• Anonym (maaaat)

Konstig kost

Vad skulle ni säga om en kollega vid lunchen äter bara grillad/stekt kyckling och dippsås? Verkligen bara, alltså. En annan dag äter kollegan någon form av köttgryta utan tillbehör. En dag äter kollegan pannkaka med sylt. Och efter några veckor med kollegan syns också ett tydligt mönster. Samma idé i lätt variation. Kött el dyl med dippsås, gryta, pannkakor, färsröra med ost. Aldrig tillbehör i form av pasta, gryn eller potatis, inga sallader eller dyl.

• Svar på tråden Konstig kost
  • EpicF
    Anonym (veranika savenka) skrev 2026-03-09 21:26:17 följande:
    de är inte privata längre, du är ju avslöjad. du försöker destabilisera landets struktur inifrån.
    Då gör jag väl det då, enligt dig. 
  • Meddelande borttaget
  • EpicF
    Anonym (veranika savenka) skrev 2026-03-09 21:28:27 följande:
    Det är skillnad på en akutmottagning och övriga arbetsplatser, vad gäller utrustning, arbetssäkerhet och val av golv.
    Du vet att det är större risk att halka på golvet på en akutmottagning än på en kontorsplats?!
  • Anonym (Frida)
    Anonym (veranika savenka) skrev 2026-03-09 21:28:27 följande:
    Det är skillnad på en akutmottagning och övriga arbetsplatser, vad gäller utrustning, arbetssäkerhet och val av golv.
    Ja, och kan man inte ens hantera lite spill på golvet i matsalen utan att slå halvt ihjäl sig, eller får en "falsk trygghetskänsla" av att någon äter pannkakor, är man inte speciellt lämpad för vårdyrket.
  • EpicF
    Anonym (veranika savenka) skrev 2026-03-09 21:30:30 följande:
    jag förstår att du förnekar det uppenbara, det finns gott om rysstroll på nätet.
    Som sagt jag hejar inte på Ryssland och eller Ukrina även om jag gillar bådas matkultur. 
  • Meddelande borttaget
  • EpicF
    Anonym (veranika savenka) skrev 2026-03-09 21:33:03 följande:
    ooh, nishtyak! 
    Inte det minsta synd om mig. 
  • felicityporter

Roligt och annorlunda trolleri, tack för garvet! Men nu blev jag sugen på grillad kyckling med O?Learys BBQ-sås. Har såsen hemma men ingen grillad kyckling dock. ☹️

• Anonym (Lou)
    Anonym (veranika savenka) skrev 2026-03-09 21:18:44 följande:
    Så klart, alla har inte sett skadeeffekterna av den och tror därför att rädsla är något individuellt.
    Såser brukar inte skjuta iväg från sina matlådor hejvilt från varenda person som tagit med sig något med sås. Eller sker det extra ofta på just din arbetsplats? Märkligt, vilken otur du har. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Konstig kost