• Anonym (maaaat)

Konstig kost

Vad skulle ni säga om en kollega vid lunchen äter bara grillad/stekt kyckling och dippsås? Verkligen bara, alltså. En annan dag äter kollegan någon form av köttgryta utan tillbehör. En dag äter kollegan pannkaka med sylt. Och efter några veckor med kollegan syns också ett tydligt mönster. Samma idé i lätt variation. Kött el dyl med dippsås, gryta, pannkakor, färsröra med ost. Aldrig tillbehör i form av pasta, gryn eller potatis, inga sallader eller dyl.

• Svar på tråden Konstig kost
  • Anonym (Lou)
    Anonym (veranika savenka) skrev 2026-03-09 21:18:44 följande:
    Så klart, alla har inte sett skadeeffekterna av den och tror därför att rädsla är något individuellt.
    Du inser inte det bisarra i din överdrivna rädsla för att sås på något sätt ska råka skjuta iväg från en matlåda och ner i golvet och inte hinna torkas upp innan någon går just där och halkar och att det ska ske så pass ofta att det blir ett problem? Oftast stannar maten kvar i matlådan. Låter som du har GAD och behöver något ångestdämpande.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Frida)
    Anonym (veranika savenka) skrev 2026-03-09 21:17:47 följande:
    att kalla sojabönor för livsfarliga samtidigt som man ignorerar den systematiska risken med pannkakor är ett klassiskt tecken på kognitiv dissonans. Precis den typen av ogrundad rädsla som försvagar folkviljan. kan du inte hantera sojabönor i fredstid, hur ska du då kunna hantera en nationell försörjningskris?
    Om du inte kan hantera lite dipsås som någon spillt på golvet, hur klarar du som "läkare" då av alla kroppsvätskor som man dagligen ser på en akutmottagning? Om någon kaskadkräks på golvet så halkar hela personalen i det eller? Eller just ja, du har ju halkskydd på skorna, du klarar dig såklart 😂😂

Hoppas bara du får med dig de skorna om det blir krig och du måste fly för ditt liv genom slask och lera och kanske till och med lite snö emellanåt. Hujedamej vilka halkningar man skulle kunna se i en sån situation.
  • EpicF
    Anonym (veranika savenka) skrev 2026-03-09 21:23:27 följande:
    och hur var det nu? da zdravstvuyte matushka rossiya! Det är väl vad du tycker? nej, men en nationell kris i landet är vad du försöker uppnå.
    Mina åsikter om kriget är mina privata och inget jag delar med märkliga udda människor på familjeliv. 

På vilket sätt försöker jag uppnå en nationell kris i landet? 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Lou)

Du måste bli bortom dig av rädsla när du kommer till mataffären och dom nyligen moppat golvet och satt upp en varningsskylt för att det kan vara halt :O Vågar du moppa golven hemma?

• Meddelande borttaget
  • EpicF
    Anonym (veranika savenka) skrev 2026-03-09 21:23:27 följande:
    och hur var det nu? da zdravstvuyte matushka rossiya! Det är väl vad du tycker? nej, men en nationell kris i landet är vad du försöker uppnå.
    Och nej, jag hejar inte Ryssland. Och skulle absolut inte kalla Ryssland för moder, även om jag än gång i ungdomen bodde i Kirovsk under vinterhalvåret. Fina skidbackar, men lite för förstor lavinfara. Men var kul då att uppleva den ryska kulturen och maten. För att inte tala om den billiga spriten och ciggen.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Konstig kost