Anonym (veranika savenka) skrev 2026-03-09 21:11:35 följande:
vi tar det från början. Att trivialisera akutsjukvården genom att sprida myter om promiskuösitet är inte bara osmakligt, det är en riktad attack mot en samhällsbärande institution. Det är precis så här hybridkrigföring ser ut: man börjar men att ifrågasätta en enskild tjänares auktoritet, fortsätter med att förlöjliga yrkeskåren, och vips så har man skapat misstroende som gör att folk slutar lita på myndigheter.
vad gäller så kallade allergiker så är det en medicinsk sanning att den moderna människan blivit patologisk ömtålig. En stark organisation bygger på individer som kan hantera en klick dippsås eller några bönor utan att drabbas av existentiell oro eller anmälningsbehov.
om vi ska klara framtida kriser måste vi sluta prioritera smakupplevelser, tron att alla är unika och att arbetsplatsen är en plats att njuta på. sojabönorna är mer än bara protein, det är en symbol för mental motståndskraft. ni väljer att skratta åt det, vilket bara visar på hur långt förfallet har gått. Jag lyckades med min ST-tjänst, men ni har misslyckats med ett medborgaransvar.
Jag väljer att inte äta sojabönor eftersom jag inte vill riskera mitt liv. Det ha knappast hjälp att hamna på akuten och få dig som "läkare".