• Anonym (maaaat)

Konstig kost

Vad skulle ni säga om en kollega vid lunchen äter bara grillad/stekt kyckling och dippsås? Verkligen bara, alltså. En annan dag äter kollegan någon form av köttgryta utan tillbehör. En dag äter kollegan pannkaka med sylt. Och efter några veckor med kollegan syns också ett tydligt mönster. Samma idé i lätt variation. Kött el dyl med dippsås, gryta, pannkakor, färsröra med ost. Aldrig tillbehör i form av pasta, gryn eller potatis, inga sallader eller dyl.

• Svar på tråden Konstig kost
  • Anonym (n)
    klyban skrev 2026-03-10 16:11:07 följande:

Trodde ingen kunde vara så bliven och prata om kollegor och menar sig själv, för det är ju bara tragiskt.
    Och det blir ju bara än mer tragiskt när vi får reda på det.

Inte värre än en vanlig tvärtomtråd där en TS söker perspektiv åt andra hållet. 
    Vad du menar med bliven vettefan och jag vill nog inte ens veta. Tragiskt är det inte heller, bara en missbedömning där TS ville veta om resten av världen var lika idiotiska som hns jobb. Vilket... 

Ni bevisar.
  • Anonym (n)

Ja, nu blev det en tvåkant i tråden där den ena går på den andres stavfel med betydligt fler stavfel och det kommer bråkas i flera veckor. Löjligt. 

• klyban
    Anonym (n) skrev 2026-03-10 16:17:43 följande:
    Inte värre än en vanlig tvärtomtråd där en TS söker perspektiv åt andra hållet. 
    Vad du menar med bliven vettefan och jag vill nog inte ens veta. Tragiskt är det inte heller, bara en missbedömning där TS ville veta om resten av världen var lika idiotiska som hns jobb. Vilket... 

Ni bevisar.

Vilket perspektiv?
    Det är bara en diet och inte ens en ovanlig en.

Och jo, det är tragiskt för något så simpelt.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (n) skrev 2026-03-10 16:18:33 följande:

Ja, nu blev det en tvåkant i tråden där den ena går på den andres stavfel med betydligt fler stavfel och det kommer bråkas i flera veckor. Löjligt. 

Det är för hen inte klarar av att halkskyddsskor är inte alls ovanliga.

Men såklart bankdirektörer är det nog inte vanligt, men man kan ju dock bara hoppas att hen förstår att det är i yrken där halka är en reell risk, som vården, kockar, industri osv...

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (n)
    klyban skrev 2026-03-10 16:22:48 följande:

Vilket perspektiv?
    Det är bara en diet och inte ens en ovanlig en.

Och jo, det är tragiskt för något så simpelt.

Tragiskt att folk beter sig som as på hns jobb, ja. Tragiskt att folk ska gå på skälen till TS tråd och vara elaka, ja. Men det verkar du inte förstå alls...
    TS går inte på en diet utan äter vad hn kan. 
  • Anonym (n)
    klyban skrev 2026-03-10 16:24:37 följande:

Det är för hen inte klarar av att halkskyddsskor är inte alls ovanliga.

Men såklart bankdirektörer är det nog inte vanligt, men man kan ju dock bara hoppas att hen förstår att det är i yrken där halka är en reell risk, som vården, kockar, industri osv...

Nej. Lika dåliga kålsupare båda två i varje jävla tråd där ni tar över och beter er som as tills ingen orkar svara på trådstarten längre för ni verkar gå igång på att bråka med varandra men vägrar PM:a utan fortsätter vara ett problem för forumet än att faktiskt bidra med något vettigt.
  • Ascendere

Har nog med att se till att jag själv får i mig det jag behöver i rätt mängd, orkar verkligen inte bry mig om vad andra äter till lunch.
    men diskutersr gärna ämnet om någon tar upp det. 

