Anonym (Trött) skrev 2026-03-15 13:07:15 följande:
Helt korrekt uppfattat.
Det borde vara som på fb där allt som en blockerad person skriver inte syns.
De där "råden" avhjälper inte det minsta ts handlar om.
Saknas bara att den andra också hittar hit...

FB är då fascebook?
För om det är Flashback så är det borttaget sedan över ett decennium sedan.
Två så skapar det nog en utmaning också, och där man har användare och anonym användare.
Och där du ALDRIG kan blocka den anonyma användaren.
Och jag säger aldrig, för det skulle kunna användas som identifikation mellan användaren och eventuell anonym signatur.
molly50 skrev 2026-03-15 13:20:25 följande:
Nej,men då borde du ju också kunna avhålla dig från att starta tjafs i dessa trådar?
Eller tycker du att trådarna blir roligare om du startar tjafs?
Ja,om man kan blockera de användare som förstör trådarna så skulle andra inlägg som man vill se synas betydligt bättre. Och man slipper scrolla och riskera att missa dessa inlägg.
Man kan tycka vad man vill om "tjafs", men en sak är säker, du kan relativt lätt undvika mycket av det.
Anonym (Jösses) skrev 2026-03-15 14:12:31 följande:
Nej, att kunna blockera innebär att man får läsa trådar man är intresserad av utan att behöva se störiga användare som spammar trådar i all evinnerlighet. Det vore en riktigt bra funktion. För även om man följer ditt "råd" och scrollar sig igenom alla oväsentliga spaminlägg som inte intresserar någon, så vore det mycket smidigare att helt slippa dessa. För dessa användare nöjer sig inte med några inlägg i varje tråd. De skriver massor och det orkar ingen läsa eller scrolla igenom.
Förstår funktionen, du behöver inte förklara.
Sen finns det utmaningar med användare inlägg och anonyma användare inlägg, och hur en sådan funktion skulle kunna användas leta dessa.
Sure det kan säkert vara skoj och leta efter dom, men känns inte riktigt okey heller.
Sen med sviktande programmering på FL, så frågan är om den ens kommer lösa utmaningen med skapa en sådan funktion:
En komisk sak de gjort och lyckats med(vetr ej när de lyckades.), det var att få ignorera PM från annat än vänner eller inbjudna att fungera.
Förr så kunde man inte trycka på användare namnet och PM, fick felmeddelande då, men allt för komma runt den räckte med att man skriv in användarnamnet manuellt.
Anonym (M) skrev 2026-03-15 17:38:51 följande:
Du visat återigen tydligt att du inte vad som skrivs och försöker slingra dig genom att komma med massa svammel.
Att dina råd skulle fungera spelar ingen roll, då de Inte fungerar för ts. Vad i det är det du inte förstår?
Du behöver inte svara, eftersom det ändå inte kommer att komma något svar från dig.
Du tar inte till dig vad folk skriver till dig. Det går överhuvudtaget inte att diskutera med någon som en att kommer med svammel.
Våran diskussion är slut.
Vi pratar om hur undvika oönskade inlägg och trådar.
Och min person eller användare är inte riktigt ämnet.
Tycker du inte det är komiskt när du säger "du tar inte till dig vad folk skriver", så är det exakt vad du gör, eller då inte gör och tar in det jag skriver.
För de råd jag gav är utmärkta, och de hjälper, även TS även hen försöker påstå annat.
Om nu man inte inbillar sig att jag säger det är hundraprocentigt, men det har jag sagt det inte är.
Utan det som det ger en, det är att på mycket kort tid kan man för bort oönskade trådar.
Och med enkelhet kan identifiera nya om man har de färgkoder man har på PC.
Den som påstår att de råden inte hjälper, den far med osanning.
Men kanske bara svart och vitt får existera, men då hade ju blockera/ignorera varit det enda som funkade.
Och det finns inte, så mitt råd är utmärkt:
Mest intressant att du inte kommer med mer råd som man kan göra själv, för inbilla sig andras irriterande inlägg ska försvinna, det är något som aldrig sker.
Och jag vet, jag tar bort många såna trådar.
Anonym (M) skrev 2026-03-15 17:44:18 följande:
Är väl bara att läsa denna tråden för att förstå att klyban enbart skriver för att tjafsa och i ett försök att provocera. Försöket för att provocera misslyckades dock.
Jag skrev om råd för lösa problemet utan en sådan blockera/ignorera knapp.
För även om vi leker med tanken en sådan knapp införs, så kommer det ta lång tid och då är mina råd guld värda.
Och tjafsa, ja, det gjorde den som inbillade sig min person och användare är relevant för en blockerings-knapp.
Finns en intressant diskussion på Flashback om deras ignore-knapp borttagande.
Har själv aldrig använt, för jag är inte rädd för andra användare.
www.flashback.org/t2574758
Dock glöm inte vem av oss två som startade tjafset, för det gör inte jag.