molly50 skrev 2026-03-15 19:08:50 följande:
Ja,och man kan också undvika det genom att inte starta det.
För övrigt så finns flashback visst kvar.
www.flashback.org/Jag inbillar inte mig styra andra användare vad de säger och gör i trådarna och när det är inom reglerna.
Och det är där mina råd är utmärkta och rensa bort det som jag finner ointressant.
Att inbilla sig styra andra användare är naivt och ett regelbrott på Familjeliv, för det kan bara Moderatorer göra och kanske forumvärdar(Lite osäker på vad den sista är, därav kanske.)
2015 lade Flashback ned sin ignorera knapp av användare.
molly50 skrev 2026-03-15 19:12:48 följande:
Ja,men då är det väl bättre att bara ignorera dessa personer istället för att starta tjafs?
Ja,men för TS är råden uppenbarligen inte bra. H*n kanske tycker att en tråds ämne är intressant och vill kunna läsa och skriva i den utan att behöva scrolla förbi en masa OT-inlägg och tjafs?
Jag kan också tycka att trådar är intressanta utan att vilja starta en egen tråd om just det ämnet.
Men jag kan lätt tröttna när trådarna spammas sönder av en massa tjafs.
Eftersom ingen blockera/ignorera-knapp finns, så är mina utmärkta råd ett sätt att hantera situationen.
Men är man nöjd med den tid det tar en att inte utföra dessa enkla saker, ja, då får man väl acceptera mertiden det ger att inte göra något alls.
Dock råden är utmärkta om man vill spara tid, vill man inte, så måste man inte.
Och jag använder dessa råd dagligen, och besparar mig en massa tid att se sånt som jag inte gillar.
Men som sagt vill man inte och anser sin tid är oviktig, så fortsätta som ni gör och lägg tiden tills blockerings/ignorera-knapp kommer.
Men jag tror ingen kommer, och för den kan användas som ett verktyg att avslöja användare.
Och med tanke på att det tog decennier att fixa ignorera PM från användare(DÅ att man kunde förbi gå detta enkelt med lägga in användarens namn manuellt.).
Så även om de idag skulle börja tanken, så tar det nog mycket lång tid.
Och något säger mig forumets-tekniker jobbar på betydligt större saker än en sådan knapp och programmässigt.
Så om man vill spara tid, så spara tid, jag bryr mig inte om någon gör eller inte, jag valt att spara massa tid och kommer ihåg i början när det blev enklare med färgkodade TS och avfölja det man inte längre gillade och hur mycket mindre tid det behövdes för titta i trådar.
Anonym (Jösses) skrev 2026-03-15 19:14:11 följande:
Inbillar mig absolut ingenting. Vet att dessa medlemmar aldrig kommer att sluta. Det var bara ett utmärkt råd till dessa, men de saknar uppenbarligen helt nettikett.
Säger inget om ditt råd inte skulle funka, vad nu det var.
Dock är mitt råd mycket tidsbesparande.
Inte heller har jag inbillan om att jag kan styra andra medlemmars inlägg, därav är mina råd utmärkta på att spara tid.
Men vill man inte spara tid, ja, jag tänker du inte tvinga någon.
Och säga att spara tid är värdelöst råd, är er tid så oviktig då?
För om den är, så kan ni ju ändå läsa igenom allt för tiden betyder ju inget för er.
Och då ställer man sig frågande till varför ens en sådan knapp skulle finnas.
Anonym (M) skrev 2026-03-15 20:09:50 följande:
Ditt råd var säkert utmärkt för dig. Men ts upplever inte att ditt råd var till någon hjälp. En normal person accepterar detta. Men du gör inte det. Istället argumenterar du för kung och fosterland att ditt råd minsann var bra. Och så maler du på om det, trots att ts med flera prövar att tala om att för oss hjälper inte ditt råd.
Rådet är utmärkt för alla som vill spara tid tills en blockera/ignorera-knapp kommer.
Tycker man inte spara tid är viktigt, ja, då är rådet inte heller till nytta för dessa.
Och styra andra användare inbillar jag mig inte kunna göra, därför använder jag mina råd ofta i syfte att spara tid.
Anonym (M.) skrev 2026-03-16 09:15:05 följande:
Ja, det är synd att man inte kan blockera vissa användare. Det skulle inte funka om en stor del av användarna skulle ha en stor del av de andra användarna blockerade, förstås. Men man kunde kanske få ha typ tre stycken blockerade åt gången? Och vill man blockera en till, så måste man avblockera en av de tidigare.
Då skulle mängden inlägg inte påverkas så mycket, tror jag. Som det är nu så tröttnar folk i stället, de orkar inte med tjafset från och med vissa rabiata, ettriga och ständigt närvarande skribenter. Skulle vara en lättnad att slippa se dessa - för mig rör det sig om två personer.
Det medföljer problem som måste lösas med en sådan knapp, då vi har Anonym signatur också.
Sure, det går säkert lösa med programmering, men med tanke på att det tog decennier att lösa ignorera användare på PM-knappen, så låter det som att denna är svårt oprioriterad mot andra stora problem som forumet har med sin programmering.