• Anonym (maaaat)

Konstig kost

Vad skulle ni säga om en kollega vid lunchen äter bara grillad/stekt kyckling och dippsås? Verkligen bara, alltså. En annan dag äter kollegan någon form av köttgryta utan tillbehör. En dag äter kollegan pannkaka med sylt. Och efter några veckor med kollegan syns också ett tydligt mönster. Samma idé i lätt variation. Kött el dyl med dippsås, gryta, pannkakor, färsröra med ost. Aldrig tillbehör i form av pasta, gryn eller potatis, inga sallader eller dyl.

• Svar på tråden Konstig kost
  • EpicF
    Anonym (veranika savenka) skrev 2026-03-09 21:36:47 följande:
    du låtsas inte kunna ryska, vilket bara styrker det jag skrev.
    Nu var det bulgariska och inte ryska.
    Dessutom kan jag inte prata ryska, men kan förstå endel ord/uttryck efter mina månader i Kirovsk trots att det var 20 år sedan. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (maaaat)
    felicityporter skrev 2026-03-09 21:34:20 följande:

Roligt och annorlunda trolleri, tack för garvet! Men nu blev jag sugen på grillad kyckling med O?Learys BBQ-sås. Har såsen hemma men ingen grillad kyckling dock. ☹️

Trollar inte. Men jag tror några andra i tråden gör det. 

Jag har faktiskt aldrig gillat bbq. jag tycker det är för sött. Inte för att jag inte tycker om sött, men jag vill inte ha för sött i maten. 
  • felicityporter
    Anonym (maaaat) skrev 2026-03-09 23:24:59 följande:

Jag har faktiskt aldrig gillat bbq. jag tycker det är för sött. Inte för att jag inte tycker om sött, men jag vill inte ha för sött i maten. 
    Har heller aldrig varit ett superfan av BBQ-sås, men just O Learys sort har betydligt mer hetta än andra och det tillsammans med lite lagom sötma ger en bra balans tycker jag.
  • Anonym (maaaat)
    felicityporter skrev 2026-03-09 23:34:07 följande:
    Har heller aldrig varit ett superfan av BBQ-sås, men just O Learys sort har betydligt mer hetta än andra och det tillsammans med lite lagom sötma ger en bra balans tycker jag.
    Kan vara värt att prova, faktiskt. 
  • klyban
    EpicF skrev 2026-03-09 20:52:23 följande:
    Nej, det är en livstil. Inte nödvändigtvis en diet. 
    klyban skrev 2026-03-09 20:32:35 följande:

Det har tråden vetat om en bra stund Solig

Det bekräftade ts rätt sent. Det var dock en anna  edlem som nämnde det. Men inget so  bekräftades av ts då. 

I själva trådstarten och ts bekräftar också det i andra inlägg. Men som vanligt har du svårt att förstå. 

Det är även en diet :whoco5:

SÅ inte i TS då, som väntat.
    Två, tragiskt att prata om sig själv som en kollega, antar du gör det ofta om dig själv 

EpicF skrev 2026-03-09 20:54:23 följande:
    Verenika Savenka tror andras matlådor är allmänna. 

Irrelevans för tråden, dock väldigt intressant vi pratar om TS så börjar du fabulera om annat.

EpicF skrev 2026-03-09 21:01:31 följande:
    Ingen akutläkare säger så, eftersom de vet att folk kan dö om de får i sig saker de inte tål. Men så är du ingen akutläkare heller. 

Då har du inte varit med mycket, finns en hel del kokkosbollar i vården, en del tror att droppsmitta är ett luftburet smitta :whoco5:

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2026-03-09 21:05:35 följande:
    Soldater i krig dör för att de skadas eller dödas av vapen. Det inget att göra med allergi eller vad ts äter på sin lunch.

Vet du ingenting och om alla sjukdomar de får som dödar och som är enbart för de är i en dålig miljö som dessa frodas i.
    Det är tex därför de har med sig katter, för försöka lösa ett problem.

