• Anonym (maaaat)

Konstig kost

Vad skulle ni säga om en kollega vid lunchen äter bara grillad/stekt kyckling och dippsås? Verkligen bara, alltså. En annan dag äter kollegan någon form av köttgryta utan tillbehör. En dag äter kollegan pannkaka med sylt. Och efter några veckor med kollegan syns också ett tydligt mönster. Samma idé i lätt variation. Kött el dyl med dippsås, gryta, pannkakor, färsröra med ost. Aldrig tillbehör i form av pasta, gryn eller potatis, inga sallader eller dyl.

• Svar på tråden Konstig kost
  • Meddelande borttaget
  • EpicF
    Anonym (veranika savenka) skrev 2026-03-09 21:11:35 följande:
    vi tar det från början. Att trivialisera akutsjukvården genom att sprida myter om promiskuösitet är inte bara osmakligt, det är en riktad attack mot en samhällsbärande institution. Det är precis så här hybridkrigföring ser ut: man börjar men att ifrågasätta en enskild tjänares auktoritet, fortsätter med att förlöjliga yrkeskåren, och vips så har man skapat misstroende som gör att folk slutar lita på myndigheter.

vad gäller så kallade allergiker så är det en medicinsk sanning att den moderna människan blivit patologisk ömtålig. En stark organisation bygger på individer som kan hantera en klick dippsås eller några bönor utan att drabbas av existentiell oro eller anmälningsbehov.

om vi ska klara framtida kriser måste vi sluta prioritera smakupplevelser, tron att alla är unika och att arbetsplatsen är en plats att njuta på. sojabönorna är mer än bara protein, det är en symbol för mental motståndskraft. ni väljer att skratta åt det, vilket bara visar på hur långt förfallet har gått. Jag lyckades med min ST-tjänst, men ni har misslyckats med ett medborgaransvar.
    Jag väljer att inte äta sojabönor eftersom jag inte vill riskera mitt liv. Det ha knappast hjälp att hamna på akuten och få dig som "läkare". 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Lou)
    Anonym (veranika savenka) skrev 2026-03-09 21:15:13 följande:
    Jag tål den, och dessutom har jag skor med halkskydd, men alla har inte det.
    Den enda i tråden som uttryckt en rädsla för dippsåser i lunchrummet är du, ingen annan är rädd. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • EpicF
    Anonym (veranika savenka) skrev 2026-03-09 21:15:13 följande:
    Jag tål den, och dessutom har jag skor med halkskydd, men alla har inte det.
    Nej, det är inte speciellt vanligt att ha det innomhus...
  • Meddelande borttaget
  • EpicF
    Anonym (veranika savenka) skrev 2026-03-09 21:17:47 följande:
    att kalla sojabönor för livsfarliga samtidigt som man ignorerar den systematiska risken med pannkakor är ett klassiskt tecken på kognitiv dissonans. Precis den typen av ogrundad rädsla som försvagar folkviljan. kan du inte hantera sojabönor i fredstid, hur ska du då kunna hantera en nationell försörjningskris?
    För mig är sojabönor livsfarligt eftersom jag är extremt allergisk mot just sojabönor och allt med soja. 

Jag har aldrig pratat om några pannkakor eller risker med dessa. 

Nu har inte min allergi mot sojabönor att göra med hur jag skulle hantera en nationell försörjningskris. Det två vitt skilda saker. Vilket en läkare hade förstått...
  • EpicF
    Anonym (veranika savenka) skrev 2026-03-09 21:19:42 följande:
    Jag har redan avslöjat din agenda och du gör allt för att förneka den.
    Jaha. Och den är?
Svar på tråden Konstig kost