• Anonym (maaaat)

Konstig kost

Vad skulle ni säga om en kollega vid lunchen äter bara grillad/stekt kyckling och dippsås? Verkligen bara, alltså. En annan dag äter kollegan någon form av köttgryta utan tillbehör. En dag äter kollegan pannkaka med sylt. Och efter några veckor med kollegan syns också ett tydligt mönster. Samma idé i lätt variation. Kött el dyl med dippsås, gryta, pannkakor, färsröra med ost. Aldrig tillbehör i form av pasta, gryn eller potatis, inga sallader eller dyl.

• Svar på tråden Konstig kost
  • Anonym (maaaat)
    AllaKramas skrev 2026-03-08 19:00:33 följande:

Man lagar och äter det som funkar. 

Det gör väl TS också? 

Ja, det är ju det jag gör. Och folk har åsikter om det. Så jag ville höra fler åsikter, men de som svarart hittils har bara bestämt sig för att inte svara utan bara göra som de som har åsikter, fast om trådens existens istället för dess innehåll.
  • Anonym (n)
    Anonym (maaaat) skrev 2026-03-08 19:59:53 följande:
    Ja, det är ju det jag gör. Och folk har åsikter om det. Så jag ville höra fler åsikter, men de som svarart hittils har bara bestämt sig för att inte svara utan bara göra som de som har åsikter, fast om trådens existens istället för dess innehåll.
    Så, du ljög just om dina andra trådar. Exakta resonemanget som denne...Nalle
  • klyban
    Anonym (maaaat) skrev 2026-03-08 14:57:09 följande:
    Konstig kost

Vad skulle ni säga om en kollega vid lunchen äter bara grillad/stekt kyckling och dippsås? Verkligen bara, alltså. En annan dag äter kollegan någon form av köttgryta utan tillbehör. En dag äter kollegan pannkaka med sylt. Och efter några veckor med kollegan syns också ett tydligt mönster. Samma idé i lätt variation. Kött el dyl med dippsås, gryta, pannkakor, färsröra med ost. Aldrig tillbehör i form av pasta, gryn eller potatis, inga sallader eller dyl.

Det är rätt enkelt att tro personen äter kolhydrat fattigare kost, och är nog den mest troliga anledningen.

Men varför lägga energi på vad andra äter för?
    Och speciellt som du verkar var okunnig om dieter, så blir det lite komiskt bara.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Kollegan)

Skulle inte säga något alls men tänka att det är en kost som passar kollegan. 

• Anonym (Rut)
    Anonym (maaaat) skrev 2026-03-08 19:59:53 följande:
    Vad menar du? Du frågar vad vi skulle säga/tänka/tycka om en kollega åt så som du beskriver. Och flera har svarat vad vi skulle säga/tycka/tänka. 

Jag tex skulle tänka att personen åt lchf. Beroende på om jag var nära kollegan eller inte skulle jag ta upp det till diskussionen. Av den anledningen att jag själv är intresserad av lågkolhyderstkost. Då kanske vi skulle ha ett gemensamt samtalsämne. 
  • Anonym (maaaat)
    Anonym (n) skrev 2026-03-08 20:01:19 följande:
    Så, du ljög just om dina andra trådar. Exakta resonemanget som denne...Nalle
    Jag har inte gjort några andra trådar. Inte för att du tror mig, men det har jag inte. Och den här tråden handlar om min egna mat.
  • EpicF
    Anonym (maaaat) skrev 2026-03-08 21:02:33 följande:
    Jag har inte gjort några andra trådar. Inte för att du tror mig, men det har jag inte. Och den här tråden handlar om min egna mat.
    Samma resonemang. 
  • Anonym (maaaat)
    EpicF skrev 2026-03-08 21:08:36 följande:
    Samma resonemang. 
    Vad menar du?
  • Anonym (maaaat)
    Anonym (Rut) skrev 2026-03-08 20:42:21 följande:
    Vad menar du? Du frågar vad vi skulle säga/tänka/tycka om en kollega åt så som du beskriver. Och flera har svarat vad vi skulle säga/tycka/tänka. 

Jag tex skulle tänka att personen åt lchf. Beroende på om jag var nära kollegan eller inte skulle jag ta upp det till diskussionen. Av den anledningen att jag själv är intresserad av lågkolhyderstkost. Då kanske vi skulle ha ett gemensamt samtalsämne. 
    Några stycken har sagt vad de skulle tycka&tänka&säga. Fler har bara skällt på eller skapat trådsanningar om mig, eller på annat sätt bara varit negativa. Ungefär som jag möter irl.

Jag vet att jag egentligen borde fokusera på de som faktiskt svarar på frågan, men men.
  • Anonym (Mimmi)

Jag hade inte märkt det då jag själv aldrig äter lunch. 
    Det retar sig vissa på, men det struntar jag i. 

Svar på tråden Konstig kost