• Anonym (maaaat)

Konstig kost

Vad skulle ni säga om en kollega vid lunchen äter bara grillad/stekt kyckling och dippsås? Verkligen bara, alltså. En annan dag äter kollegan någon form av köttgryta utan tillbehör. En dag äter kollegan pannkaka med sylt. Och efter några veckor med kollegan syns också ett tydligt mönster. Samma idé i lätt variation. Kött el dyl med dippsås, gryta, pannkakor, färsröra med ost. Aldrig tillbehör i form av pasta, gryn eller potatis, inga sallader eller dyl.

• Svar på tråden Konstig kost
  • Anonym (n)

Startar man trådar om vad ens kollega äter har man verkligen inget liv eller hör till en av de kändare kategorierna på FL som då vill att vi ska gissa på autism... 

• Anonym (n)
    EpicF skrev 2026-03-08 15:32:11 följande:

Är du samma person som irriterar sig över att folk inte svarar i telefon när de är upptagna, folk som är sjukskrivna eller jobbar hemifrån eller folk som blir frustrerade över att kollegor vabbar på helgen (trots att deras parter är ledig och kan ta hand om sjuka barn)?

någon har verkligen haft en upptagen helg
  • Dexter dot com

Skulle kunna vara jag som äter LCHF. Pannkakor utan mjöl och sylt utan socker äter jag ofta.

• Anonym (maaaat)
    Anonym (M) skrev 2026-03-08 15:11:43 följande:

Man väljer själv vad man vill lägga sin energi på. Vissa lägger tydligen energin på skitsnack. 

Du har inga problem att hänga ut din kollega?

Nä, jag har inga problem med att hänga ut mig själv, faktiskt.
  • Anonym (maaaat)
    Anonym (Orka bry sig) skrev 2026-03-08 15:14:26 följande:
    Nä, tyvärr finns det alldeles för många sladdertackor som ifrågasätter saker de inte har att göra med och spekulerar om andras liv och leverne. Som analyserar matlådor eller folks varukorgar i affären. 
    Jo, jag har märkt det. Även här på FL är det gott om folk som är intresserade av andras liv och leverne.
  • Anonym (maaaat)
    EpicF skrev 2026-03-08 15:32:11 följande:

Är du samma person som irriterar sig över att folk inte svarar i telefon när de är upptagna, folk som är sjukskrivna eller jobbar hemifrån eller folk som blir frustrerade över att kollegor vabbar på helgen (trots att deras parter är ledig och kan ta hand om sjuka barn)?

Haham nej, verkligen inte. Jag är en sån som den där telefonpersonen skulle hata, för jag har telefonfobi och svarar aldrig i telefon om det inte är uppgjort tidigare.
  • Anonym (.)

Jag skulle tänka att det var typ lchf. 

• Anonym (Rut)

Jag skulle tänka att personen åt en strikt lchf alternativ atkins diet. Pannkakorna är antagligen utan mjöl

Svar på tråden Konstig kost