• Anonym (maaaat)

Konstig kost

Vad skulle ni säga om en kollega vid lunchen äter bara grillad/stekt kyckling och dippsås? Verkligen bara, alltså. En annan dag äter kollegan någon form av köttgryta utan tillbehör. En dag äter kollegan pannkaka med sylt. Och efter några veckor med kollegan syns också ett tydligt mönster. Samma idé i lätt variation. Kött el dyl med dippsås, gryta, pannkakor, färsröra med ost. Aldrig tillbehör i form av pasta, gryn eller potatis, inga sallader eller dyl.

• Svar på tråden Konstig kost
  • Anonym (Orka bry sig)

Orka bry sig i vad andra äter. 

• Anonym (maaaat)
    Anonym (Orka bry sig) skrev 2026-03-08 15:01:35 följande:

Orka bry sig i vad andra äter. 

Det lovar jag att det är många som orkar. Det är det inte ont alls om.
  • Anonym (Rätt fokus!)
    Anonym (maaaat) skrev 2026-03-08 14:57:09 följande:
    Konstig kost

Vad skulle ni säga om en kollega vid lunchen äter bara grillad/stekt kyckling och dippsås? Verkligen bara, alltså. En annan dag äter kollegan någon form av köttgryta utan tillbehör. En dag äter kollegan pannkaka med sylt. Och efter några veckor med kollegan syns också ett tydligt mönster. Samma idé i lätt variation. Kött el dyl med dippsås, gryta, pannkakor, färsröra med ost. Aldrig tillbehör i form av pasta, gryn eller potatis, inga sallader eller dyl.

Orkar bry sig och jag skiter i vad andra tycker om mina matvanor
  • Anonym (M)
    Anonym (maaaat) skrev 2026-03-08 15:04:09 följande:

Man väljer själv vad man vill lägga sin energi på. Vissa lägger tydligen energin på skitsnack. 

Du har inga problem att hänga ut din kollega?

• Anonym (Orka bry sig)
    Anonym (maaaat) skrev 2026-03-08 15:04:09 följande:
    Nä, tyvärr finns det alldeles för många sladdertackor som ifrågasätter saker de inte har att göra med och spekulerar om andras liv och leverne. Som analyserar matlådor eller folks varukorgar i affären. 
  • Anonym (Frida)

Jag bryr mig inte. Och om någon skulle ha synpunkter på vad jag har i min matlåda kan de själva bekosta den lunch de anser att jag bör ha.

• EpicF
    Anonym (maaaat) skrev 2026-03-08 14:57:09 följande:
    Konstig kost

Förutom pannkakorna så är det faktiskt bra mat. Måste inte ha en massa tillbehör i form av kolhydrater när.man äter kött eller kyckling. 

Och varför bryr du dig om vad din kollega äger? 
  • EpicF
    EpicF skrev 2026-03-08 15:28:55 följande:
    Förutom pannkakorna så är det faktiskt bra mat. Måste inte ha en massa tillbehör i form av kolhydrater när.man äter kött eller kyckling. 

Och varför bryr du dig om vad din kollega *äger? 
    *äter
  • EpicF

Är du samma person som irriterar sig över att folk inte svarar i telefon när de är upptagna, folk som är sjukskrivna eller jobbar hemifrån eller folk som blir frustrerade över att kollegor vabbar på helgen (trots att deras parter är ledig och kan ta hand om sjuka barn)?

• Anonym (Rätt fokus!)
    Anonym (Orka bry sig) skrev 2026-03-08 15:14:26 följande:
    Nä, tyvärr finns det alldeles för många sladdertackor som ifrågasätter saker de inte har att göra med och spekulerar om andras liv och leverne. Som analyserar matlådor eller folks varukorgar i affären. 
    Och?
Svar på tråden Konstig kost