• En som längtar

BIM Januari 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i Januari 2026! Hittade ing3n påbörjad tråd så jag skapar en. 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 😊

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM Januari 2026
  • Anonym (Elen)

min temp tog ett skutt upp i morse, jag var beredd på en dipp så var lite förvånad. Aldrig haft så hög temp innan men jag tog ett test och det var absolut negativ? 

Säkert något annat som gör att jag har högre temp för mensen borde komma idag eller imorgon 

• Anonym (Elen)
    Hejvärldenhej skrev 2026-01-25 12:59:30 följande:

Ändå lite spännande! Vilken dag efter är äl? Störigt med negativt❤️

Ja men känns som de skulle blivit positivt om det hade varit något, är på DPO 13. Så imorgon är 14 dagar efter ägglossning och jag brukar oftast ha 13 dagars lutealfas. Har verkligen inga känningar alls så mensen kommer komma men förstår inte varför jag har en temp på 36,96 när jag vakna imorse ❤️
  • Hejvärldenhej
    Anonym (Elen) skrev 2026-01-25 15:31:29 följande:
    Ja men känns som de skulle blivit positivt om det hade varit något, är på DPO 13. Så imorgon är 14 dagar efter ägglossning och jag brukar oftast ha 13 dagars lutealfas. Har verkligen inga känningar alls så mensen kommer komma men förstår inte varför jag har en temp på 36,96 när jag vakna imorse ❤️
    Fattar! Men himla knasigt med tempen ändå!
  • Hejasommaren

så himla ledsamt att det känns så deppigt för alla oss som har BIM i dagarna. Jätteskönt att få skriva av sig med er men hade verkligen hoppats på fler plus 😔

jag har inte testat något mer men tempen störtdök idag och mina spottings verkar vara spottings och inte nidblödning pga pågår fortfarande och blivit ljusröda nu. Förväntar mig att mensen dyker upp imorgon om inte under dagen idag.. är så himla ledsen. Hade ett hopp att detta skulle gå vägen den här gången 😔 kastar in handduken nu och avvaktar IVF-karusellen..

• Anonym (43)
    Hejasommaren skrev 2026-01-26 08:41:12 följande:

så himla ledsamt att det känns så deppigt för alla oss som har BIM i dagarna. Jätteskönt att få skriva av sig med er men hade verkligen hoppats på fler plus 😔

jag har inte testat något mer men tempen störtdök idag och mina spottings verkar vara spottings och inte nidblödning pga pågår fortfarande och blivit ljusröda nu. Förväntar mig att mensen dyker upp imorgon om inte under dagen idag.. är så himla ledsen. Hade ett hopp att detta skulle gå vägen den här gången 😔 kastar in handduken nu och avvaktar IVF-karusellen..

Usch vad jobbigt att du mår så dåligt över detta, har du någon att prata med? Inte bara om detta utan rent allmänt? 😕

Är det flera sätt du använder dig av för att bli gravid, eller "bara" tempen?
    Hur ofta/sällan har ni sex?
    Jag har två barn, och min dåvarande pojkvän hade ingen koll alls på mitt tänk att bli gravid 😁 utan en vecka efter mensen hade vi sex varannan dag i minst en vecka framåt, ibland kunde det bli varje dag också för att vi var sugna.. 😅
  • Hejasommaren
    Anonym (43) skrev 2026-01-26 09:37:17 följande:
    Usch vad jobbigt att du mår så dåligt över detta, har du någon att prata med? Inte bara om detta utan rent allmänt? 😕

Är det flera sätt du använder dig av för att bli gravid, eller "bara" tempen?
    Hur ofta/sällan har ni sex?
    Jag har två barn, och min dåvarande pojkvän hade ingen koll alls på mitt tänk att bli gravid 😁 utan en vecka efter mensen hade vi sex varannan dag i minst en vecka framåt, ibland kunde det bli varje dag också för att vi var sugna.. 😅
    Tack för din fina omtanke, var inte meningen att det skulle låta så deppigt som det lät 😅 vi har varit inställda på IVF länge och detta var ?sista? naturliga försöket innan vi börjar så mer att saker blivit ett faktum nu. Men uppskattar att du bryr dig ❤️
  • Anonym (43)
    Hejasommaren skrev 2026-01-26 10:47:26 följande:
    Tack för din fina omtanke, var inte meningen att det skulle låta så deppigt som det lät 😅 vi har varit inställda på IVF länge och detta var ?sista? naturliga försöket innan vi börjar så mer att saker blivit ett faktum nu. Men uppskattar att du bryr dig ❤️
    Då förstår jag lite mer. 🙂 Men det kan ju också vara en sorg på ett sätt, att man inväntar IVF och kanske tycker att det är jobbigt att man behöver hjälp.
    Nu kanske JAG lät elak eller deppig och det var absolut inte meningen.. 😅

Kan ingenting om IVF så denna fråga är säkert jättekonstig 😁 men får man inte försöka naturligt OM man påbörjar utredning?
  • Hejasommaren
    Anonym (43) skrev 2026-01-27 06:48:07 följande:
    Då förstår jag lite mer. 🙂 Men det kan ju också vara en sorg på ett sätt, att man inväntar IVF och kanske tycker att det är jobbigt att man behöver hjälp.
    Nu kanske JAG lät elak eller deppig och det var absolut inte meningen.. 😅

Kan ingenting om IVF så denna fråga är säkert jättekonstig 😁 men får man inte försöka naturligt OM man påbörjar utredning?
    Det är absolut en sorg men vi har varit inställda på IVF väldigt länge så mycket har hunnit bearbetas redan☺️ du får såklart fråga, jag tar inte illa upp alls. I mitt fall så är vi båda fertila men jag har i stort sett aldrig ägglossning, dvs när ägglossning väl sker är vi ?precis som alla andra? vad gäller odds osv. Men eftersom jag kan räkna antalet ägglossningar de senaste 4 åren på två händer så kan vi inte ?försöka? som många andra. Därav att det i stort sett ska bli skönt att hoppa på IVF men också därför vi förmodligen inte hinner med några fler egna försök före dess ☺️  
  • CEO86
    CEO86 skrev 2026-01-22 18:38:08 följande:

HCG låg på 28 så BM misstänker en kemisk igen, vi skulle höras av i nästa vecka och lämna blod på tisdag. 

känns inte så lovande 

Hcg har ökat och bm har bokat VUL 9/2 🙏🏻

så en ny graviditet efter den kemiska! 
Svar på tråden BIM Januari 2026