• klyban
    Anonym (n) skrev 2026-03-10 16:25:09 följande:
    Tragiskt att folk beter sig som as på hns jobb, ja. Tragiskt att folk ska gå på skälen till TS tråd och vara elaka, ja. Men det verkar du inte förstå alls...
    TS går inte på en diet utan äter vad hn kan. 
    Utan eller lite kolhydrater är en diet, så väl även tallriksmodellen.
    Och ja, det är just TS som är besvarad där.
    Anonym (n) skrev 2026-03-10 16:29:10 följande:
    Nej. Lika dåliga kålsupare båda två i varje jävla tråd där ni tar över och beter er som as tills ingen orkar svara på trådstarten längre för ni verkar gå igång på att bråka med varandra men vägrar PM:a utan fortsätter vara ett problem för forumet än att faktiskt bidra med något vettigt.

Och ändå så är det inte korrekt att halkskyddsskor är ovanliga, dock tror jag många är inte medvetna att de har dessa i sitt arbete utan att veta.
    Och en sak jag skulle direkt säga, jag skulle inte vara så korkad och arbeta i ett kök utan halkskyddsskor.

För det kan bli halt som faan i kök stundtals och vet med egen erfarenhet redan tidigt ung ålder15år) när jag skötte en B&W-restaurang helt själv på helgerna och då dagens rätt.(Och om det är oklart, så pratar vi om tillagningen av maten, inte administrativt.)

Dock intressant att du flyr ämnet, är du den kålsuparen du pratade om då?
    Men sure, jag svarar mest på endast TS, inte det efter, så glöm inte den biten och ha förståelse för den.
    Ska se om jag orkar läsa vidare där, och se om det är något som betyder något.

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (n) skrev 2026-03-10 16:18:33 följande:

Anonym (n) skrev 2026-03-10 16:29:10 följande:
    Håller verkligen med.
    När dessa två börjar ordkriga så orkar man inte längre engagera sig i tråden, och ts får sin tråd förstörd.

Det borde kunna skötas vi PM, precis som du skriver.

Är ju långt ifrån den enda tråd som blivit förstörd av två tjafsande personer som uppenbart lever på FL, för att bråka med varandra.

• EpicF

Nej, det är inget märkvärdigt med halkskyddsskor, på mitt jobb bliv vi sparkade om vi inte har dessa OCH att de är för även olja.
    SÅ ja, det är vanligt i vården, men inte ett tvång som jag förstår det, varför hävda annat?

EpicF skrev 2026-03-10 16:01:21 följande:
    Kokar? Har aldrig hört talas om ykrer kok. Men det kanske är en speciell yrkestittel som enbart finns i klybans värld...

I övrigt världen jobbar det Kockar i professionella kök. Har aldrig stött på någon kock med skor med jalkskydd. Alla kockar jag har mött har haft bekväma skor eftersom de går mycket. Men klart, finns säkert en och annan med halkskyddsskor. 

Skrev jag att det var märkvärdigt med halkskyddsskor?
    Nej, det är inte så vanligt inom vården som du vill få det till. Inom vården är det vanligt med bekväma skor, oftast joggingskor som tål att tvättas. Och ibalnd har man även sk blåskor ovanpå och de är alltid annat än halkskydd (snarare tvärt om).

EpicF skrev 2026-03-10 15:58:41 följande:
    Så du förstod inte vad "Inte nödvändigtvis en diet" betyder....

Nu har dock ts bekräftat att det är h*n lunch det handlar om. Att du inte tar in det är ditt problem. 

Nej, jag pratar inte om mig själv som kollega. Ser ingen anledning att göra det. Helt relevant för tråden då ämnet tagits upp av en annan medlem. 
    Hur vore det om du läste vad som faktiskt står innan du svarar? 

Men just, det klarar inte du av att göra 😂

Helt irrelevant för det jag skrev. 

Jag skrev dock att soldater skadas och döds av vapen. Inte att de inte kan bli sjuka och dö av andra saker... Men som vanligt förstod inte du det. 
    Och återigen förstår inte du den den enkla meningen "Inte speciellt vanligt..."