Skrämmande att en som hävdar utbildning inom området, inte vet så enkla saker och inbillar sig att det är bara pga skador av vapen.

Lite lätt skrämmande faktiskt.

EpicF skrev 2026-03-09 21:13:30 följande:
    Som sagt du har missat hela din läkarutbildning, kan inte får läkarleitimation, inte göra AT och inte inneha en ST-tjänst. 

Och en del har missat allt i utbildningen om smittor och hur de fungerar generellt, så i gott sällskap inser man du är.

EpicF skrev 2026-03-09 21:18:51 följande:
    Nej, det är inte speciellt vanligt att ha det innomhus...

Jaså, så du tror inte kokar använder skor med halkskydd, jag skulle aldrig få för mig att inte ha det i professionella kök.
    För annat vore direkt korkat.

Inte speciellt vanligt :lol::lol::lol::lol::lol:
    Den var en ny vattkoppor inser man.

För det är visserligen inget krav, men det är att föredra att han halkskydd skor, inser att du inte ens förstår de går runt med detta utan att du ens vet om det.

Det var lite fascinerande, men det är inte första gången det blir fel om sjukvården heller, så föga förvånande.

Anonym (Lou) skrev 2026-03-09 21:27:41 följande:

Du måste bli bortom dig av rädsla när du kommer till mataffären och dom nyligen moppat golvet och satt upp en varningsskylt för att det kan vara halt :O Vågar du moppa golven hemma?

Det intressanta i det hela är att det är MYCKET troligt att de har skor med halkskydd.

Det är inget tvång som jag fattade det som, men de typen av skor jag sett i vården, är just många av denna med halkskydd.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (maaaat) skrev 2026-03-09 23:24:59 följande:

Intressant, men vem pratar om sig själv som en kollega, det berättar att något inte stämmer.
    Och en det är bara en diet, som många känner till.

Nej, sött ska inte finans i maten och om det inte har ett syfte, som tex i tomatsåsen, men inte i de stuvade makaronerna.
    Sen efterrätter är annat, och nu är väl inte pannkakor helt en sådan, men man behöver inte mycket socker på om heller.

Om man nu inte är socker beroende.

felicityporter skrev 2026-03-09 23:34:07 följande:

BBQ sås är helt fantastiskt till rätt mat, men dom är genomgående väldigt söta.
    Därför används mycket lite av det av mig, det är väl när man köra low och slow revben som man verkligen använder den.

Annars är det inte speciellt svårt och göra en egen och minska sockret, men glöm inte dra tillbaka syran också, för annars kand et bli rätt surt.

En sak har vi lärt oss, TS beskriver en kolhydratfattig diet.
    Vad vi ska prata om när inte ens kollegan existerade är en gåta, vilket tråden tydligt visat att den inte vill heller.
    Dock fascinerande att prata om sig själv och få det låta hemskt konstigt, uppmärksamhetstörstande?

• Anonym (Molly)

Har en kollega vars lunch nästan dagligen består av smågodis, proteinbars och Monster.
    Inte min uppfattning om lunch, men det skulle aldrig falla mig in att påtala det för henne eller starta en tråd på Familjeliv om det.

• klyban
    Anonym (Molly) skrev 2026-03-10 12:24:29 följande:

Har en kollega vars lunch nästan dagligen består av smågodis, proteinbars och Monster.
    Inte min uppfattning om lunch, men det skulle aldrig falla mig in att påtala det för henne eller starta en tråd på Familjeliv om det.

Hade en på jobbet som åt bacon och när jag hade ett mycket viktigt fel att fixa och hur han sade, du stör mig i lunchen.(Och bara bacon inget annat, antar Atkins i det fallet.)

Och fortsatte äta, sen kom chefen och stoppa han och berättade du går genast ditt och fixar detta nu, för det är för viktigt att inte göra.(Fredag och massor av faktureringar.)

Svar på tråden Konstig kost