• Anonym (maaaat)

Konstig kost

Vad skulle ni säga om en kollega vid lunchen äter bara grillad/stekt kyckling och dippsås? Verkligen bara, alltså. En annan dag äter kollegan någon form av köttgryta utan tillbehör. En dag äter kollegan pannkaka med sylt. Och efter några veckor med kollegan syns också ett tydligt mönster. Samma idé i lätt variation. Kött el dyl med dippsås, gryta, pannkakor, färsröra med ost. Aldrig tillbehör i form av pasta, gryn eller potatis, inga sallader eller dyl.

• Svar på tråden Konstig kost
  • klyban
    Anonym (maaaat) skrev 2026-03-08 14:57:09 följande:
    Konstig kost

Vad skulle ni säga om en kollega vid lunchen äter bara grillad/stekt kyckling och dippsås? Verkligen bara, alltså. En annan dag äter kollegan någon form av köttgryta utan tillbehör. En dag äter kollegan pannkaka med sylt. Och efter några veckor med kollegan syns också ett tydligt mönster. Samma idé i lätt variation. Kött el dyl med dippsås, gryta, pannkakor, färsröra med ost. Aldrig tillbehör i form av pasta, gryn eller potatis, inga sallader eller dyl.

Mmm
    Anonym (maaaat) skrev 2026-03-09 16:38:54 följande:
    Det är fortfarande så att TS beskrev sin egen lunch.

I TS, vart?
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Kollegan)
    Anonym (maaaat) skrev 2026-03-08 19:59:53 följande:
    Ja, det är ju det jag gör. Och folk har åsikter om det. Så jag ville höra fler åsikter, men de som svarart hittils har bara bestämt sig för att inte svara utan bara göra som de som har åsikter, fast om trådens existens istället för dess innehåll.
    Så dina kollegor kommenterar din mat? Vi har många med matlåda på jobbet. Har aldrig hört någon kommentera. Det låter lite ouppfostrat i mina öron och jag blir lite nyfiken på vad det är för arbetsplats?

Jag skulle aldrig kommentera en kollegas mat eller matvanor.
  • EpicF
    klyban skrev 2026-03-09 16:31:27 följande:

SÅ du inbillar dig att vi äter kolhydrat fattig mat som mer normalt, lycka till påvisa det Solig
    För det är exakt tvärtom.

TS dock verkade inte riktigt förstå att den dieten finns och fann den konstig.
    Eller varför annars kommentera den?

Att äta mindre kolhydrater behöver inte vara en diet. I dagens samhälle är det fullt normalt att inge äta så myclet kolhydrater, eftersom man upptäckt att man mår bättre av det.

Ts skrev om sin egna mat. Det är vad ts äter som står i trådstarten. 

Förövrigt så ha ts aldrig skrivit att h*n gjorde pannkakor utan mjöl. 

Du är inte smart du Klyban 😂
  • EpicF
    EpicF skrev 2026-03-09 17:26:23 följande:
    Att äta mindre kolhydrater behöver inte vara en diet. I dagens samhälle är det fullt normalt att inge äta så myclet kolhydrater, eftersom man upptäckt att man mår bättre av det.

Ts skrev om sin egna mat. Det är vad ts äter som står i trådstarten. 

Förövrigt så ha ts aldrig skrivit att h*n gjorde pannkakor utan mjöl. 

Du är inte smart du Klyban 😂
    Ser nu att det framkommit att pannkakorna var utan mjöl. 
  • EpicF
    klyban skrev 2026-03-09 16:56:43 följande:
    Mmm
    Anonym (maaaat) skrev 2026-03-09 16:38:54 följande:
    Det är fortfarande så att TS beskrev sin egen lunch.

I TS, vart?
    Anonym (maaaat) skrev 2026-03-08 14:57:09 följande:
    Konstig kost

Hela det fetmarkerade stycket är ts mat. Det är ts som är kollega. Ts benämner sig själv som kollegan.

• Meddelande borttaget
  • EpicF
    Anonym (veranika savenka) skrev 2026-03-09 17:31:32 följande:
    nej
    Jo, ts beskriver sin egna mat. 
  • Anonym (n)
    Anonym (veranika savenka) skrev 2026-03-09 17:31:32 följande:
    nej
    Jo. 
    Anonym (veranika savenka) skrev 2026-03-09 16:40:38 följande:

Jag hade nog sagt till chefen om det.

Varför i hela fridens då?