - En som längtar
    13/1 - Griffin
    14/1 - Bebo7890
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    26/1 - Babysheep
    26/1 - Anonym (Elen)
    28/1 - Ayla
    Jag har stick och drag känsla ibland molvärk brösten ömmar och har blivit lite större , försöker att inte känna för mycket haha man blir galen ! ska testa imorgon bitti första gången tror jag med rfsu stickor och morgonurin ☺️
  • Anonym (Elly)

2/1 - Noonebird
    4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)
    6/1 - Noranora11
    7/1 - SMEL
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah
    11/1 - Elisand
    11/1 - Isa94
    12/1 - En som längtar
    13/1 - Griffin
    14/1 - Bebo7890
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    26/1 - Babysheep
    26/1 - Anonym (Elen)
    28/1 - Ayla
    Har haft massor av symtom. Mest molvärk. Hade spottings i trosan idag  och fått en kraftig huvudvärk så nu vet jag att det var pms och mensen kommer nog i helgen eller på måndag.
  • Anonym (Längtar)
    Anonym (Elly) skrev 2026-01-02 17:31:04 följande:
    Har haft massor av symtom. Mest molvärk. Hade spottings i trosan idag  och fått en kraftig huvudvärk så nu vet jag att det var pms och mensen kommer nog i helgen eller på måndag.
    Åh nej 😔 
  • Anonym (Elen)

2/1 - Noonebird
    4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)
    6/1 - Noranora11
    7/1 - SMEL
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah
    11/1 - Elisand
    11/1 - Isa94
    12/1 - En som längtar
    13/1 - Griffin
    14/1 - Bebo7890
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    26/1 - Babysheep
    26/1 - Anonym (Elen)
    28/1 - Ayla
    Men spännande! Du får uppdatera under helgen eller när du testar dig nästa gång 🤩 drag/stick i på sidorna låter ju absolut lovande!! Men förstår dig med att analysera symtom och känslor deluxe 🤪 Hoppas på plus!!

själv har jag inte kommit så långt i cykeln än, har börjat på letrozolen och kämpar med lite biverkningar + en förkylning som jag dragit på 🤧 
  • Jullan00

Då var man tillbaks för försök nr 8/9... Är trött på ägglossningstest så jag testar att köra utan denna gång😅 I och med att jag inte testar så lägger jag in ett BIM-datum preliminärt:

2/1 - Noonebird

4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)
    6/1 - Noranora11
    7/1 - SMEL
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah
    11/1 - Elisand
    11/1 - Isa94
    12/1 - En som längtar
    13/1 - Griffin
    14/1 - Bebo7890
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    18/1 - Jullan00
    26/1 - Babysheep
    26/1 - Anonym (Elen)
    28/1 - Ayla
  • Anonym (Längtar)
    Anonym (Elen) skrev 2026-01-02 22:33:35 följande:
    Men spännande! Du får uppdatera under helgen eller när du testar dig nästa gång 🤩 drag/stick i på sidorna låter ju absolut lovande!! Men förstår dig med att analysera symtom och känslor deluxe 🤪 Hoppas på plus!!

själv har jag inte kommit så långt i cykeln än, har börjat på letrozolen och kämpar med lite biverkningar + en förkylning som jag dragit på 🤧 
    Jag håller tummarna för dig också! Vad är det för biverkningar?
Svar på tråden BIM Januari 2026