Ingen av mina ansatta har skor med halkskydd. Det hsr vanliga sk joggingskor. Inget annat behövs. 

Klyban är som vanligt igång med sina märkliga påstående. 

Valet av mat berättar att det är en diet med lågt eller inget kolhydratinnehåll.
    Vvet du inget om man och dieter och där även tallriksmodellen och matpyramiden är dieter.
    Håll dig till vattkoppor istället, för det verkar du veta så mycket mer om  Skål

Även ifall du anser att lågkolhydrat kost är en diet så är det väldigt många som inte ser det som en diet, utan helt enkelt en livstilsändring som de fortsätter med livet ut. 

Många som går på diet gör det under en kort period för att ex minska i vikt. En livstilsändring är någog annat. 

Tallriksmodellen och matpyramiden inte dieter, utan sk normalmat. 

EpicF skrev 2026-03-10 16:01:21 följande:
    Kokar? Har aldrig hört talas om ykrer kok. Men det kanske är en speciell yrkestittel som enbart finns i klybans värld...

I övrigt världen jobbar det Kockar i professionella kök. Har aldrig stött på någon kock med skor med jalkskydd. Alla kockar jag har mött har haft bekväma skor eftersom de går mycket. Men klart, finns säkert en och annan med halkskyddsskor. 

Försöker du spela dum nu, tror du det ändrar något om jag skriver dit ett C, du är ju lika fel ute ändå.

Man finner ofta att du inbillar dig felstavningar är ett argument för något, och komiskt nog alltid när du är ute och seglar kommer dessa.

Man inser din erfarenhet är obefintlig.

Ett c ändrar hela ordets betydelse. Och ja, fortfarande så är långt ifrån alla Kockar som använder halkskyddsskor i sitt jobb. 

Inbillar mig att felstavningar är ett argument för något? Jaja, vad skulle argumentet enligt dig vara då?

Jag har mer erfarenhet än vad du har iallfall....
    klyban skrev 2026-03-10 16:12:49 följande:

ROLF också, och hur ditt argument är att halkskydd skor inte kan vara bekväma, hur inbillade du dig inte kunde vara det för?

Man är rätt obegåvad om man inte har halkskyddsskor i ett kök, för risk för svår olycka är för stor.

Var skriver jag att halkskyddsskor inte kan vada bekväma? 

Då är majoriteten av alla som jobbar i kök obegåvade då  
  • EpicF
    EpicF skrev 2026-03-10 19:19:04 följande:
    Skrev jag att det var märkvärdigt med halkskyddsskor?
    Nej, det är inte så vanligt inom vården som du vill få det till. Inom vården är det vanligt med bekväma skor, oftast joggingskor som tål att tvättas. Och ibalnd har man även sk blåskor ovanpå och de är alltid annat än halkskydd (snarare tvärt om).

Även ifall du anser att lågkolhydrat kost är en diet så är det väldigt många som inte ser det som en diet, utan helt enkelt en livstilsändring som de fortsätter med livet ut. 

Många som går på diet gör det under en kort period för att ex minska i vikt. En livstilsändring är någog annat. 

Tallriksmodellen och matpyramiden inte dieter, utan sk normalmat. 

Försöker du spela dum nu, tror du det ändrar något om jag skriver dit ett C, du är ju lika fel ute ändå.

Man finner ofta att du inbillar dig felstavningar är ett argument för något, och komiskt nog alltid när du är ute och seglar kommer dessa.

Man inser din erfarenhet är obefintlig.

Ett c ändrar hela ordets betydelse. Och ja, fortfarande så är långt ifrån alla Kockar som använder halkskyddsskor i sitt jobb. 

Inbillar mig att felstavningar är ett argument för något? Jaja, vad skulle argumentet enligt dig vara då?

Jag har mer erfarenhet än vad du har iallfall....
    Var skriver jag att halkskyddsskor inte kan *vara bekväma? 

Då är majoriteten av alla som jobbar i kök obegåvade då  
    *vara
Svar på tråden Konstig kost